דף הבית פיננסים וכספים כלכלת משק בית לצאת מהמינוס
לצאת מהמינוס
בן סגל 18/08/14 |  צפיות: 12522
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

 

למה כל כך קשה לצאת מהמינוס?

בכדי לצאת מהמינוס, רבים בוחרים באפיקים של הלוואות, דחיית תשלומים באמצעות שימוש בקרדיט ואשראי מתגלגל, דחיית תשלומים עד לקבלת התרעות וכן הלאה. פעולות אלו אינן מוציאות את הנוקטים בהם ממינוס שכן במקרה הפחות גרוע הן דוחות את הקץ, ובמקרה היותר גרוע מחייבות לשלם בעתיד לא רק את הסכומים שהצטברו, אלא גם ריבית נכבדה.

רבים בוחרים בשיטה זו בשל חוסר ידיעה. הפרסומות מסבירות לנו כמה קל ופשוט לקחת הלוואה, חברות שונות מציעות לנו עוד כרטיס אשראי עם עוד מסגרת, והבנקים ישמחו לתת לנו מסגרת אשראי אם רק נפקיד אצלם כסף שאין לנו. כאשר אנו מסתכלים על הכאן ועכשיו, אנו יכולים להאמין שפעולות אלו יסייעו לנו לצאת מהמינוס, אבל מחר נאלץ להתמודד עם התשלומים החדשים שנוספו לנו.

על פי כללי האצבע של ניהול כלכלת המשפחה, עלינו להוציא פחות משאנו מרוויחים ואף לשים בצד מעט כסף לצרכי חסכון ובטחון. רוב הישראלים אכן חוסכים גם כאשר יש להם מינוס, אך הם מתעלמים מעובדה חשובה לפיה הריבית הנלקחת בעבור חריגה ואוברדרפט עולה בהרבה על הריבית אותה אנו מקבלים על החיסכון בבנק.

 

הדרך הנכונה לצאת מהמינוס

בכדי לצאת מהמינוס אחת ולתמיד, יש צורך בשינוי של דרכי הצריכה וההוצאה שלנו, בניהול כלכלת המשפחה באופן מבוקר ומסודר. עלינו להכיר בעובדה כי כמות ההכנסות שלנו מוגבלת, וכי את השינוי המשמעותי כדאי ורצוי לעשות בתקציב ההוצאות. אין פירוש הדבר כי עלינו להפסיק לעשן, ליהנות מתחביבים או להעניק לילדים את החוגים והעשרות, אך עלינו להבין כי כאשר אנו מחלקים את עוגת התקציב יהיה עלינו לקצץ בסעיפים אחרים.

ניהול כלכלת המשפחה מעביר אותנו ממצב של כיבוי שריפות למצב בו אנו מתכננים מראש את ההוצאות החודשיות ושולטים בהם. באופן זה ניתן לצאת מהמינוס תוך מספר מועט של חודשים, ולהגיע למצב שבו איננו נמצאים על השקל או בחובות בסיומו של כל חודש. על אף כי לאימון לכלכלת המשפחה יש עלות כלכלית בטווח הקצר, היכולת שלה להוציא אותנו מהמינוס מהווה השקעה, שכן בלי לרכוש את הכלים לניהול כלכלת המשפחה, נשאר עם ארגז הכלים הנוכחי, שמעביר את הדרגות מחודש אחד למשנהו, מעמיק את החוב ואת קמטי הדאגה, ומעשיר רק את הבנקים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 בן סגל


 


מאמרים נוספים מאת בן סגל
 
הפסוריאזיס הינה מחלה כרונית
הפסוריאזיס הינה מחלה כרונית אוטואימונית, אשר מאופיינת ע"י טלאים עם קשקשים, לוחיות וגירויים בעור. למרות שהסיבה למחלת עור זו אינה לגמרי מובנת, היא נחשבת לשיבוש גנטי. הפסוריאזיס מתפתח כשהמערכת החיסונית מאתרת תאים רגילים, ונותנת להם פקודה להתחיל בהתרבות יתר. הפסוריאזיס הינה מחלה ארוכת טווח וגורמת לסבל ואי נוחות רבה, ועל החולה להשתמש בתרופות עבור טיפול בפסוריאזיס.

לצאת מהמינוס
מינוס בבנק הוא מנת חלקם של רוב הישראלים. חלק נקלעו אליו בשל תאוות קניות, אחרים מממנים את הלימודים האקדמאיים היקרים, קבוצה נוספת התרגלה אליו לאחר שרכשה את הבית והחלה לשלם את המשכנתא, ואחרים התוודעו אליו לאחר בוא הילדים. השאיפה לצאת מהמינוס משותפת לכולם, אך רק מעטים עושים זאת בסופו של דבר.

כלכלת המשפחה
כלכלת המשפחה הוא תחום שנוגע לכל אחד ואחד מאיתנו, כיוון שהוא עוסק באחד המשאבים החיוניים לנו – הכסף שלנו. הדרך שבה אנו מנהלים את כלכלת המשפחה משפיעה על היכולת שלנו להתקיים בכבוד בתקופת הפנסיה, על מה שנוכל לתת לילדים כאשר הם יגיעו לנקודות המשמעותיות בחיים כגון לימודים אקדמאיים, חתונה, הבאת ילדים וקניית דירה, ועל היכולת שלנו להגשים את החלומות שלא הגשמנו עד כה כי הם עולים הרבה מאד כסף.

פסוריאזיס ויחסים
פסוריאזיס הינה מחלה נראית לעין, אשר יכולה להשפיע על יחסים במספר דרכים. קשה לדבר עם חברים ועם המשפחה על פסוריאזיס ואיך היא משפיעה על חייך. חולה עלול להימנע מפגישות רומנטיות, בגלל דימוי גוף נמוך עקב המחלה. לפסוריאזיס באברי המין יש השפעה משמעותית על מין ואינטימיות.

פסוריאזיס עשוי להשפיע על מערכות היחסים שלך, אבל הוא לא צריך לשלוט בהם. למדו כיצד לנהל את הפסוריאזיס ומערכות היחסים שלכם.


ייעוץ כלכלי למשפחה
בשנים האחרונות, השתרש בארץ התחום העוסק בייעוץ כלכלי למשפחה, העונה לשם ניהול כלכלת המשפחה. תחום זה נועד לספק למשפחות וליחידים את הדרך לצאת מהמינוס ולהתחיל לנהל את התקציב שלהם בצורה מחושבת ומתוכננת, הלוקחת בחשבון את העתיד ואת החלומות אותם היינו רוצים להגשים.

השיטות היעילות ביותר לריפוי פסוריאזיס
פסוריאזיס הינה ידועה כמחלת עור שכיחה. העובדה שמעל ל- 125 מיליון אנשים סובלים מפסוריאזיס הינה מדאיגה מאד. מחלה זו יכולה לפגוע בכל קבוצת אנשים כלשהי, אך בטבעה היא מחלה תורשתית. אנשים סובלים בטלאים לבנים על העור, קילופי עור, וקשקשים על פני הגוף. לרוע המזל אין דרך מהימנה למנוע מחלה זו. אך ישנם דרגים שונות לשיפור ניכר בפסוריאזיס. מחלת אוטואימוניות הינן שכיחות בארצות

זיהוי פסוריאזיס והסיבות להחמרתו
הפסוריאזיס הינה מחלת עור אשר משפיעה על תאי העור ומחזור החיים שלהם. עקב המחלה, תאים גדלים במהירות ונוצרים קשקשים עבים על פני העור. טלאים אדומים, יבשים ומגרדים אלה מגרים את עורו של האדם הנגוע במחלה.

טיפול בפסוריאזיס - חיים חדשים לחולי הפסוריאזיס!
הפורמולה הטבעית של DermaZor היא פריצת דרך מדעית, בעלת יעילות מוכחת לטיפול בפסוריאזיס ולהשבת העור למצבו הטבעי והבריא. נוסחא מהפכנית ורבת-העוצמה החושפת עור נקי מפסוריאזיס תוך מס' ימים! משחת דרמזור (DermaZor) לטיפול והקלה בעור מגורה, גרד, קשקשת, עור עבה ואדמומיות הנגרמים ממחלת העור פסוריאזיס, מונע וממזער התפרצויות חוזרות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI