דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות מחמד אילוף כלבים- החל מגיל צעיר
אילוף כלבים- החל מגיל צעיר
עידן לוי 31/10/12 |  צפיות: 3527

אפשר להגיד שהכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. ניתן ליהנות ממבט השמחה שלו כשהוא חוזר הביתה. אבל, עדיין, כלב שאינו מחונך הוא מסוכן יותר, שמח פחות ומביא לתסכול רב לבעליו. הנקודה החשובה שיש להבין היא כי אילוף כלבים נחשב לאתגר הגדול ביותר של בעל הכלב, וכי רצוי מאוד שהוא יתחיל עוד בחודשיו הראשונים של הכלב.

החשיבות של חינוך בגיל צעיר

מדוע החודשים הראשונים של הכלב כה קריטיים לחינוכו? בראש ובראשונה, יש להבין כי אילוף כלבים יכול להיעשות בכל גיל- אלא שכאשר הוא עדיין גור פשוט הרבה יותר לעשות זאת. ממש כמו תינוקות, הרי שהכלב מאופיין ביכולת קליטה ולמידה הרבה יותר גבוהה כשהוא קטן. כך ניתן גם ללמד אותו ביתר קלות גבולות ולהימנע מטיפוח הרגלים מגונים. למשל, כלב אשר מתרגל לעשות את צרכיו ליד הספה בסלון, יהיה קשה יותר להניא אותו מכך.

נקודה חשובה שיש להדגיש היא כי אילוף כלבים הוא דבר מועיל ביותר גם עבורם. בניגוד לטענה לפיה כלב שאינו עצמאי נחשב לשמח פחות, הרי שבמציאות דווקא קבלת המצב ה"טבעי", בו הוא תלוי בבעליו, מסייעת לו. אחרי הכול, הכלב לא יכול לרכוש לעצמו מזון, או ללכת לוטרינר לבצע חיסונים. כשהוא מבין שהוא חיה חברתית בעולם המשפחתי, קל לו הרבה יותר לקבל את מעמדו, ולהבין כי הדאגה לו נובעת, בראש ובראשונה, מאהבה.

מה כולל אילוף גורי כלבים?

ברור כי בחינוכו של כלב, לכל דבר יש זמן משלו. עם זאת, הרי שבמרבית המקרים את היסודות העיקריים של החינוך יקבל הכלב כבר בהיותו גור. כך, אילוף גורי כלבים כולל, בין השאר, חינוך לעשיית צרכים מחוץ לבית או לחילופין לדחיית סיפוקים, לימוד גבולות המותר והאסור עבורו, הבנת ההתנהגות הרצויה בחברת בני אדם, פקודות בסיסיות ("ארצה", "בוא") וכן הלאה.

לבד, או בעזרת מאלף?

אילוף כלב אינו דבר פשוט. כל מי שמאמץ לחיקו גור צעיר, צריך לזכור כי מוטלת עליו אחריות גדולה. ניתן לאלף את הכלב לבד, אך בכל מקרה מומלץ להיעזר במומחים בתחום, גם אם לייעוץ בלבד. במידה ואין את הסבלנות והזמן הדרושים לכך, רצוי להשאיר את העבודה למאלפים מקצועיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עידן לוי

ליאור ברונשטיין, מאלף כלבים מקצועי בשיטה אמריקאית, יועץ התנהגותי ,פסיכולוג של כלבים ומרצה ב"מיכללה הישראלית למקצועות האילוף"



 


מאמרים נוספים מאת עידן לוי
 
אילוף כלבים- החל מגיל צעיר
31/10/12 | חיות מחמד
אפשר להגיד שהכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. ניתן ליהנות ממבט השמחה שלו כשהוא חוזר הביתה. אבל, עדיין, כלב שאינו מחונך הוא מסוכן יותר, שמח פחות ומביא לתסכול רב לבעליו. הנקודה החשובה שיש להבין היא שאילוף כלבים נחשב לאתגר הגדול ביותר של בעל הכלב.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI