דף הבית חוק ומשפט תעבורה נהיגה בשכרות- הסברים מפי עורך דין תעבורה
נהיגה בשכרות- הסברים מפי עורך דין תעבורה
עורך דין תעבורה 16/04/14 |  צפיות: 12337

נהיגה בשכרות נחשבת לעברת תנועה חמורה ברוב המדינות שכן עלולה להוות סכנה גדולה לנהג ולמי שבסביבתו.

מחקרים הראו כי ריכוז נמוך של אלכוהול, בין 50 ל-100 מיליגרם עבור 100 מיליליטר דם, יכול לגרום לירידה בעכבות, עליה בביטחון העצמי ושיבוש בשיקול הדעת במיוחד בכל הקשור לאומדן זמן ומרחק. בכל מדינה החוקים שונים, כפי שעולה מבירור מול עורך דין תעבורה:

בארצות הברית

תאונה הקשורה לנהיגה תחת אלכוהול מוגדרת בארצות הברית ככל תאונה בה אחד הנהגים היה באותו עת עם ריכוז של 0.08 גרם אלכוהול לדציליטר דם, לפחות.

יש לציין כי לא כל תאונה המוגדרת כקשורה לאלכוהול, נגרמה בהכרח מאלכוהול כגורם יחיד או כגורם כלל, שכן לעתים הנהג שנמצא אלכוהול בדמו אינו זה שנמצא אשם בתאונה.

בישראל

החוק בישראל, כפי שמעיד עורך דין תעבורה, אוסר על נהיגה כאשר רמת האלכוהול בדם גבוהה מ-0.05%. עבור נהגים חדשים, רמת האלכוהול בדם לא יכולה להיות גבוהה מ-0.01% בעודם נוהגים. גם עבור נהגי רכב כבד, מעל 3500 קילוגרם ועבור נהגי רכב ציבורי, רמת האלכוהול בדם לא יכולה להיות גבוהה מ-0.01%.

בעת בדיקה של מכשיר ינשוף, אדם נחשב כי הוא בגילופין אם נמצא עבורו שיעור של 250 מיקרוגרם בליטר אויר. החוק שונה מעט לאורך הזמן- פסיקה של ביהמ"ש המחוזי בירושלים העלתה את הרף ל-400 מיקרוגרם בנשיפה אך פסיקה נוספת הורידה אותו ל-290 מיקרוגרם.

עונש המינימום לנהיגה בשכרות בישראל הינו שלילת רישיון לשנתיים, למעט בנסיבות מיוחדות.

כשנהיגה בשכרות גורמת לתאונה קטלנית התביעה נוהגת לרוב להחמיר. היא מעמידה, לרוב, את הנהג לדין על הריגה ולא מסתפקת בהאשמה בגרימת מוות ברשלנות. לכן העונשים במקרים אלה הם בדרך כלל כמה שנות מאסר.

השפעת האלכוהול על הנהג

 

השפעת האלכוהול תלויה בכמה גורמים- גובה, משקל, הרגלי שתייה, מחלה, חום גוף, ריכוז האלכוהול במשקה, פרק הזמן שחלף ממועד השתייה ועד הנהיגה בפועל ועוד.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עורך דין תעבורה


 


מאמרים נוספים מאת עורך דין תעבורה
 
נהיגה בשכרות- הסברים מפי עורך דין תעבורה
16/04/14 | תעבורה
נהיגה בשכרות היא נהיגה תחת השפעת אלכוהול, הגורמת לתגובות איטיות של הנהג שלרוב אינן שקולות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI