דף הבית בניין ואחזקה גינון השקיה במערכות גידול הידרופוניות
השקיה במערכות גידול הידרופוניות
הידרו גארדן 27/09/13 |  צפיות: 3424

השאלות הנפוצות ביותר בתחום ההשקיה בשיטות הידרו הינן:
כמה להשקות? וכל כמה זמן?

אנסה לענות על שאלות אלו במאמר הנ"ל.

ישנן שתי שיטות עיקריות בתחום ההידרופוניקה:
1. הרצה לפסולת (run to waste):
בשיטה זו משאבת מים מופעלת ע"י טיימר או מחשב חכם. המשאבה נמצאת במיכל ההשקיה המכילה את תמיסת ההשקיה (מים + דשנים מאוזני חומציות ומינרלים) אל המשאבה מחוברים צינורות וטפטפות. ההשקיה מתבצעת ע"י טיפטוף מבסיס הגזע לכיוון השורשים, כל עודפי ההשקיה (הנקז) נאספים אל מיכל איסוף ומשם נזרקים.

בסוג זה של הרצה לפסולת הנקז שנאסף הוא זה שנותן לנו המגדלים אינדקציה לגבי השקיה נכונה או שלא,  יש צורך שיאספו לפחות 10% מתמיסת ההשקיה, כלומר:
אם השקתם 10 ליטר ביום תרצו לראות  100 סמ"ק נקז במיכל איסוף הפסולת, אם נמוך מכך יש צורך להפעיל את משאבת ההשקיה זמן ממושך יותר. רצוי לפזר את ההשקיה כל עוד האור דולק (נורות גידול צמחים / שמש) ולא להשקות פעם אחת ביממה. מומלץ להשתמש במצעי גידול קוקוס פרלייט.

2. השיטה המחזורית (recycle): בשיטה זו ישנן סוגים שונים של מערכות הידרופוניות כגון: n.f.t, d.w.c, אירופוניקה, flood and drain , satellite ועוד... מצע הגידול במערכות אלו רחב ומגוון: הידרוטון, פרלייט, צמר סלעים, טוף וכו'...

ההשקיה מתבצעת מבסיס הגזע לכיוון השורשים וכמו כן מכיוון השורשים כלפי מעלה (ע"י ריסוס).

גם בשיטות אלו משתמשים במשאבה הנמצאת במיכל השקיה, אך בשיטה זו כל הנקז חוזר חזרה למיכל ההשקיה ומשם מתבצעת השקיה נוספת וחוזר חלילה.

- במערכת n.f.t  משאבת המים עובדת 24 / 7 ואינה מפסיקה ולא לרגע אחד, כך גם במערכת d.w.c. .

- במערכת satellite משאבת המים תפעל 15 דקות אחת לשעה בשעות האור ומאידך בשעות החושך יש לפזר את ההשקיה לכ 20 דקות (מנסיוני האישי 15 דקות השקיה כל שעה הן בשעות החושך והן בשעות האור עושות את העבודה בצורה יוצאת מן הכלל). ישנה גם אפשרות להפעיל את המשאבות ללא הפסק אך יש לדאוג שהטפטוף יבוצע בצורה מבוקרת ואיטית.

- flood and drain משאבת המים תפעל אחת לכל שעה עד להצפתו של הצמח (כ- 4 ס"מ מבסיס העציץ) וגירויי שורשיו.

-אירופוניקה כמו במערכת  satellite משאבת המים תפעל אחת  לכל שעה למשך 15 דקות הן בחושך והן באור (תלוי בגודל הצמחים). ישנם גם מצבים בהם משאבות המים והמרססים אינם מפסיקים לפעול אף לא לדקה.

ומנושא לנושא באותו נושא.... הייתי ממליץ לכאלו שמשקים ומגדלים צמחים באדמה לא להגזים ולהשקות בצורה מבוקרת. אתן דוגמא לטעות שאני נתקל בה רבות:

צמח שכל גודלו הוא כ 15 ס"מ השתול בעציץ בגודל של 25 ליטר.... מקבל השקיה עד שהעציץ מתמלא מים ומתנקז, זוהי טעות גסה היכולה להביא עימה רקבון שורשים ונבילה של הצמח. במקרה שכזה (מצח קטן בעציץ גדול) אין צורך להשקות יותר מכוס מים סביב בסיס הגזע.

עוד על הידרופוניקה אצלנו באתר הידרו גארדן


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 הידרו גארדן

הידרו גארדן מומחים בגידול הידרו וגידול צמחים תחת נורות. הכל למגדל ההידרופוני.
http://www.hydrogarden.co.il/



 


מאמרים נוספים מאת הידרו גארדן
 
השקיה במערכות גידול הידרופוניות
27/09/13 | גינון
שאלת השאלות...
כמה להשקות ומתי? במאמר זה נבין כמה יש להשקות את הצמחים במערכות הגידול ההידרופוניות וכמו כן מה הן אותן מערכות הידרו.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI