דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: הנאהבים והנעימים – הצגה מרגשת ויפה על אהבה אסורה במגזר החרדי על פי בשביס-זינגר – תיאטרון בית ליסין
ביקורת: הנאהבים והנעימים – הצגה מרגשת ויפה על אהבה אסורה במגזר החרדי על פי בשביס-זינגר – תיאטרון בית ליסין
חיים נוי 22/08/21 |  צפיות: 1980

ביקורת: הנאהבים והנעימים – הצגה מרגשת ויפה על אהבה אסורה במגזר החרדי על פי בשביס-זינגר – תיאטרון בית ליסין

מאת חיים נוי

הנאהבים והנעימים על פי זוכה פרס נובל יצחק בשביס זינגר, העולה בתיאטרון בית ליסין, היא הצגה מרגשת ויפה עד כאב, הנועצת זרקור צורב באהבת גברים במגזר החרדי בעיירה במזרח אירופה. ההפקה היא חוויה תיאטרלית, שזורה בעברית מליצית, משחק משובח, וכוריאוגרפיה מקסימה לצלילים ענוגים.

המחזה מבוסס על הסיפור הקצר השניים שלא היה ידוע די צרכו, בשעתו, אשר עובד ונכתב על ידי בנו המנוח של זינגר, ישראל זמיר והמחזאי מוטי לרנר. ההצגה כבר עלתה לפני מספר שנים בהבימה ובהפקה הנוכחית היא קצת שונתה והתווספו לה קטעי מחול מקסימים שמשכפלים את עוצמת החוויה .

העלילה עוסקת בסיפור אהבתם האסורה באותם זמנים של שני תלמידי ישיבה זיסל ועזריאל בעיירה קטנה בפולין. אביו של זיסל , רב הישיבה יודיל, מייעד לו את אסתר'ל לכלה ואוסר עליו להמשיך וללמוד בחברותא עם עזריאל. במקביל, מייעדים את בתו של יודיל , רייזלה לכלה לעזריאל. עזריאל נמלט מאימת החתונה הכפוייה לעיר אחרת ואילו זיסל שנאלץ להינשא, מתחפש לאישה, נוטש את אשתו ונמלט אל אהובו . הם מנסים לחיות בצוותא בסתר, אולם אינם מצליחים להתיר את הסתירה בין אהבתם האסורה לבין אמונתם – עד לסיום הבלתי נמנע. צד קומי קטן בעלילה מתרחש כאשר זיסל הקרוי עתה זיסלה מקבל משרה נחשקת - בלנית במקווה הטהרה הנשית שבעיירה.

יניב ביטון מגלם בקלילות ובמשחק קולח את אלחנן, הבדחן המספר, המוכן למכור כל מידע תמורת טיפ הוגן. יניב הוא שחקן מקסים ומוצלח ומשחקו מענג ויפה.

ידידיה ויטל מגלם את זיסל במשחק מרשים ומרגש. ניב ניסים מגלם את עזריאל בן זוגו ומשחקו מקצועי ומוצלח . סצנת הסיום הבועטת והדואבת היא מפסגת המשחק, למרות שחלקה בכלל לא מוצג על הבמה. יורם טולדנו, מבכירי השחקנים על הבמה, מגלם בהצלחה רבה את הרב יודיל ומשחקו הוא נוקב ומרטיט.

דניאל חבקוק מגלמת נפלא את רייזלה. דניאל מצליחה להפיק מהדמות את המרב והמיטב בזכות יכולות משחק ותנועה מקסימים.

ספיר באומוול נהדרת כאסתר'ל הכלה הנבגדת . ספיר היא גם שחקנית מרגשת וגם זמרת מצוינת (והולכת בדרכה של סבתה המנוחה אסתר באומוול שהייתה בשעתו הזמרת הראשית של האופרה הישראלית הראשונה). אין ספק כי לספיר פוטנציאל תיאטרלי משובח.

קרן צור כרבנית אלקה, אמו של זיסל, מרשימה מאוד במשחקה ובתצורת ההגשה התיאטרלית המיוחדת שלה. קרן בולטת מאוד בכל הופעה שלה על הבמה ואין ספק שמשחקה ראוי ומוצלח.

מירי זהבי נפלאה בתפקיד פרומה החדרנית במלון ומשחקה הוא מעולה. אין ספק כי מירי הצליחה לקחת תפקיד משני ולהפוך אותו לנקודת חן בולטת בהצגה. משחקה קולח וחייכני, מהוקצע ונעים.

להקת הרקדנים ניב אלבז, שמואל חלפון, אלדד לוי ועומרי סמסון מפליאים בקטעי המחול המוצלחים ומשרים אוירה קסומה על כל ההצגה.

מי שמגיעים לו תשבחות מיוחדות הוא מעצב הכוריאוגרפיה תומר יפרח שהצליח להפיק קטעי תנועה נפלאים ומופלאים שבזכותם ההצגה היא קסומה ואפופת הילה של עולם ענוג ומרשים.

הבמאי עידו רוזנברג העלה הצגה מוצלחת ויפיפייה בזכות השחקנים המוכשרים והמחזה המשובח והקצבי.

שני טור עצבה תפאורה נאותה ובין היתר ריהוט הבוקע מן הקיר. אורנה סמורגונסקי עצבה תלבושות מקסימות. אלעד אדר אחראי למוזיקה השמימית. קרן גרנק עצבה תאורה ראויה ומוצלחת.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים

צילום- אור דנון


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EBC Financial Group משתפת פעולה עםUnited to Beat Malaria - קמפיין של קרן האו"ם, כדי להגן על ילדים פגיעים ומשפחותיהם מפני מלריה
EBC Financial Group מגבירה את מאמצי מיגור המלריה, תומכת בהתערבויות בריאות קריטיות ובהעצמה קהילתית

אחסון הגיבוי השכבתי של ExaGrid נבחר ל"פתרון גיבוי הנתונים של השנה" בתוכנית Data Breakthrough Awards השנתית החמישית
תוכנית פרסים בינלאומית יוקרתית מכריזה על מוצרים וחברות מצטיינים בטכנולוגיית הנתונים

Duck Creek מארחת את הוועידה השנתית, One Duck Creek Summit, כדי לבנות קשרים, שייכות וקהילה
Duck Creek Technologies (דאק קריק טכנולוגיות), ספקית הפתרונות החכמים המגדירה את עתיד ביטוחי הרכוש והנפגעים (P&C) ותעשיית הביטוח הכללי, מארחת היום את One Duck Creek Summit בקולומביה, דרום קרוליינה, ומפגישה עובדים מכל רחבי הגלובוס.

Games Global מכריזה על הגשת הצהרת רישום להנפקה ראשונית מוצעת לציבור
Global Games Ltd מפתחת, מפיצה ומשווקת מובילה של תוכן משחקי חדשני בסגנון קזינו מקוון ופתרונות משולבים עסק לעסק למפעילי iGaming ברחבי העולם על בסיס גודל רשת האולפנים שלה, הודיעה היום כי היא הגישה בפומבי הצהרת רישום על טופס F-1 לרשות ניירות ערך של ארה"ב ("SEC") בנוגע להנפקה ראשונית המוצעת לציבור של מניותיה הרגילות.

חשיפת הנושא של כנס יוזמת ההשקעות העתידיות השמינית: "אופקים אינסופיים: משקיעים היום, מעצבים את המחר"
The Future Investment Initiative - מכון יוזמת ההשקעות העתידיות (FII) נרגש להכריז על הנושא למהדורה השמינית הקרובה של כנס FII, המתוכנן להתקיים בתאריכים 29-31 באוקטובר 2024, במרכז הכנסים הבינלאומי היוקרתי על שם המלך עבד אל-עזיז (KAICC) בריאד, ערב הסעודית.

ערב הסעודית מבליטה יוזמות של השקעות בתיירות בפורום הבינלאומי להשקעות בתחום אירוח
משרד התיירות הסעודי ממלא כעת תפקיד משמעותי בפורום הבינלאומי להשקעות של בתי מלון (IHIF), ומציג הזדמנות ייחודית למשקיעים עולמיים לקחת חלק ולהיכנס לתוך נוף התיירות המשגשג של הממלכה.

פרסי Stevie® מכריזים על הזוכים בפרסי Stevie® השנתיים ה-18 עבור מכירות ושירות לקוחות
הזוכים בפרסי Stevie® (The Stevie® Awards ) עבור מכירות ושירות לקוחות השנתיים ה-18, המוכרים כפרסי שירות הלקוחות ופרסי המכירות המובילים בעולם, נחשפו בשישי 12.4 בטקס חגיגי בלאס וגאס, נבאדה, ארה"ב, בהשתתפות יותר מ-400 מנהלים מרחבי העולם.

TokenEx ו-IXOPAY מתמזגים ויאפשרו לסוחרים לייעל את השימוש במספר תהליכי עיבוד תשלומים
פלטפורמת מיטוב התשלומים עבור מסחר גלובלי מספקת טוקניזציה רב-ערוצית, תזמון תשלומים וניהול מחזור חיים של כרטיסים

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI