דף הבית חוק ומשפט דיני אינטרנט דיני אינטרנט - לשון הרע
דיני אינטרנט - לשון הרע
אקסטרה - קידום אתרים בגוגל 06/10/09 |  צפיות: 14289

עולם דיני האינטרנט הינו עולם ומלואו, המתפתח באופן מואץ.... למעשה, להבדיל מתחומי משפט אחרים בהם קיימים פסקי דין וחוקים, אשר יש בהם כדי לענות על סוגיות משפטיות, במשפט האינטרנט, קיים חסר רב. במילים אחרות, אין עדיין מענה לשאלות משפטיות רבות הנוגעות לדיני אינטרנט.

בעניין לשון הרע באינטרנט, כבר קיימת פסיקה רבה הדנה באחריות מנהלי פורומים, וחשיפת זהותם של כותבי טוקבקים (להלן: "טוקבקיסטים"). הפסיקה כבר קבעה שהפצת דברי בלע באינטרנט, בפורומים ובטוקטבקים מהווה עוולה על-פי חוק לשון הרע, וניתן בנסיבות מסויימות לחשוף את זהות הכותב על-פי כתובת IP.

כתובת IP הינה כתובת אינטרנטית לפי מספר סידורי הניתן לנו ע"י נותן שירות החיבור לרשת האינטרנט.

סוגיית חשיפת פרטי IP של גולשים באינטרנט ומסירתם לנפגע מהפרסום הפוגעני (בין אם הפרסום פוגעני ע"פ חוק לשון הרע, חוק הגנת הפרטיות או חוק זכות יוצרים), הינה סוגיה חמה בתחום דיני האינטרנט, ובתחום דיני לשון הרע וזכויות היוצרים בפרט. קיימות שתי גישות בפסיקה, הגישה המקלה והגישה המחמירה. ע"פ הגישה המחמירה חשיפת IP תיעשה רק בנסיבות בהן הפרסום הפוגעני חמור ביותר, ומהווה עבירה פלילית. גישה זו באה להגן על ערך האנונימיות ברשת.

הגישה המקלה, מתירה חשיפה במקרים בהם די בכך כי הנפגע מן הפרסום מראה עילת תביעה טובה.

נכון להיום, טרם הוכרע ע"י בית המשפט העליון ו/או המחוקק איזו גישה היא המקובלת בדיני האינטרנט.

גם בתחום אחריות מנהלי פורומים ו/או אתרי אינטרנט קיימת פסיקה ענפה, אשר ברובה הנרחב קבעה אחריות לאלו, בהתקיים "כלל הודעה והסרה". לאמור, האחריות לפרסום תקום כאשר הנפגע פנה למנהל הפורום ו/או למנהל האתר, ביקש הסרת הפרסום, אך אלו לא הסירו בתוך זמן סביר.

או אז תקום להם אחריות לפרסום המהווה עוולה על-פי חוק לשון הרע, חוק הגנת הפרטיות ו/או חוק זכות יוצרים (טעות נפוצה לכנות את החוק כ"חוק זכויות יוצרים").  

ואולם, סוגיות לשון הרע, הפרת זכויות יוצרים, אינן הסוגיות היחידות הנוגעות לתחום דיני האינטרנט. משפט האינטרנט נוגע לסוגיות משפטיות רבות, אשר אינן עולות בעולם המוחשי. כך למשל, בתי המשפט נדרשים לא אחת להכריע איזו מערכת דינים חלה על האינטרנט, הדין החל במדינה בה נמצא השרת המאחסן את האתר או הדין של המדינה בה נמצא הנפגע - התובע.

משרדי עורכי דין המתמחים בדיני אינטרנט, כגון משרדנו, מנסחים עבור אתרי אינטרנט תקנון אתר, הנקרא גם תנאי שימוש, ובו מכניסים הם תניית שיפוט מקומית, שיש בה כדי לעגן את מקום ההתדיינות המשפטית והן את הדין החל על האתר ו/או פעילותו. 

על כן, מומלץ לכל אתר אינטרט לפנות למשרד עורכי דין המתמחים בדיני אינטרנט. שיש להם ניסיון מוכח בתחום, למען יינסחו עבור האתר תקנון ו/או תנאי שימוש.

כאמור לעיל, במקרים רבים התקנון ממזער את הסיכונים המשפטיים הקיימים לבעלי האתר, מנהליו ומנהלי הפורום שבו.

נוכח הדינמאיות והחדשנות הרבה בעולם האינטרנט, ובתחום דיני האינטרנט, קיים הבדל בין עורך דין רגיל לבין עורך דין המתמחה בדיני אינטרנט.. כל עורך דין שמתמחה בדיני אינטרנט הוא עורך דין אבל לא כל עורך דין הוא עורך דין שמתמחה בדיני אינטרנט.

כמו כן, רוב עורכי הדין המתמחים בדיני אינטרנט, הינם עורכי דין צעירים בגילם, אשר עולם האינטרנט מוכר להם מניסיון ושימוש אישי, להבדיל מלמידה בגיל מאוחר.

לסיכום, דיני האינטרנט בעולם ובישראל בפרט, הינו תחום משפט בהתהוות, רוב הסוגיות המשפטיות שבו הינן חדשניות וטרם הוכרעו. לפיכך, עורכי דין המתמחים בדיני אינטרנט נדרשים לא פעם לבצע היקש מתחום המשפט המסחרי, ולהשליך את הכללים המשפטיים אל משפט האינטרנט, תוך רכישת  הבנה מקצועית של האינטרנט.

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אקסטרה - קידום אתרים בגוגל


 


מאמרים נוספים מאת אקסטרה - קידום אתרים בגוגל
 
מנעולן בחולון – לקבל את כל השירותים במהירות
מנעולן בחולון אשר סיים לימודי מנעולנות, עבר הסמכות, קיבל את כל האישורים הדרושים (כך שהוכח כי אין לו עבר פלילי) וצבר ניסיון וותק אשר מאפשר לו לפרוץ את כל סוגי המנעולים, לזהות כל בעיה ולפתור אותה, יהיה מנעולן איכותי. כמו כן, חייב המנעולן להיות אדם אדיב, שירותי, ישר ולגבות מחירים הוגנים.

מה בדיקת סיגמואידוסקופיה?
20/05/13 | רפואה
לפי נתונים של האגודה למלחמה בסרטן מדי שנה מתגלים בישראל חולים נוספים במחלת המעי הגס. רבים מהחולים מתים מהמחלה מדי שנה. לפיכך, חולים רבים יכולים לקבל טיפול אצל גסטרואנטרולוג מומחה בתחום שיבצע בדיקה כוללת במסגרתה הוא יוכל לראות האם קיימים גידולים, פוליפים במעי הגס.

כיצד תשמרו על המצלמה שלכם מתחת למים?
24/04/13 | צילום
המהפכה הדיגיטלית לא רק תרמה לאנשים ביבשה, אלא גם לאנשים שמצלמים מתחת למים. כיום ניתן לראות מצלמות איכותיות אשר דחקו את מצלמות הפילם המסורתיות ושינו את פני הצילום מתחת למים. בעת הצילום מתחת למים חשוב מאד להגן על המצלמה, ולכן כדאי לרכוש כיסוי מגן שיאפשר לצלם מבלי לפגוע במצלמה.

מתגוררים באזור המרכז? היכן למצוא חברת התקנת פרקטים במרכז
16/01/13 | ריהוט
בשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר אנשים מבינים כי התקנת פרקטים משתלמת להם ומשקיעים בהתקנת פרקטים. באזור המרכז ניתן לראות חברות רבות המבצעות עבודות התקנת פרקטים ומאפשרים לאנשים ליהנות מתחושה נעימה ונינוחה בבית. מתגוררים באזור המרכז?מה היתרונות של חברת התקנת פרקטים- במאמר שלפניכם.

קורות חיים 2.0 - קורת חיים בוידאו
מחפשים עבודה? שולחים קורות חיים אבל לא מוזמנים למשרות שאתם רוצים? לא מוזמנים לראיונות עבודה בכלל? מה דעתכם לנסות גישה אחרת? קורות חיים בוידאו הם בהחלט השלב הבא בעולם חיפוש העבודה.

מהם היתרונות של דק סינטטי?
15/01/13 | ריהוט
בחירת דקים מחומרים לא איכותיים יכולים לגרום לכאבי אש רבים. לפני שאתם מתחילים לבחור דקים, כדאי לכם לראות סוג נוסף של דקים- דקים סינטטיים. דקים סינטטיים מתאימים למזג האוויר הישראלי ומהווים אלמנט יפה לגינה.

מה היתרונות של וילונות ונציאניים?
לא רק בתים מאובזרים וילונות אלא גם משרדים, בתי קפה ובתי עסק שונים-כולם זקוקים לוילונות. וילונות מגנים מפני השמש, וכך הם מווסתים את כמות האור וגם מגנים מפני האור החודר לחדרים. וילונות ונציאנים נחשבים הפופולרים במיוחד.

היכן ניתן למצוא ריהוט גן במבצע?
30/12/12 | ריהוט
ריהוט גן בבית מאפשר לנו ליהנות מהגינה, הן למטרת אירוח והן למטרת בילוי בחיק המשפחה. בעבר ריהוט גינה היה עשוי מפלסטיק ולא יוחס לו כל חשיבות ואילו כיום בעקבות השינוי בבית, רבים מבינים כי הגינה הפכה לחלק משמעותי.

כיצד תלחמו בזיהומים?
כיום ניתן לראות עלייה בשיעור החיידקים העמידים בפני תרופות אנטיביוטיות במקומות שונים בעולם,לרבות בישראל. חיידקים הם הגורמים להתפרצות זיהומים בגוף האדם. אם נדבקתם באחת מהמחלות הזיהומיות ואתם מחפשים טיפול, המאמר הבא נועד עבורכם.

החשיבות של ביטוח הובלות דירה
27/12/12 | מעבר דירה
בשעה טובה ומוצלחת קניתם דירה ואתם מעוניינים להיכנס אליה. כיום ישנן חברות הובלות שונות המציעות שירותי הובלה.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI