דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים MethaneSAT נמצא כעת במסלול עם השקתה של משימה פורצת דרך להגנה על האקלים על ידי SpaceX
MethaneSAT נמצא כעת במסלול עם השקתה של משימה פורצת דרך להגנה על האקלים על ידי SpaceX
חיים נוי 05/03/24 |  צפיות: 259

MethaneSAT נמצא כעת במסלול עם השקתה של משימה פורצת דרך להגנה על האקלים על ידי SpaceX

הלוויין הראשון שפותח על ידי מלכ"ר סביבתי יראה פליטת מתאן שאחרים לא יכולים ויסלול את הדרך לאחריות מוגברת והפחתה מהירה יותר

בסיס חיל האוויר ונדנברג, לומפוק, קליפורניה, 4 במרץ 2024,(BUSINESS WIRE):

מעט אחרי 16:00 לפי שעון האוקיינוס השקט, ביום 4 במרץ, MethaneSAT התנתק הלכה למעשה מה-SpaceX Transporter-10 שנשא את מנטר הפליטות לחלל. הלוויין פורץ הדרך נועד לסייע בהגנה על האקלים של כדור הארץ על ידי האצת ההפחתה של מזהם חממה רב עוצמה, תוך התמקדות תחילה בפעולות נפט וגז, מקור עיקרי של מתאן.

ערכת מדיה דיגיטלית עם תמונות, סרטונים וגרפיקה זמינה כאן.

MethaneSAT, שפותח על ידי חברת בת של הקרן להגנת הסביבה (EDF), מוסד ללא כוונת רווח, תראה ותכמת את סך פליטות המתאן על פני אזורים רחבים, בעוד לוויינים אחרים אינם יכולים ולזהות פולטים גדולים במקומות שהם לא מחפשים. נתונים מ-MethaneSAT יאפשרו לחברות וגם לרגולטורים לעקוב אחר פליטות ולהעניק לבעלי עניין – אזרחים, ממשלות ומשקיעים – גישה חופשית לנתונים, כמעט בזמן אמת, ואת היכולת חסרת התקדים להשוות את התוצאות מול יעדים והתחייבויות של פליטה.

"צמצום זיהום המתאן מפעולות דלק מאובנים, חקלאות ומגזרים אחרים היא הדרך המהירה ביותר להאט את קצב ההתחממות, בעודנו ממשיכים לשחרר את מערכות האנרגיה שלנו", אמר נשיא ה-EDF, פרד קרופ. "כדי לעשות זאת נדרשים נתונים מקיפים על זיהום בקנה מידה עולמי זה. MethaneSAT יראה לנו את מלוא היקף ההזדמנות על ידי מעקב אחר פליטות עד למקור שלהן".

קרופ הכריז על MethaneSAT בהרצאה בשנת 2018 כחלק מהפרויקט הנועז שלTED . EDF היא מובילה עולמית במדע ופתרונות מתאן כבר למעלה מעשור, והיא העלתה את הבעיה על סדר היום על ידי ארגון סדרה חלוצית של 16 מחקרים עצמאיים, שהראו שפליטת מתאן ברחבי שרשרת אספקת הנפט והגז בארה"ב הייתה גבוהה ב-60% מהערכות ה-EPA (הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב) באותה עת. MethaneSAT הוא פועל יוצא של מאמצים אלה.

"כוח העל של MethaneSAT הוא היכולת למדוד במדויק רמות מתאן ברזולוציה גבוהה על פני שטחים רחבים, כולל מקורות קטנים יותר ומפוזרים המהווים את רוב הפליטות באזורים רבים", אמר סטיבן המבורג, המדען הראשי של ה-EDF ומנהיג פרויקט MethaneSAT. "לדעת כמה מתאן מגיע מהיכן וכיצד השיעורים משתנים זה דבר חיוני".

בעודו מקיף את כדור הארץ 15 פעמים ביום, MethaneSAT ימדוד שינויים בריכוזי מתאן קטנים כמו שלושה חלקים למיליארד. רגישות גבוהה, יחד עם רזולוציה גבוהה ושדה ראייה רחב, יאפשרו ל- MethaneSAT לראות את תמונת הפליטות השלמה (ראו פרטים נוספים כאן).

היכולות הייחודיות הללו פותחות עידן חדש של שקיפות עבור התעשייה. נתוני פליטות אינטראקטיביים יהיו זמינים לכל אחד ישירות מ-www.MethaneSAT.org וב-Google Earth Engine, פלטפורמת נתונים גאו-מרחביים מובילה המשמשת יותר מ-100,000 מומחים ואנליסטים.

MethaneSAT התאפשר לחלוטין הודות לתמיכתם של תורמי ה-EDF ושותפותנו עם ממשלת ניו זילנד. בין התורמים הגדולים ביותר ל-MethaneSAT הם קרן כדור הארץ של בזוס, ארנולד ונצ'רס, קרן רוברטסון והפרויקט הנועז של TED.

"פליטות המתאן זכו להתעלמות והיה קשה לזהותן במשך זמן רב מדי", אמרה ד"ר קלי לוין, מנהלת המדע, נתונים ושינויי מערכות ב-קרן כדור הארץ של בזוס. "MethaneSAT משנה את המשוואה, ומעניק עדיפות ראשונה למדע ונתונים. מהשמיים, הוא יכול לראות מה שאחרים לא יכולים, לעזור לשחקנים טובים ולחייב שחקנים רעים באחריות. קרן כדור הארץ של בזוס גאה להיות שותפה להרפתקה זו".

בדצמבר, EDF שילבה כוחות עם Bloomberg Philanthropies, סוכנות האנרגיה הבינלאומית, מכון הרי הרוקי (RMI) ומצפה פליטת המתאן הבינלאומי של תוכנית הסביבה של האו"ם ביוזמה חדשה, ראשונה מסוגה, לחייב חברות וממשלות באחריות רבה יותר לניהול המתאן שלהן.

"אי אפשר לנהל את מה שאי אפשר למדוד, וזה בהחלט נכון בהקשר הפחתת פליטת המתאן, אחד המניעים הגדולים של שינויי האקלים", אמר מייקל ר. בלומברג, השליח המיוחד של מזכ"ל האו"ם בנושא שאפתנות ופתרונות אקלים ומייסד Bloomberg LP ו-Bloomberg Philanthropies. "נתונים מהלוויין הזה יעזרו לנו למדוד טוב יותר את פליטת המתאן ולמקד את מקורותיה, להביא לשקיפות רבה יותר עבור הבעיה, לתת לחברות ומשקיעים את המידע הדרוש להם כדי לנקוט בפעולה, וכן להעצים את הציבור לחייב אנשים באחריות".

בנוסף לזיהוי מקורות פליטה ושיעורי פליטה באזור נתון, MethaneSAT יאפשר להשוות שיעורי אובדן פליטות באזורי נפט וגז מרכזיים ברחבי העולם וביצועים לאורך זמן. שיטת ניתוח שפותחה במיוחד עבור המשימה תתחקה אחר מקורותיהן של הפליטות הללו בתוך אזורי יעד אלו.

"חזינו בעקביות בכוחם של נתונים חזקים כדי לזכות באמצעי הגנה רגולטוריים חזקים ושיטות פעולה טובות יותר בתעשייה. מדע טוב מניח את היסודות להחלטות טובות יותר", אמר מארק בראונשטיין, סמנכ"ל בכיר, תחום מעבר האנרגיה ב-EDF.

ממשל ביידן הציע בינואר כללים לתשלום על פליטת מתאן עודפת, שיחייבו דיווח מדויק על פליטות. החקיקה האירופית שהתקבלה בנובמבר מתווה מסלול לדרישת נתוני פליטות אמפיריים מיבואני גז, בעוד יפן וקוריאה - שתיים מרוכשות ה- LNG(גז טבעי נוזלי) הגדולות - השיקו תוכניות להתחיל לדרוש נתוני פליטות מספקים.

מכיוון שתקני מתאן משולבים בהסכמי מדיניות לאומיים ובהסכמי סחר, MethaneSAT יסייע להבטיח עמידה ביעדים ויבהיר היכן ההפחתות הנטענות לא מושגות.

למעלה מ-150 מדינות חתמו על הבטחת המתאן העולמית לצמצם את פליטת המתאן הקולקטיבית שלהן ב-30% לפחות מרמות 2020 עד 2030. ב-COP 28 (ועידות האומות המאוחדות לשינוי אקלים) הכריזו למעלה מ-50 חברות על אמנת שחרור הנפט והגז, המתחייבת לחסל הלכה למעשה את פליטת המתאן וההתלקחויות השגרתיות.

בנוסף לארגון האם EDF, שותפי MethaneSAT כוללים את בית הספר להנדסה ולמדעים יישומיים של אוניברסיטת הרווארד, מצפה הכוכבים האסטרופיזי של מוזיאון הסמית'סוניאן וסוכנות החלל של ניו זילנד. צוות המשימה המשולב כולל למעלה מ-70 מומחים ברחבי העולם עם ניסיון בטיסות בחלל, חישה מרחוק וניתוח נתונים.

הלוויין נבנה בקולורדו על ידי יחידת מערכות החלל והמשימה של BAE Systems, Inc. (Ball Aerospace לשעבר) ו-Blue Canyon Technologies.

MethaneSAT, LLC היא חברת בת של Environmental Defense Fund, Incorporated, מלכ"ר בינלאומי מוביל. ה-EDF מחברת בין מדע, כלכלה, משפטים ושותפויות חדשניות במגזר הפרטי כדי ליצור פתרונות טרנספורמטיביים לבעיות הסביבתיות החמורות ביותר. עקבו אחרינו ב-Twitter ב-@MethaneSAT, או התחברו אלינו ב-www.MethaneSat.org. זכויות יוצרים © 2024 MethaneSAT, LLC. כל הזכויות שמורות.

Environmental Defense Fund הקרן להגנת הסביבה (edf.org), בין המלכ"רים הבינלאומיים המובילים בעולם, יוצרת פתרונות טרנספורמטיביים לבעיות הסביבתיות החמורות ביותר. לשם כך, EDF מקשרת בין מדע, כלכלה, משפטים ושותפויות חדשניות במגזר הפרטי. היא כוללת למעלה מ-3 מיליון חברים ומשרדים בארצות הברית, סין, מקסיקו, אינדונזיה והאיחוד האירופי. המדענים, הכלכלנים, הפרקליטים ומומחי המדיניות של EDF פועלים ב-28 מדינות כדי להוציא את הפתרונות שלנו מהכוח אל הפועל. התחברו אלינו ב- Twitter ב-@EnvDefenseFund.

אנשי קשר

לקסי מישל, Sun Public Relations,[email protected]או952-457-1418
לורן ויטנברג, הקרן להגנת הסביבה,[email protected]או512-784-2161

תמונה/מולטימדיה זמין ב:

http://www.businesswire.com/news/home/53905350/en/

מקור: Environmental Defense Fund

.

.

תוכן הודעה זו בשפת המקור, מהווה את הגרסה הרשמית והמהימנה היחידה של מסמך זה. תרגומים מסופקים למטרות נוחות בלבד ויש להצליבם מול המסמך בשפת המקור, המהווה את הגרסה היחידה של טקסט זה שהינה בעלת תוקף משפטי.

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית Business Wire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
עושים היסטוריה: ASPIRE משיקה ב-27 באפריל את ‘ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאבי’ הרשמית אשר מגדירה מחדש את עתיד ספורט האקסטרים
אבו דאבי תארח אירוע פורץ דרך עם 10,000 צופים אשר יהיו עדים לחנוכת ASPIRE ליגת המירוצים האוטונומית של אבו דאביA2RL במסלול המרוצים המוכר Yas Marina. תחרות המרוץ האוטונומי, החדשה לגמרי, מהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריית הספורט המוטורי שנחשב לליגה הגדולה ביותר בעולם.

בומברדייה חושפת זהות מותג חדש ונועז ברחבי העולם בזמן שהחברה נוסקת לעבר עתיד שאפתני
*לוגו חדש חוגג את המעבר המוצלח של החברה לתעופה עסקית טהורה. הסמל עצמו, בומברדייה מאך, מציג צללית של מטוס השובר את מחסום הקול, בעוד משיכות הרוח מעל כנף מתייחסות למורשת החברה

קבוצת זאהיד מוכרת כ"מעסיק המוביל במזרח התיכון לשנת 2024"
ביום חמישי, 18 בינואר 2024, ג'דה, ממלכת ערב הסעודית: מכון המעסיקים המובילים (Top Employers) הכיר בקבוצת זאהיד (Zahid Group ) כמעסיק מוביל במזרח התיכון לשנת 2024, והציב את הקבוצה בין 10% המעסיקים המובילים בממלכת ערב הסעודית.

משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ
משרד עורכי דין רוזן המדורג ראשון מעודד את משקיעי Perion Network Ltd. לקבל ייעוץ לפני מועד אחרון חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – PERI

רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ השקעות מוביל, מעודד את משקיעי Checkpoint Therapeutics, Inc לקבל ייעוץ לפני מועד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – CKPT

רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מהשורה הראשונה, מעודד את משקיעי Ocugen, Inc לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך שהוגשה לראשונה על ידי המשרד – OCGN

רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ
רוזן, יועץ למשקיעים גלובלי, מעודד את משקיעי AST SpaceMobile, Inc. לקבל ייעוץ לפני תאריך יעד חשוב בתביעה ייצוגית בניירות ערך – ASTS

רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ
רוזן, משרד עורכי דין מוביל, מעודד את משקיעי HireRight Holdings Corporation לקבל ייעוץ בתביעה ייצוגית בניירות ערך – HRT

ריסקיפייד תדווח ב-15 במאי על התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2024
חברת ריסקיפייד ‏Riskified Ltd ‏(NYSE: RSKD), מובילה בתחום הפתרונות למניעת הונאות מסחר אלקטרוני ובתחום פיתוח פתרונות חכמים לניהול סיכונים, הודיעה היום כי תפרסם את התוצאות הכספיות שלה לרבעון הראשון של שנת 2024 לפני פתיחת השוק ב-15 במאי 2024. בתאריך זה, חברי ההנהלה יקיימו שיחת ועידה אשר תשודר בשעה 8:30 בבוקר ET, במהלכו ידונו בעסקי החברה ובתוצאות הכספיות.

סגן נשיא ExaGrid למכירות באזור EMEA ו-APAC מונה למנהל ערוץ אזורי
אנדי וולסקי הוכר ברשימת ראשי הערוצים של CRN בריטניה לאזור EMEA ו-APAC
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI