דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים דומיניקה סוללת נתיב ברור לגמישות אקלימית על רקע אסונות הקשורים לאקלים
דומיניקה סוללת נתיב ברור לגמישות אקלימית על רקע אסונות הקשורים לאקלים
חיים נוי 27/09/22 |  צפיות: 358

דומיניקה סוללת נתיב ברור לגמישות אקלימית על רקע אסונות הקשורים לאקלים

רוזו, דומיניקה, 26 בספטמבר 2022, (GLOBE NEWSWIRE) :

משבר האקלים הוא אמיתי. מספר דפוסי מזג אוויר קשים מאשרים זאת.

קחו לדוגמה את פקיסטן, היקף ההצפות הקטלניות האחרונות במדינה זו מזעזע בלשון המעטה. שיטפונות שנגרמו על ידי גשמי המונסון המוקדמים החלו ביוני ונותרו עזים לאורך כל העונה. שליש שלם מפקיסטן שקוע מתחת למים – כמות אדמה העולה על שטחה הכולל של בריטניה . יותר מ-30 מיליון בני אדם, שהם 15% מהאוכלוסייה, הושפעו מכך - 1,200 בני אדם איבדו את חייהם וחצי מיליון הם חסרי בית.

לאחר שההוריקן מריה הותיר כ-90% מהבניינים שניזוקו או נהרסו בדומיניקה ב-2019, האי הקריבי הקטן, המונה 70,000 תושבים בלבד, נמצא בדרך ברורה להפוך למדינה הראשונה העמידה בפני האקלים עד 2030.

על פי מדד סיכוני האקלים הגלובלי של Germanwatch לשנת 2021 – מדד המנתח עד כמה מדינות ואזורים הושפעו בשל אירוע אובדן הקשור למזג האוויר – דומיניקה דורגה במקום ה-11 מתוך 150 מדינות בסיכון בהתבסס על ניתוח של אירועי מזג אוויר קיצוניים בין 2000 ל-2019. שני גורמים צוטטו עבור דומיניקה: השפעת ההתחממות הגלובלית על עליית מפלס הים המגבירה את הסיכון לנחשולי סערה, והעלייה בעוצמת ההוריקנים. דומיניקה נמצאת בסיכון לרעידות אדמה והתפרצויות געשיות, שיטפונות ומפולות והוריקנים.

ראש ממשלת דומיניקה, ד"ר רוזוולט סקריט, היה תומך נלהב למען קיימות, והפציר במדינות ברחבי העולם ליישם צעדים רציניים ומוחשיים להתמודדות עם ההתחממות הגלובלית ככל שהם משפיעים על מדינות קטנות יותר בצורה חריפה יותר.

לאחרונה הוא הביע את תנחומיו על אובדן חומרי ואנושי שנגרם על ידי השיטפונות בפקיסטן וקרא שוב לקהילה הבינלאומית להתייצב יחד כדי לפעול נגד שינויי האקלים כדי למתן את השלכותיהם הקטלניות לעתים קרובות. לדבריו, "יחד, עלינו להבטיח עתיד טוב יותר לדורות הבאים שלנו".

בציוץ בטוויטר הוא כתב: "חבר העמים של דומיניקה עומד בסולידריות עם פקיסטן בתקופה זו של משבר. שינויי האקלים הורסים את העולם, ועכשיו זה הזמן שלנו לנקוט בפעולות אחראיות".

דומיניקה מובילה את המאבק בשינויי האקלים, והממשלה ממשיכה להשקיע בפרויקטים ובתוכניות חדשות כדי להשיג את מטרת הגמישות שלהם ויש להם את הכוח להילחם בחזרה כאשר מתרחשים אירועים קטסטרופליים.

השנה מציינים חמש שנים מאז שדומיניקה ספגה את ההוריקן מריה הקטלני ביותר.

המטרה של דומיניקה להפוך לעמידה עד 2030 זקוקה למימון של כ-4 עד 5 מיליארד דולר אוסטרלי, וכ-40% מהמימון הזה יכול להגיע מקרנות שנוצרו באמצעות תוכנית האזרחות של המדינה על ידי השקעה.

בתגובה להרס שנגרם על ידי הוריקן מריה, דומיניקה השיקה מסגרת מדיניות חוסן אקלימי כדי לעזור להנחות את מסע ההתאוששות שלה בצורה של אסטרטגיית פיתוח החוסן הלאומי 2030 (NRDS). ה-NRDS מדבר על מסגרת המדיניות הכוללת של הממשלה ומסכם 43 יעדי חוסן רצויים כדי להבטיח שהפיתוח יתמקד באנשים.

תוכנית החוסן וההתאוששות האקלימית של דומיניקה שואפת לבנות קהילות חזקות, לבנות כלכלה איתנה, להיות בעלת תשתית מתוכננת היטב ועמידה; לחזק את המערכות המוסדיות, להגן ולקיים נכסים טבעיים וייחודיים אחרים.

היא מתרכזת סביב שלושה עמודי תווך: חוסן מבני, חוסן כלכלי וחוסן לאחר אסון.

נדבך 1: עמידות מבנית:

תחת עמוד תווך זה, ממשלת דומיניקה שואפת לבנות תשתית עמידה המסוגלת לעמוד באסונות טבע, כולל הוריקנים בקטגוריה חמש. הוא כולל בניית בתים עמידים לאקלים, מרכזי בריאות, כבישים, גשרים, שדות תעופה ובתי ספר.

"יוזמת הדיור" המהפכנית תספק בתים עמידים לאקלים לציבור, שנעקרו מבתיהם כתוצאה מהסופה הטרופית אריקה והוריקן מריה ב-2015 וב-2017, בהתאמה. הממשלה שואפת לבנות יותר מ-5,000 בתים עמידים לאקלים וכבר מסרה מפתחות לכ-1,500 משפחות שנעקרו מבתיהן בעקבות הוריקן מריה.

בנייתם של 40 בתים עמידים לאקלים במחוז הבחירה של סאליביה החלה בפברואר 2022.

ביולי השנה השיקה דומיניקה גם את "תוכנית הדיור העתידי" המספקת בתים במחיר סביר לצעירים בני 45 ומטה.

פרויקט החירום של הבנק העולמי לחקלאות פרנסה וחוסן אקלימי הוא פרויקט בן חמש שנים בשווי 25 מיליון דולר והוא נועד לשקם את המחיה החקלאית ולשפר את עמידותם האקלימית של חקלאים ודייגים שנפגעו מהוריקן מריה.

הפרויקט יבטיח:

*חקלאים מאמצים טכנולוגיות חדשות ושיטות עבודה חכמות אקלימיות להגברת השינויים והחוסן האקלימי במגזרי היבולים, בעלי החיים והדיג;

*שיקום והוכחת אקלים של תשתיות חקלאות מרכזיות.

מספר גשרים נבנו וכבישים שניזוקו שוקמו עם הכללת קירות שימור מדרון וקטעים מורחבים כדי להגדיל את הקיבולת ולהקל על תנועת מכונות בנייה גדולות יותר.

נדבך 2: חוסן פיננסי:

ממשלת דומיניקה מיישמת רפורמה פיסקלית מוסדית כדי להבטיח חוסן פיסקלי חזק יותר שיסייע בחיזוק קיימות החוב תוך שימוש בכמה תחומים פיסקליים מוסדיים מרכזיים.

נדבך 3: פוסט אסון וחוסן חברתי

עמוד תווך זה מסייע לעודד חקלאים לשתול יותר גידולי שורשים העמידים יותר בפני גשם כבד ורוחות, מגביר את תוכניות הכשרת החקלאים ואת הסיוע הממשלתי באספקת זרעים ודשנים. תוכנית הממשלה לחיזוק הביטחון התזונתי, כוללת מדיניות ספציפית לגמישות של תעשיות החקלאות והדיג.

בתקופה שבה מדינות גדולות ומפותחות יותר קיימו הרצאות על מציאת פתרונות מדויקים לשינויי האקלים, דומיניקה יצאה עם תוכניות ואסטרטגיות קונקרטיות ויעילות כדי למתן את ההשפעות של סוגיות גלובליות אלה.

לפרטים נוספים:ננדי קנינג (יח"צ דומיניקה) [email protected] +27828215664


*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
EBC Financial Group משתפת פעולה עםUnited to Beat Malaria - קמפיין של קרן האו"ם, כדי להגן על ילדים פגיעים ומשפחותיהם מפני מלריה
EBC Financial Group מגבירה את מאמצי מיגור המלריה, תומכת בהתערבויות בריאות קריטיות ובהעצמה קהילתית

אחסון הגיבוי השכבתי של ExaGrid נבחר ל"פתרון גיבוי הנתונים של השנה" בתוכנית Data Breakthrough Awards השנתית החמישית
תוכנית פרסים בינלאומית יוקרתית מכריזה על מוצרים וחברות מצטיינים בטכנולוגיית הנתונים

Duck Creek מארחת את הוועידה השנתית, One Duck Creek Summit, כדי לבנות קשרים, שייכות וקהילה
Duck Creek Technologies (דאק קריק טכנולוגיות), ספקית הפתרונות החכמים המגדירה את עתיד ביטוחי הרכוש והנפגעים (P&C) ותעשיית הביטוח הכללי, מארחת היום את One Duck Creek Summit בקולומביה, דרום קרוליינה, ומפגישה עובדים מכל רחבי הגלובוס.

Games Global מכריזה על הגשת הצהרת רישום להנפקה ראשונית מוצעת לציבור
Global Games Ltd מפתחת, מפיצה ומשווקת מובילה של תוכן משחקי חדשני בסגנון קזינו מקוון ופתרונות משולבים עסק לעסק למפעילי iGaming ברחבי העולם על בסיס גודל רשת האולפנים שלה, הודיעה היום כי היא הגישה בפומבי הצהרת רישום על טופס F-1 לרשות ניירות ערך של ארה"ב ("SEC") בנוגע להנפקה ראשונית המוצעת לציבור של מניותיה הרגילות.

חשיפת הנושא של כנס יוזמת ההשקעות העתידיות השמינית: "אופקים אינסופיים: משקיעים היום, מעצבים את המחר"
The Future Investment Initiative - מכון יוזמת ההשקעות העתידיות (FII) נרגש להכריז על הנושא למהדורה השמינית הקרובה של כנס FII, המתוכנן להתקיים בתאריכים 29-31 באוקטובר 2024, במרכז הכנסים הבינלאומי היוקרתי על שם המלך עבד אל-עזיז (KAICC) בריאד, ערב הסעודית.

ערב הסעודית מבליטה יוזמות של השקעות בתיירות בפורום הבינלאומי להשקעות בתחום אירוח
משרד התיירות הסעודי ממלא כעת תפקיד משמעותי בפורום הבינלאומי להשקעות של בתי מלון (IHIF), ומציג הזדמנות ייחודית למשקיעים עולמיים לקחת חלק ולהיכנס לתוך נוף התיירות המשגשג של הממלכה.

פרסי Stevie® מכריזים על הזוכים בפרסי Stevie® השנתיים ה-18 עבור מכירות ושירות לקוחות
הזוכים בפרסי Stevie® (The Stevie® Awards ) עבור מכירות ושירות לקוחות השנתיים ה-18, המוכרים כפרסי שירות הלקוחות ופרסי המכירות המובילים בעולם, נחשפו בשישי 12.4 בטקס חגיגי בלאס וגאס, נבאדה, ארה"ב, בהשתתפות יותר מ-400 מנהלים מרחבי העולם.

TokenEx ו-IXOPAY מתמזגים ויאפשרו לסוחרים לייעל את השימוש במספר תהליכי עיבוד תשלומים
פלטפורמת מיטוב התשלומים עבור מסחר גלובלי מספקת טוקניזציה רב-ערוצית, תזמון תשלומים וניהול מחזור חיים של כרטיסים

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027

Lantronix מכריזה על FOX4 ו-Bolero 43, עוקבי מחשוב קצה חדשים, ומרחיבה את משפחת השערים הטלמטיים עטורי הפרסים שלה
הפתרונות החדשים של Lantronix מכוונים לשוק הטלמטיקה המציג צמיחה מהירה שאמור לפי ההערכות להגיע להיקף של 3.7 מיליארד דולר עד 2027
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI