דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת מחזמר: החבדניקים – סוחף, מלהיב, מרשים – תיאטרון הקאמרי
ביקורת מחזמר: החבדניקים – סוחף, מלהיב, מרשים – תיאטרון הקאמרי
חיים נוי 21/09/22 |  צפיות: 887

ביקורת מחזמר: החבדניקים – סוחף, מלהיב, מרשים – תיאטרון הקאמרי

מאת חיים נוי

המחזמר החבדניקים, העולה בתיאטרון הקאמרי, הוא מופע מרשים, סוחף ומלהיב, שטרם נראה כדוגמתו בארץ. שואו ברמה גבוהה, להקת שחקנים, זמרים ורקדנים נפלאה ותזמורת שלמה על הבמה מעניקים חוויה מוזיקלית ותיאטרלית.

הבמאים גלעד קמחי, המנהל האמנותי של הקאמרי ואודי גוטשלק להטטו עם הלהקה והתוצאה היא מחזמר מושקע ולמען האמת, לא נופל מהפקות בווסט אנד וברודווי ואפילו עולה על חלקן.

הכוראוגרפיה של אביחי חכם היא מדהימה ונפלאה ובית ספר לכל הכוראוגרפים על במות הארץ וחו"ל.

המחזמר נכתב בידי אודי גוטשלק והוא מעין פארודיה על חצרות החסידים עם קריצות לגיבורי סרטים ומחזות כמו שני קוני למל, האחים בלוז,שיקאגוועוד.

אלעד פרץ הלחין את המוזיקה והיא סוחפת, פורצת ומתנגנת, מושרת בידי הלהקה המוכשרת ובליווי תזמורת המהפכה המצוינתבניצוח רועי אופנהיים.

העלילה עוסקת בשני אחים מחב"ד ,רווקים הכמהים לכלות. אחד האחים , יהודה, משודך לבתו של הרב ואולם הרב מתנה זאת בכך שגם אחיו, חיים,ימצא כלה ראויה, אחרת לא יסכים לנישואיו. הצרה היא שאם יהודה הוא עילוי בתורה ובחור משכמו ומעלה, הרי אחיו קצת קוני למל, רפה שכל קמעא ועוד חסרונות. במטרה למצוא לו כלה הם מגיעים לתל אביב ושם נופלים להרפתקאות עם ראש משפחת פשע המטיל אימה על הסביבה ועל עובדיו הזרים במועדון מפוקפק. התסבוכת מסתבכת כפליים, אך התוצאה לבסוף מגיעה לפתרונה המדהים והטוב.

עופרי ביטרמן ורפאל עבאס מגלמים את שני האחים ומשחקם הוא מעולה, מקצועי וראוי לכל מחיאות הכפיים. השניים הם שחקנים עם כישרון יוצא דופן – מצויינים.

טלי אורן ושני שאולי מגלמות לסירוגין באורח נפלא את השדכנית המהירה ביותר בעולם והן מבדרות ונהדרות. המדובר בתפקיד כפול של שתי שדכניות בנות דוד. טלי היא כוכבת משכמה ומעלה ומשחקה מצוין. שני שאולי שראיתי בהצגה קודמת משחקת מעולה, קולחת ותוססת.

יניב סוויסה מגלם את המאפיונר ומשחקו הוא פנינה של משחק, בית ספר לשחקנים, כישרון מהלך.

אוראל צברי מגלם את עוזרו של הרבי והמספר ואת משה רבנו והוא מרשים ומעולה. תפקידו כמשה, למרות שהוא קצר ואפיזודי זכור יותר מכל תפקיד בהצגה בזכות משחקו המשובח והטקסט המופלא.

דניאל סטיופין מוצלח מאוד כעוזרו הלא נאמן של ראש משפחת הפשע ומשחקו רווי הומור וכישרון. דניאל משחק במקצועיות רבה.

אלעד אטרקצ'י גונב את ההצגה בדמות רון,מעצב שמלות הכלה והקטעים עימו נפלאים והוא ראוי לתשואות מיוחדות. אלעד הופך לכוכב במה, רקדן וזמר ומשחקו מרגש ונהדר.

מי שראויה לתשומת לב מיוחדת היא מאיה לבני המגלמת נהדר את מרי, העובדת הזרה במועדון של ראש משפחת הפשע. מאיה מגישה משחק משובח ומקצועי, והכישרון שלה פשוט נוטף ממנה. מאיה המספרת כי אומצה בגיל 3 חודשים בוויטנאם על ידי משפחה ישראלית והייתה ילדת פלא שהופיעה בפסטיגלים למיניהם ובמחזות זמר מילדותה. סיפור חייה ראוי לסדרה מיוחדת בטלוויזיה. אין ספק שעוד נשמע ממנה רבות בזכות משחקה והפוטנציאל המרשים שלה.

בלהקה בולטת מאוד יפעת זהר כהן, חיית במה מוצלחת, אלונה טננבאום המרשימה, דור אוחיון המוכשרת, טופז אבדנג, אופק זרקו, מתן און ימי, אור משה, גלעד מרחבי, בר קליין,רועי ניב, אנטולי שנפלד, עדי מיוחס, שי שטרית, שחף בוארון, רפאל בנימין, אדיר בובליל ויעל דובר, המעולים והכישרוניים.

הניהול המוזיקלי של אמיר לקנר ואלעד פרץ הוא מצויין.

התפאורה של ערן עצמון היא מרשימה ביותר שטרם נראתה כמוה. התלבושות של אורנה סמורגונסקי יפיפיות ומוצלחות. התאורה המצוינת של אבי יונה בואנו (במבי). הסאונד המוצלח של ניראל שרון.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים

צילום –שמחה ברבירו


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
Corpay Cross-Border ממנה את אוליבר מוריס לתפקיד המנהל החדש של מחלקת שירותי הקרנות המוסדיות באירופה, במזרח התיכון ובאפריקה
Corpay1 NYSE: CPAY)), מובילה עולמית בתחום התשלומים התאגידיים, שמחה להודיע כי חטיבת Cross-Border של Corpay מינתה את ותיק ענף ההון הפרטי וניהול הקרנות אוליבר (אולי) מוריס לתפקיד המנהל החדש של שירותי המחלקות המוסדיות שלה באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

ExaGrid זוכה בדירוג של 5 כוכבים במדריך CRN® Partner Program Guide לשנת 2024
תוכנית שותפי השיווק של ExaGridנבחרה בזכות מחויבותה לקידום שותפויות ערוץ חזקות, רווחיות ומצליחות

Falcon’s Creative Groupחושפת את תפקיד המפתח שלה בפארק השעשועים דרגון בול הראשון מסוגו
חברת ההשקעות קידיה (Qiddiya Investment Company) וטואי אנימציה (Toei Animation) בחרו בקבוצת הקריאייטיב של פלקון (Falcon’s Creative Group) כדי להפיח חיים בתופעת המנגה והאנימה העולמית בפארק שעשועים סוחף למעריצים

Ambiq Apollo510 מספק שיפור פי 30 ביעילות הספק כדי לשחרר את עוצמת הבינה המלאכותית בנקודת הקצה
הדור הבא של Apollo משלב תאוצה וקטורית עם יעילות אנרגטית ללא תחרות כדי לאפשר ביצועי היסק מבוססי בינה מלאכותית במכשיר עצמו ללא NPU ייעודי

התמחות הליבה מובילה את הדרך בחדשנות עם פתרונות התוכנה כשירות מבוססי ענן של Duck Creek שמוצעים ב-Microsoft Azure Marketplace
באמצעות מערכת היחסים שלהם עם Microsoft, Duck Creek מגדירה מחדש את חווית הלקוח ומפשטת עסקאות עבור חברות ביטוח ממוקדות טכנולוגיה כמו Core Specialty

O’Reilly הוכרזה כמתמודדת עיקרית ב-™2024Fosway 9-Grid בזכות התוכן המוביל וקידום הלקוחות המוכח שלה
O’Reilly, המקור העיקרי ללמידה מבוססת תבונות בנושאי טכנולוגיה ועסקים, הכריזה היום כי דורגה כמתמודדת עיקרית בתחום הלמידה הדיגיטלית במסגרת מודל ™Fosway 9-Grid היוקרתי.

Aqara ו-e& פותחות בשיתוף פעולה כדי לחולל מהפכה בחיים החכמים באיחוד האמירויות
Aqara, ספקית מובילה של פתרונות בית חכם, נרגשת להכריז על שיתוף הפעולה שלה עם e& UAE, זרוע הטלקום של e&. שותפות זו שמה לה למטרה לענות על הביקוש הגובר לחיים חכמים באזור, לספק לצרכני איחוד האמירויות את החידושים האחרונים בטכנולוגיות ובפתרונות בית חכם הנותנים מענה להיבטים שונים של חיים חכמים, לרבות אבטחת בית, נוחות וחיסכון באנרגיה.

בינה מלאכותית, הכלה וקיימות: נושאי חובה עבור אלו ששואפים להירשם לבית ספר לעסקים
הסקר השנתי של GMAC מוצא מניעים מתפתחים לחינוך עסקי מתקדם

Medisca פותחת את מעבדת MAZ® באריזונה: מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות
Medisca, מובילה עולמית בפתרונות רפואה מותאמת אישית ושרשרת אספקה פרמצבטית, מכריזה בגאווה על פתיחת מעבדת Medisca MAZ Lab בפיניקס, אריזונה. מעבדתMAZ Lab , המוקדשת בלעדית לפיתוח והרחבה של מערכת האקולוגית של MAZ, היא מרכז חדשנות ומשאבי לקוחות.

כדי לחזק את המאמצים העולמיים במאבק בחיידקים עמידים לאנטיביוטיקה מדעני KFSH&RC מגלים מיני חיידקים חדשים: ריאדהנסיס (Riyadhensis)
בפיתוח פורץ דרך, מדענים בבית החולים ומרכז המחקר על שם המלך פייסל - King Faisal Specialist Hospital and Research Centre (KFSH&RC) זיהו זן חדש של חיידקים, המכונה "Stenotrophomonas Riyadhensis" באמצעות יישום טכנולוגיית ריצוף גנום שלם (WGS). תגלית זו מסמלת התקדמות משמעותית בהבנת האופן שבו חיידקים מתקשרים עם תרופות קיימות, וסוללת את הדרך לאסטרטגיות טיפוליות חדשניות.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI