דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב גרפי הנחיות לעיצוב גרפי לדפוס מדבקות
הנחיות לעיצוב גרפי לדפוס מדבקות
רוני בר 26/06/13 |  צפיות: 12972

הכנת קובץ גרפי לדפוס

הפעם נראה כיצד להכין קובץ לדפוס של מדבקות בצורה הטובה והחסכונית ביותר ומה השוני מהכנת קובץ לדפוס רגיל כמו כרטיס ביקור פלייר או קטלוג.

הכל מתחיל בלקוח שמעוניין להזמין מדבקות מיוחדות למוצר מסויים שאותו הוא מייצר, רגע אתם שואלים מה הלקוח קשור להכנת הקובץ לדפוס? סוף סוף הדבר היחיד שהלקוח צריך לאשר זה הרעיון הגרפי או שילובי הצבעים כמובן הכיתובים וכד' אז זהו במקרה של הזמנת מדבקות בגליל חייבים לבדוק עם הלקוח כמה פרטים מאוד חשובים לפני תחילת העבודה:

א.על מנת שלא יהיו לנו הוצאות בלתי מתוכננות של הזמנת סכין צורנית

ב.על מנת ששיטת הדפוס של  המדבקה תתאים לדרישות הלקוח

כל הנתונים האלו שיספק לנו הלקוח יעזרו לנו לחסוך הרבה זמן כסף ועוגמת נפש או יותר נכון חוסר מקצועיות מול בית הדפוס והלקוח.

קדימה מתחילים...

יעקב מחברת "יעקב משלוחים" מתקשר אלינו אני רוצה  מדבקות לארגזים תכין לי גרפיקה וכמובן הצעת מחיר להדפסת המדבקות, רגע אחד יעקב לפני שמתחילים אני צריך ממך את הפרטים הבאים:

1.מה גודל המדבקה שאתה רוצה ? (על מנת לבקש מהבית דפוס איזה גודל דומה קיים במלאי ולא נצטרך לשלם על סכין חיתוך צורני מאות שקלים)

2.היכן אתה מדביק את המדבקה? (אם המדבקה תודבק בחוץ דפוס דיגטלי לא יתאים ונצטרך להזמין גלופות אבל אם ההדבקה ללא חשיפה לשמש או גשם ניתן להדפיס בדיגטלי ולחסוך עלויות של גלופות)

3.מה כמות המדבקות שאתה צריך? (כמות קטנה יקרה יותר יש כמויות מינמום למדבקות כל שלבי הייצור דורשים כיוונים רבים ולכן כדאי להזמין כמות גדולה אפילו מלאי לשנה החסכון במאות אחוזים)

יעקב בודק את כל הנתונים וחוזר אלינו, גודל המדבקה 10ס"מ על 10ס"מ וניתן לשנות ב1ס"מ (נתון חשוב שיעזור לבחירת סכין קיימת במפעל) את המדבקה אני מדביק על הקרטונים והם נשארים במחסן לצורך זיהוי הלקוח והתכולה, לגבי הכמות בערך 100,000 מדבקות לשנה.

מצויין יעקב יש סכין 9.5ס"מ על 9.5ס"מ נשתמש בנייר והדפסה דיגטלית אני ממליץ לך להשתמש בנייר צהוב זוהר שהסימון יהיה ברור ויפה את הגרפיקה אני אעביר בהקדם.

עכשיו כשכול הנתונים בידנו נבקש מבית הדפוס את השרטוט של הסכין נוסיף לו בלידים

לאחר אישור גרפי של הלקוח נעביר את הקובץ בצורת PDF לבית דפוס שם נציין את כל הדרישות שלנו גודל או מס' סכין של המפעל סוג הנייר הדרוש שיטת הדפוס וכמובן כמות לאחר אישור הצעת המחיר מחלקת הגרפיקה של בית הדפוס ימירו את הקובץ בהתאם לשיטת הדפוס וכל התהליך יעבור בצורה מושלמת וללא עלויות או בעיות שיעלו במהלך ההזמנה.

בהצלחה

המאמר נכתב עלידי רוני בר

מתמחה בגרפיקה דפוס ובעיקר מדבקות בגלילים


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רוני בר


 


מאמרים נוספים מאת רוני בר
 
הנחיות לעיצוב גרפי לדפוס מדבקות
הכנת קובץ גרפי לבית דפוס משתנה אם השנים
הטכנולוגיה מתפתחת וגם שיטות הדפוס והחיתוך הצורני משתנים ללא הכר
במאמר זה תקבלו הסבר מקיף ועדכני כיצד ניתן להכין עיצוב גרפי ולסגור קבצים
בדרך הטובה ביותר.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI