דף הבית ביטוח ביטוח משכנתא ביטוח משכנתא, לא רק כי חובה
ביטוח משכנתא, לא רק כי חובה
אריק משה 22/08/11 |  צפיות: 3353

אם חשבתם כי בכך שרכשתם דירה ולקחתם משכנתא מהבנק נגמרים כל הוצאותיכם כדאי שתחשבו בשנית. הבנקים למשכנתאות מחייבים את נוטלי המשכנתא לרכוש בנוסף ביטוח משכנתא. משכנתא היא הלוואה מיוחדת המיועדת באופן בלעדי לרכישת נכס.

משכנתא יכולה להיפרס על פני תקופה ארוכה ביותר ולהגיע לעיתים עד 30 שנה ולכן צריך ביטוח משכנתא שיצפה פני עתיד ויבטח את הנכס במקרה הצורך. ביטוח משכנתא יעניק שקט נפשי לבנק וגם לכם כמבוטחים.

בעבר הלא רחוק ביטוח משכנתא היה נמכר באופן בלעדי על ידי הבנקים למשכנתאות, לא הייתה יכולת בחירה ואנשים נאלצו לרכוש ביטוח משכנתא לעיתים במחירים גבוהים מהממוצע במשק. אך כיום פני הדברים השתנו, השוק נפתח וניתן כיום לרכוש ביטוח משכנתא אצל חברות ביטוח.

זכרו למרות שמדובר כביכול בסכום קטן כאשר מחשבים זאת מגלים כי סכום זה שנפרס לאורך שנים רבות מצטבר לכדי סכום מהותי. ולכן כדאי לעשות סקר שוק בטרם רכישת ביטוח משכנתא, לא להתחייב אוטומטית לבנק המלווה אלא לבדוק מה מציעות גם חברות הביטוח ואז לבחור במועדף עליכם.

ביטוח משכנתא כולל שני ביטוחים הפועלים יחדיו ומעניקים שקט כלכלי לאורך שנים. שני הביטוחים הם  ביטוח חיים למשכנתא וביטוח מבנה למשכנתא.

ומהו בדיוק ביטוח חיים למשכנתא, ביטוח זה יכסה מקרים שבהם מצבו הבריאותי של אחד מהלווים מחמיר ואינו יכול עוד לעבוד ולממן את החזרי המשכנתא אז חברת הביטוח תכסה את ההוצאות הרצויות. נניח שזוג נשוי רכש את דירת חלומותיהם אך לאחר כשנתיים פתאום הגבר נהרג בתאונת דרכים וכעת האישה אינה יכולה לעמוד לבד בעצמה בכל אותם החזרים כספיים וחברת הביטוח תסייע לה בכל. הבנק יודע שבכל מקרה הוא מכוסה באמצעות ביטוח חיים למשכנתא וגם אתם כמבוטחים יודעים כי בכל צרה שלא תיפול עליכם אתם לא לבדכם.

דעו לכם כי במקרה וכבר אתם מבוטחים בביטוח חיים אם על ידי מקום העבודה או באופן עצמאי הציגו זאת בפני הבנק המלווה וכך תחסכו ביטוח כפול. ועתה מה שנותר לרכוש הוא רק ביטוח מבנה למשכנתא. ומהו בדיוק ביטוח מבנה למשכנתא, ביטוח מבנה למשכנתא מיועד לכסות את מבנה הנכס עצמו וכן מחוברים בלתי נפרדים ממנו כמו אינסטלציה, דלתות, חלונות, אסלות, מערכת הסקה, מזגנים וכדומה. במידה ומדובר בבניין משותף במסגרת ביטוח מבנה למשכנתא נכלל גם חלקו של המבוטח ברכוש המשותף בהתאם לאחוזי אחזקתו בנכס.

במידה ואירע אירוע ביטוחי כמו רעידת אדמה, שריפה, שיטפון, התרסקות מטוס, התנגשות רכב ועוד, יחול ביטוח מבנה למשכנתא. ביטוח מבנה למשכנתא אף ידאג לשקם את הנכס לחלוטין אף במידה והנכס כולו נהרס ונדרש כעת להקימו מחדש. ביטוח מבנה למשכנתא יכלול הוצאות פינוי הריסות, שכירת אנשי מקצוע כמו אדריכלים וקבלנים, ואף הוצאות השכרת דירה במידה ונדרש בתקופת השיפוץ לשכור דירה.

ביטוח מבנה למשכנתא אינו כולל כל התייחסות בנוגע לרכוש בדירה ולתכולתה. ואם ברצונכם לעשות זאת עליכם לרכוש בעצמכם ביטוח דירה שכולל ביטוח תכולה לדירה. כמו כן אם כבר רכשתם בעצמכם ביטוח דירה הכולל ביטוח מבנה לדירה עליכם להציגו בפני הבנק ואז לא תצטרכו לרכוש ביטוח מבנה למשכנתא בכדי למנוע כפל תשלום.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אריק משה


 


מאמרים נוספים מאת אריק משה
 
ביטוח משכנתא, לא רק כי חובה
אם חשבתם כי בכך שרכשתם דירה ולקחתם משכנתא מהבנק נגמרים כל הוצאותיכם כדאי שתחשבו בשנית. הבנקים למשכנתאות מחייבים את נוטלי המשכנתא לרכוש בנוסף ביטוח משכנתא. משכנתא היא הלוואה מיוחדת המיועדת באופן בלעדי לרכישת נכס.

ביטוח נסיעות, חובה לכל חופשה
בטח שמעתם את זה כבר מאות פעמים אבל ביטוח נסיעות הינו מוצר חובה לכל נוסע לחו"ל באשר הוא, זאת ללא קשר למצב בריאותו, יעדו או אופי הטיול. נכון שיעדים אקזוטיים ומדינות עולם שלישי מצריכות כיסוי שונה ומותאם מאשר שהייה רגועה על חוף ים ביוון אולם לעולם לא תדעו מתי תזדקקו לפתע לביטוח נסיעות וכדאי שתהיו תמיד מבוטחים ומכוסים בוודאי נוכח העלות המזערית והסיכון הרב.

ביטוח חובה לרכב בהשוואה לביטוח מקיף לרכב
13/08/11 | ביטוח רכב
ביטוח רכב תופס חלק מרכזי מפעילותן של חברות הביטוח השונות ומדובר על תחום רחב שמכסה הן נזקים נפשיים ופיסיים והן נזקי רכוש. שוק הרכב כולל מספר סוגי ביטוח אך כרגע נתמקד בשניים מרכזיים בלבד - ביטוח חובה לרכב וביטוח מקיף.

ביטוח רכב - עלות, כיסוי ועוד
20/07/11 | ביטוח רכב
מידי שנה כל בית בישראל מחדש ביטוח רכב שהינו הביטוח הנפוץ בארץ. ביטוח רכב למעשה מורכב משלושה ביטוחים שונים היוצרים ביחד הגנה מושלמת: ביטוח חובה, צד ג' ומקיף, כאשר כל ביטוח מכסה תחום אחר.

השוואת תעריפי ביטוח רכב
18/07/11 | ביטוח רכב
עיקר עיסוקן של חברות הביטוח בישראל הינו בענף ביטוח רכב היות וברשות כל משפחה בישראל מכונית אחת לפחות. ביטוח רכב תופס מקום מרכזי בהוצאות השנתיות בכל בית בישראל ולכן חשוב בטרם רכישת ביטוח רכב לערוך השוואה בין חברות הביטוח ולבחור את המסלול המותאם ביותר עבורכם היות ובשוק קיימים לעיתים פערים אדירים בין חברות הביטוח.

ביטוח נסיעות לחו"ל לחופשה בטוחה ורגועה
היום הגדול קרב ובא, הטיול לו חיכיתם ממש מעבר לפינה, תכננתם את המסלול, המזוודה כבר ארוזה, כרטיס הטיסה בידכם, נשאר רק דבר אחרון בכדי להפוך את החופשה למושלמת ובטוחה - ביטוח נסיעות לחו"ל, כי עדיף להיות בטוח מאשר לחסוך.

ביטוח נסיעות לחו"ל מותאם אישי
רגע לפני הטיסה לחו"ל, אם זה לטיול הגדול של החיים, לנופש קצר, למטרת עבודה או לימודים כדאי לכם לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל. אין חובה לכך אך הדבר מומלץ אם אתם לא רוצים למצוא עצמכם בבור כלכלי עצום.

ביטוח רכב חובה מול ביטוח רכב מקיף
15/06/11 | ביטוח רכב
בישראל נקבע בחוק מדינה כי אסור לבעל רכב מנועי לנהוג ללא ביטוח רכב, וכידוע לכם שוק ביטוח רכב כולל מגוון ביטוחים ונשאלת השאלה באיזה ביטוח רכב מדובר ומה ההבדל בין הביטוחים השונים.

ביטוח נסיעות לתרמילאים בחו"ל
אין על טיול תרמילאים בחו"ל, אז לאחר שהחלטתם על היעד ורכשתם את כרטיס הטיסה נותר לכם רק דבר אחד אחרון בשביל להפוך את טיול התרמילאים למושלם ובטוח, כן לא טעיתם הכוונה היא לביטוח נסיעות המותאם לטיולי ארוכים

סוגי ביטוחי רכב
24/05/11 | ביטוח רכב
מזל טוב קניתם רכב חדש אך כעת עליכם לבוא ולדאוג לבטחו וכדאי לכם לשים לב לעניין היות וענף ביטוח רכב כולל בחובו מספר ביטוחים שונים: חובה, צד ג' וביטוח מקיף.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI