דף הבית בית משפחה וזוגיות מעבר דירה התחדשות עירונית
התחדשות עירונית
אשד 18/08/13 |  צפיות: 3433

היתרונות של התחדשות עירונית.

משרד השיכון והבינוי שם לו למטרה לעודד התחדשות עירונית ועושה הכול על מנת שגופים ציבוריים, פרטיים ומסחריים ייקחו בה חלק.

ישנן כמה סיבות עיקריות שבעטיין החליט משרד השיכון והבינוי על קידום התחדשות עירונית, ננסה לעמוד על העיקריות שבהן:

 מחסור חמור בקרקעות פנויות – כידוע רוב האזרחים של מדינת ישראל רוצים ומתגוררים באזור המרכז. הביקוש לפתרונות דיור באזור המרכז, השפלה והשרון נמצא כל העת במגמת עליה, וכדי לספק מענה לביקוש ההולך וגובר הכריז משרד הבינוי והשיכון על מדיניות התחדשות עירונית.

 שימור שטחים פתוחים בישראל – אקולוגיה היא מדיניות שכל מדינה מתוקנת דוגלת בה. הצורך לשמור על כמות השטחים הפתוחים, הירוקים והידידותיים לסביבה הפך את מדיניות ההתחדשות עירונית למשימה בעלת ערך לאומי וגלובאלי. ואכן מטרתה המוצהרת של התחדשות עירונית היא לנצל בצורה יעילה יותר קרקעות שכבר בנויות תחת העדפת הקצאת קרקעות חדשות לבניה.

 שיפור תנאי המחיה באזורי מגורים ירודים מבחינה חברתית וכלכלית – משרד השיכון והדיור מעודד, בעזרת תמריצים והטבות, התחדשות עירונית והוא עושה זאת בעיקר באזורים שבהם יש שכונות רעועות וירודות, שסובלות מתשתיות ישנות ומתנאי מחיה שאינם הולמים את המאה ה-21. מטרתה של מדיניות התחדשות עירונית היא להביא לשיפור איכות חייהם של דיירים המתגוררים בשכונות אלו. בנוסף, אם שכונה מסוימת עוברת תהליך של פינוי בינוי, דייריה נהנים מעליה בערכן של דירותיהן.

 שיפור תשתיות עירוניות ישנות – נראה שכל מי שלוקח חלק בהתחדשות עירונית יוצא נשכר, אבל כרגע נדבר על היתרון מעיניהן של הרשויות המקומיות. רשות מקומית שמתחייבת להתחדשות עירונית יכולה לשנות בקלות רבה ייעודי קרקע (הקלה מטעם משרד השיכון והבינוי) ולהוסיף אזורי מסחר ותעשיה כמו בשירותי פינוי בינוי . ביכולתה של הרשות המקומית לשפר את תשתיות העיר, להוסיף עוד פתרונות חניה לתושבים ולמבקרים, לסלול כבישים חדשים ולשפר את מראה העיר כולה.

ניצול יעיל יותר של קרקעות שעליהן - בנייה נמוכה – קיימות לא מעט שכונות ישנות של בתים צמודי קרקע ברחבי הארץ, ובעיקר במרכז. כדי לשמור על שטחים ירוקים אך בד בבד להגדיל את פתרונות הדיור בעיר, ניתן תחת כל אותם מבנים ישנים וצמודי קרקע לבנות בניינים חדישים ולאפשר לעוד תושבים חדשים להתגורר בעיר.

 שימור מבנים בעלי ערך – יתרון נוסף שטמון במדיניות זו הוא שימור מבנים בעלי ערך היסטורי. מטרתה של מדיניות התחדשות עירונית היא לא רק להרוס, היא נועדה גם לשמר מבנים ואתרים ישנים תוך שמירה על צביונם המקורי ועל ערכם ההיסטורי.

 מיגון מבנים – יעד נוסף שמוצג מדיניות זו הוא מיגון מבנים הן כנגד רעשי אדמה (במסגרת תמ"א 38) והן כנגד טילים (תמ"א 40). מבנים ישנים אשר נבנו בישראל לפני 1980 אינם עומדים בתקן הנדרש לרעידות אדמה, ומבנים ישנים רבים נוספים אף אינם כוללים ממ"דים וחדרי ביטחון. וכידוע אנו בישראל חשופים לשני איומים אלו יותר מכל מדינה אחרת.



דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אשד

אשד התחדשות עירונית המובילה בישראל בשירותי תמ"א 38, פינוי בינוי והתחדשות עירונית



 


מאמרים נוספים מאת אשד
 
התחדשות עירונית
02/09/13 | מעבר דירה
אחוז גדול מהאוכלוסייה בארץ, מתגוררים באזורים עירוניים. במשך השנים, האזורים הישנים יותר סובלים מירידה משמעותית בערך החברתי והפיזי. על מנת שרמת החיים תהיה גבוהה יותר גם באזורים העירוניים בכל הארץ, יש כמה הליכים שמסייעים לכך וזו תכנית התחדשות עירונית. תכנית זו, כוללת חידוש מרכזים מסחריים, הוספה של דירות ומקלטים לבניינים ישנים, שימור בניינים ואתרים מיוחדים וחשובים, חיזוק מפני רעידת אדמה על פי תקן 417. התכנית של התחדשות עירונית, כוללת גם על פי תכנית תמ"א 38, הריסת מבנים ישנים ובניית בנייני מגורים חד

בדיקת גז ראדון
18/08/13 | בית חכם
בדיקת גז ראדון היא בין הבדיקות החשובות שיש לבצע. גז ראדון הוא גז שתוקף בשקט, הוא חסר צבע או ריח וקשה להבחין בו. הגילוי ייעשה באמצעות גלאים מיוחדים ועל ידי אנשי מקצוע. כאשר יש חשש ניתן לפנות לעזרת המשרד להגנת הסביבה ולבקש הכוונה וייעוץ. המשרד לאיכות הסביבה הוא המוסמך לבצע בדידת גז ראדון ומתן היתרים מתאימים. בכל שאלה ניתן לפנות למשרד לאיכות הסביבה ולקבל מענה מקצועי ואמין. המשרד לאיכות הסביבה מספק גם רשימה של נותני השירות המבצעים בדיקת גז ראדון למניעת אי הבנות בהזמנת איש מקצוע לא אמין או מוסמך לבצ

התחדשות עירונית
18/08/13 | מעבר דירה
היתרונות של התחדשות עירונית. משרד השיכון והבינוי שם לו למטרה לעודד התחדשות עירונית ועושה הכול על מנת שגופים ציבוריים, פרטיים ומסחריים ייקחו בה חלק. ישנן כמה סיבות עיקריות שבעטיין החליט משרד השיכון והבינוי על קידום התחדשות עירונית, ננסה לעמוד על העיקריות שבהן:  מחסור חמור בקרקעות פנויות – כידוע רוב האזרחים של מדינת ישראל רוצים ומתגוררים באזור המרכז. הביקוש לפתרונות דיור באזור המרכז, השפלה והשרון נמצא כל העת במגמת עליה, וכדי לספק מענה לביקוש ההולך וגובר הכריז משרד הבינוי והשיכון על מדיניות התח

אשד התחדשות עירונית
12/06/13 | שיפוצים
היום יותר ויותר דיירי בניינים פונים לבצע תמא 38 בבניין שלהם. תוכנית תמא 38 היא תוכנית ארצית שאוש
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI