דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים יפן אירחה כינוס לקידום הצמיחה וההתאוששות הכלכלית של אוקראינה
יפן אירחה כינוס לקידום הצמיחה וההתאוששות הכלכלית של אוקראינה
חיים נוי 04/03/24 |  צפיות: 115

יפן אירחה כינוס לקידום הצמיחה וההתאוששות הכלכלית של אוקראינה

שלוש מאות פקידי ממשל ונציגים עסקיים התקבצו כדי להפגין את תמיכתה של יפן בשיקומה של אוקראינה

טוקיו, 29 בפברואר 2024, (BUSINESS WIRE)-

ב-19 בפברואר התאספו בטוקיו נציגים של ממשלות יפן ואוקראינה, וכן נציגים של ארגונים עסקיים, וזאת לרגל כנס יפן-אוקראינה לקידום הצמיחה הכלכלית והשיקום של אוקראינה.

המשלחת של ממשלת יפן, שבראשה עמד ראש הממשלה קישידה פומיו, התחייבה לתמיכה ארוכת טווח בשיקום של אוקראינה דרך שותפות ציבורית-פרטית. המשלחת האוקראינית, שבראשה עמד ראש ממשלת אוקראינה דניס שמיהל, הודתה ליפן על עזרתה והזמינה עסקים יפנים להשקיעה בבנייתה מחדש של אוקראינה. כל משלחת כללה יותר מ-100 פקידי ממשל ונציגי ארגונים. בכנס השתתפו בסך הכול כ-300 אנשים ו-130 חברות. שתי הממשלות הסכימה לשתף פעולה בשבעה תחומי מפתח: פינוי מוקשים ונפלים, סיוע הומניטרי ויצירת מקורות מחייה, פיתוח חקלאי, ביוטכנולוגיה, דיגיטל וטכנולוגיות מידע, תשתית תחבורה ואנרגיה וכן אמצעים למניעת שחיתות וחיזוק המשילות.

בנאום המרכזי שלו תיאר ראש הממשלה קישידה את התמיכה בהתאוששות של אוקראינה מן המלחמה המתמשכת כ"השקעה בעתיד" וקרא לקהילה הבינלאומית לתרום. "המגזר הציבורי והמגזר הפרטי של יפן יעבדו יחד תוך התבססות על גישה כל-יפנית ושימוש בידע שנצבר בעקבות מאמצי השיקום של יפן לאחר המלחמה ובעקבות אסונות", הוא אמר בנאומו. "עם זאת, הקידום של שיקום כלכלי אינו רק השקעה בעתידה של אוקראינה, אלא גם השקעה ביפן ובעולם כולו". הוא פירט יוזמות חדשות שיינקטו על ידי המגזר הציבורי והפרטי של יפן, במטרה לתמוך באוקראינה. קישידה אף הכריז כי יפן תקל את דרישות הוויזה עבור אזרחים אוקראינים שמעורבים בפרויקטים של שיתוף פעולה בין יפן ואוקראינה.

ראש הממשלה שמיהל הודה ליפן על הסיוע המתמשך שלה ולראש הממשלה קישידה על ביקורו ביפן בשנת 2023. הוא הוסיף, "הכנס של היום יהיה הצעד הבא לקראת המשך הפיתוח של קשרי שתי המדינות". שמיהל הזכיר את הצלחתן הפיננסית של חברות יפניות באוקראינה והזמין עסקים להמשיך ולהשקיע ב"נס הכלכלי של אוקראינה", הצפוי בעתיד. הוא שם דגש על מגזרים מרכזיים כמו אנרגיה, חקלאות ותשתית, שבהם יש הזדמנויות השקעה עם פוטנציאל צמיחה משמעותי.

שני המנהיגים הדגישו את מחויבותם לשיתוף פעולה, כמו גם את החשיבות של המגזר הפרטי בתהליך השיקום של אוקראינה.

הכנס הוביל להכרזה על 56 מסמכים, כולל הסכמים בין-ממשלתיים. שתי הממשלות חתמו על אמנה שמונעת מיסוי כפול, אשר תתמוך בחברות יפניות לאורך תהליך ההשקעה באוקראינה. הן אף חתמו על הסכם בנוגע להקפאת חובות בילטרלית, החליפו רשימות בנוגע למענק לשיקום חירום והתחייבו לשתף פעולה בתחומי חינוך וטכנולוגיה.

מסמכים נוספים כללו עסקאות בין רשויות ממשלתיות לבין עסקים פרטניים וארגונים עסקיים. חברות יפניות חתמו על עסקאות עם חברות אוקראיניות וגופים ממשלתיים במטרה לפתח מתקני אנרגיה, לשקם תשתיות, לפנות מוקשים ועוד.

מאז הפלישה הרוסית בפברואר 2022, יפן סיפקה לאוקראינה בעקביות סיוע הומניטרי ועזרה נוספת. באמצעות השותפות הציבורית-פרטית שעליה הוכרז בכינוס, יפן מתכננת להשתמש בידע הטכנולוגי ובניסיון שצברה בתחומי ההתאוששות והשיקום מאסונות כדי לחזק את תמיכתה באוקראינה.

גלריית תמונות/מולטימדיה אפשר למצוא בכתובת – https://www.businesswire.com/news/home/53903285/en

למידע נוסף

משרד החוץ
+81-(0)3-3580-3311

מקור: משרד החוץ של יפן

Ministry of Foreign Affairs JAPAN

.

.

תוכן הודעה זו בשפת המקור, מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים
אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאביA2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.

בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI