דף הבית בית משפחה וזוגיות חיות מחמד אילוף כלבים לחיים נוחים ושקטים
אילוף כלבים לחיים נוחים ושקטים
מאלף כלבים 21/02/13 |  צפיות: 3436

אין כמו לגדל כלב בבית. כלבים מסתדרים היטב עם בני אדם עשרות אלפי שנים, ואלו האחרונים התאימו את זני הכלבים לצרכיהם המשתנים. חלק מהכלבים מיועדים ללוויה וחלק לציד, חלק לשמירה וחלק לשעשוע. בכל מקרה אוהבי כלבים אמיתיים רואים בהם חברים ובני משפחה לכל דבר. אילוף כלבים הוא הליך חשוב מאד שיש לעשות עם הכלב מוקדם ככל האפשר, על מנת להקנות לו הרגלים המתאימים להתנהלות בבית אנושי.

אילוף כלבים

אילוף הכלב עוסק בצד ההתנהגותי שלו. המטרה היא הקניית התניות חיוביות עבור דברים שבעלי הכלב היה מעוניין לעודד, ומצד שני לסלק התנהגויות שליליות מאופיו של הכלב. בדרך כלל האילוף קורה עם הכלב בגיל קטן, אולם אפשר לאלף גם כלבים בוגרים יותר. חשוב מאד לאלף את הכלב בצורה איכותית, אצל מאלף מקצועי, כדי להקנות לו הרגלים שילוו אותו במשך החיים ובכל יום ללא שינויים. חשוב לבחור מאלף איכותי, בעל כלים וניסיון, כדי לא לעסוק נזק נפשי לכלב וכדי לא לסכן את יושבי הבית ואורחיהם. למשל, כלב שאינו מאולף כמו שצריך יכול לנשוך אדם זר, וכלב שלא עבר אילוף כלבים לצרכים יכול ללכלך את הבית בעתות מצוקה (בעיקר כשבעליו לא בבית). חשוב שהאילוף יעשה ביחד ובנוכחות בעלי הכלב, כדי להקנות הרגלים משותפים לשניהם.

מהו אילוף כלבים מקצועי?

רבים אוהבים כלבים אבל לא כולם יודעים לאלף אותם. חוסר ניסיון אצל בעלי הכלב מייצר הרגלים רעים שמקשים על ההתנהלות עם הכלב. בגלל שמדובר בהליך שבו הכלב "לומד להתנהג מחדש", צריך איש מקצועי; אם זה היה כל כך קל, לא היה צורך באיש מקצוע. לאיש המקצוע, המאלף, יש גישה מיוחדת לכלבים, הוא מבין אותם, את שפת הגוף שלהם ויודע איך להנחיל להם התנהגויות ספציפיות בצורה נכונה, שגם תישאר בהמשך. בדרך כלל מאלף מקצועי מאפשר התמחויות המתאימות לצרכי בעלי הכלב: אילוף גורים (חינוכם בגיל צעיר לצרכים והתנהגות נאותה בבית), אילוף כלבים בוגרים (דומה לאילוף גורים אך בטכניקות מתוחכות יותר, שכן לכלב "כבר יש הרגלים"), פתירת בעיות התנהגות קשות – בדרך כלל מקורן מפציעה או טראומה ואילוף עבודה (בדרך כלל לשמירה, ציד, אבטחה, גישוש, מטרות צבאיות ומשטרתיות ועוד; לשם כך צריך רישיון מיוחד של הממשלה).


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 מאלף כלבים

דוג פרופר | אילוף כלבים | מזון לכלבים

עם ניסיון וידע שנרכש במהלך השנים, אודי מאלף כלבים תוך יחס אישי חם וזמינות מיידית.
אודי מתמחה במגוון רחב של אילופי כלבים מגורים ועד בוגרים.
בנוסף בדוג פרופר תוכלו למצוא מגוון רחב של מזון לכלבים וציוד לפי סוגים וגילאים שונים.
דוג פרופר - עולם שלם לכלב!

052-8360133
http://www.dogproper.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת מאלף כלבים
 
אילוף כלבים לחיים נוחים ושקטים
21/02/13 | חיות מחמד
אין כמו לגדל כלב בבית. כלבים מסתדרים היטב עם בני אדם עשרות אלפי שנים, ואלו האחרונים התאימו את זני הכלבים לצרכיהם המשתנים. חלק מהכלבים מיועדים ללוויה וחלק לציד, חלק לשמירה וחלק לשעשוע.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI