דף הבית בידור ופנאי תיאטרון ביקורת: מיכאל , שם זמני – אירוע קסום של מופע מוזיקלי ייחודי המשלב אופרה ומחזמר
ביקורת: מיכאל , שם זמני – אירוע קסום של מופע מוזיקלי ייחודי המשלב אופרה ומחזמר
חיים נוי 14/11/22 |  צפיות: 753

ביקורת: מיכאל , שם זמני – אירוע קסום של מופע מוזיקלי ייחודי המשלב אופרה ומחזמר

מאת חיים נוי

אין לי מושג מה ראיתי בדיוק, השבוע. האם היה זה מחזמר, קונצרט ואולי אופרה? מופע כזה לא ראיתי אף פעם : 10 זמרים-שחקנים הציגו ושרו הצגה שכולה סוג של מחזמר מעורבב עם אופרה, כשהם מלווים בידי היוצר, מנגן על פסנתר וכל זאת בדירת פנטהאוז מרווחת ברחוב דיזינגוף בתל אביב. האירוע כבר עלה במספר מקומות והוא מתמקד עתה בהצגות בכורה בדירה הגדולה שבה מסובים הצופים, במספר שורות , חלקם על כסאות וחלקם על ספה, לאחר שהתכבדו לפני כן בתקרובת נדיבה .

מולם, בשורה ארוכה, הסבו הזמרים , לפניהם פרוסים דפי טקסט ופרטיטורה. בצידי האולם פורט על הפסנתר היוצר, הבמאי, המלחין והמחבר – גון הלוי.

השחקנים שהם גם זמרים מוכשרים ושחקנים, מופיעים ברובם בתיאטראות השונים והפעם הם נוטלים חלק במיזם ייחודי, קסום שמרתק את הצופים.

העלילה עוסקת בנועה ודור, זוג צעיר המצפה לילד ראשון. אולם, במקום ללדת ולצאת למסע הורות מלא שמחה , הם נקלעים למערבולת מכאיבה שיוצאת מכלל שליטה. הרופא מספר להם כי הוולד לקה בתסמונת נדירה ומת לאחר לידתו. הזוג כואב, אולם הם חושדים כי מדובר בקנוניה רבתי של חטיפת תינוקות ומסירתם לאימוץ. כאשר הם פוגשים עוד יולדת עם סיפור דומה, הם מבקשים יחד עם הוריהם לפתוח בחקירה. אולם, משום מה איש לא מאמין להם. לא המשטרה ולא קרובים ובכירים. האמת המרה מתבררת לאט והתוצאה הסופית היא בלתי נמנעת.

כל הדרמה הטרגית הזו מושרת בידי כל הנפשות הפועלות, כמו אופרה. גם הטקסטים מושרים, כמעט כולם. אבל, למעשה זו לא בדיוק אופרה, אלא מעין מערבולת של אופרה עם מחזמר, הצגה וקונצרט מושר, כאשר היוצר , גון הלוי, פסנתרן וירטואוז, פורט, שוצף קוצף על הקלידים ומפיק מנגינות רגועות, מלודיות וגם פראיות וקצביות.

הגר פז מגלמת בחן רב את נועה (שיחקה במחזמר תרגיע) ואיתמר אלבז מגלם את דור בעלה. השנים משלימים זה את זו בשירה ובטקסט משובחים,זועמים ועצובים. גל חזאז מגלמת נפלא את אפרת, אמו של דור והיא מעולה ונהדרתבשירה ובמשחק. (גל, היא אחת מתגליות המחזמר לעבור את הקיר). אסף לוי טוב מאוד כבעלה של אפרת (שחקן וממתרגמי המחזמר תרגיע) . שרון בן דרור המצוינת מגלמת את חברתה של נועה והיא זמרת מופלאה. שרון שחקנית במספר תיאטראות. אליה וקס מגלמת יפה מאוד וקולה נהדר את היולדת השנייה. סתיו צוברי מפליאה כמלצרית בשירה אופראית ובטקסט מושר מקסים. (היא גם מלצרית בלעבור את הקיר וגם שם בולטת בתפקיד האפיזודי). נגה קדם בעלת יכולות ווקאליות מעולות. גל זק הוא הרופא וגם שר הבריאות ומשחקו יפה מאוד. גאיה קלם במגוון תפקידים והיא בעלת קול מצוין.

המופע המיוחד הזה ראוי למשכן תיאטרלי ואין ספק שהוא עשוי להפוך למעין מופע קאלט. השחקנים משקיעים אנרגיה ויכולת ולאחר המופע הם ממש מותשים. יש שני קאסטים ליצירה המוזיקלית הזו. ייתכן שראוי היה לקצר מעט את המופע, אולם הוא בהחלט מהווה חוויה ווקאלית מיוחדת וקסומה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתי"ם, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.

צילום – גארי נופין


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC

EIG MidOcean Energy משלימה רכישה של 20 אחוזים ממניות Peru LNG
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברת גז טבעי נוזלי (LNG) שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על השלמת ההסכם עליו הכריזה קודם לכן לרכישת 20 אחוזים ממניות SK earthon ‏("SK") ב-Peru LNG ‏("PLNG"), הבעלים והמפעילה של המתקן הראשון בדרום אמריקה לייצוא גז טבעי נוזלי.

Biolojic Design מכריזה כי Nektar Therapeutics מימשה את אופציית הרישיון שלה כדי לפתח באמצעות בינה מלאכותית נוגדן אגוניסטי מכוון לקולטן TNFR2 לטיפול במחלות אוטואימוניות
התוכנית היא תוצר של שיתוף פעולה מחקרי בין ביולוג'יק דיזיין לבין Nektar שהחל בשנת 2021

KnowBe4 רוכשת את Egress
תוספת פתרון אבטחה של Egress לדואר אלקטרוני בענן עבור חבילת המוצרים המקיפה של KnowBe4 תיצור את הפלטפורמה הגדולה והמתקדמת ביותר של אבטחת סייבר מונעת בינה מלאכותית לניהול סיכוני אנוש

ThreatLocker® מגייסת 115 מיליון דולר מסדרה D כדי להמשיך לספק אבטחת נקודות קצה בגישת אפס אמון לארגונים נוספים
את הסבב הובילה חברת השקעות הצמיחה הגלובלית General Atlantic, יחד עם StepStone Group וקבוצת DE Shaw, כדי להאיץ את חדשנות המוצר ולהגדיל את טווח ההגעה של אבטחת נקודות הקצה בשיטת אפס אמון לארגונים ברחבי העולם

Elavon ו-FreedomPay ישנו את התשלומים לאירוח וקמעונאות באירופה
Elavon, ספקית תשלומים גלובלית מובילה, מכריזה על שיתוף פעולה מורחב באירופה עם FreedomPay, מובילה עולמית בטכנולוגיות Next Level Commerce™. השותפות שואפת לספק פתרונות מסחר משולבים מתקדמים וטכנולוגיית תשלומים רב-ערוצית לארגוני סחר גדולים ברחבי מגזרי הקמעונאות והאירוח.

מדענים בולטים זכו להוקרה על התקדמות בריפוי גנטי למחלות נוירומוסקולריות ותגליות RNA
חתני הפרס ע"ש המלך פייסל הם: פרופסור ג'רי מנדל - רפואה, פרופסור הווארד צ'אנג - מדע במהלך המושב ה-46 הוענק פרס המלך פייסל לאישים בולטים נוספים בתחומי לימודי האסלאם והשירות לאסלאם

מחקר משותף עם בי"ח מוביל בארה"ב להערכת ההשפעה של פלטפורמת בריאות האוכלוסייה המדויקת, FeelBetter, על ניהול מטופלים המקבלים תרופות רבות בו זמנית
המחקר אשר בוחן את הפוטנציאל הטמון בפלטפורמת הבינה המלאכותית של FeelBetter ככלי המסייע בשיפור תוצאת הטיפול, הוזלה של עלויות שירותי הבריאות ואופטימיזציה של תהליכי טיפול

טקסי פרסי יפן לשנת 2024 נערך בנוכחות הקיסר והקיסרית של יפן
קרן פרסי יפן (The Japan Prize Foundation), אשר נשיאה הוא הירושי קומיאמה, קיימה את טקס חלוקת הפרסים ביום שלישי ה-16 באפריל במלון אימפריאל שבמחוז צ’יודה בטוקיו במהלכו העניקה את פרס יפן למדענים שהגיעו להישגים יצירתיים ומשמעותיים בתחומי הטכנולוגיה והמדע הגלובליים ואשר תרמו משמעותית ליוזמות של שלום ושגשוג המיטיבות עם האנושות.

EMGA גייסה מימון בסך 15 מיליון דולר עבור Banco Improsa בקוסטה ריקה
Emerging Markets Global Advisory LLP (EMGA) בשיתוף עם Banco Improsa, מודיעה כי גייסה קו אשראי של 15 מיליון דולר מהסוכנות הבינלאומית לשיתוף פעולה ביפן (JICA).
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI