דף הבית הודעות לעיתונות עסקים, מימון וכספים סורים מבקשים פסיקת זכויות אדם של האו"ם נגד רוסיה בשל תקיפת בתי חולים ב-2019
סורים מבקשים פסיקת זכויות אדם של האו"ם נגד רוסיה בשל תקיפת בתי חולים ב-2019
חיים נוי 02/05/24 |  צפיות: 117

סורים מבקשים פסיקת זכויות אדם של האו"ם נגד רוסיה בשל תקיפת בתי חולים ב-2019

יוזמת הצדק של Open Society מגישה תלונה לוועדת זכויות האדם של האו"ם

ניו יורק, 02 במאי 2024 (GLOBE NEWSWIRE) –

הפדרציה הרוסית הואשמה בפני ועדת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה בביצוע התקפה מכוונת על בית חולים בסוריה – בפעולה משפטית המדגישה את השימוש החוזר ונשנה של מוסקבה בכוח צבאי נגד מתקני בריאות בסוריה, שם כוחותיה תומכים במשטרו של הנשיא בשאר אל-אסד.

תלונה בפני הוועדה, שהוגשה ב-1 במאי, מתמקדת בשורה של תקיפות אוויריות על בית החולים הכירורגי כפר נבל (Kafr Nabl ) במחוז אידליב ב-5 במאי 2019.

בתלונה מואשם חיל האוויר הרוסי בהרג שני אזרחים ובסיכון חייהם של כל מי שעבדו בבית החולים והשתמשו בו באותה עת - רופאים, חולים, צוותי תמיכה ומבקרים.

התלונה הובאה בפני הוועדה על ידי גבר סורי ששני בני דודיו נהרגו בפיגוע, ועל ידי יד ביד לסיוע ופיתוח, הארגון ההומניטרי הלא ממשלתי שתמך בבית החולים באותה עת. יד ביד מייצג את האינטרסים של מטופלי בית החולים.

המועמדים מיוצגים על ידי עורכי דין של יוזמת הצדק של החברה הפתוחה, עם פרופסור פיליפ ליץ', פרופסור לדיני זכויות אדם באוניברסיטת מידלסקס בבריטניה כיועץ משותף.

הראיות שהוצגו בפני הוועדה כוללות תיאור מפורט של תקיפת חיל האוויר הרוסי על בית החולים בכפר נבל, ועל שלושה בתי חולים נוספים ליד כפר נבל בתוך 12 שעות בלבד ב-5-6 במאי 2019. לא התנהלה לחימה בקרבת בית החולים בזמן ההתקפה, ששכן בשטח שבשליטת האופוזיציה במרחק של כ-20 ק"מ מקו החזית.

התלונה מתבססת על שפע של הקלטות וידאו ואודיו שנעשו באותה עת, כמו גם דיווחים של עדי ראייה המצביעים על מעורבות ישירה של חיל האוויר הרוסי בתיאום וביצוע ההתקפות. החומר כולל תצפיות על מטוסים רוסיים באזור בזמן הרלוונטי, והקלטות שמע של תקשורת בין טייס רוסי לשליטה קרקעית רוסית, המאשרות שחרור תחמושת אווירית ומאשררות כי התחמושת הוטלה, בזמנים המדויקים שבהם תועדו התקיפות בווידיאו. חלק מהחומרים שנכללו כראיה בתלונה שימשו את הניו יורק טיימס בדו"ח מיוחד שפורסם ב-13 באוקטובר 2019.

פאדי א-דאירי, מנהל "יד ביד" (Hand in Hand), אמר: "תקיפת חיל האוויר הרוסי על בית החולים כפר נבל הייתה זוועה מתועדת היטב שהייתה חלק ממתקפה שיטתית על בתי חולים ומתקני בריאות בשטח שבשליטת האופוזיציה בסוריה בשנת 2019. הקואורדינטות של בית החולים שותפו עם רוסיה על ידי האו"ם במסגרת מנגנון מניעת הקונפליקט של האו"ם. הסורים פונים לוועדת זכויות האדם כדי להראות לנו מידה מסוימת של תיקון על ידי הכרה באמת של המתקפה האכזרית הזו, והסבל שנגרם".

ג'יימס גולדסטון, מנכ"ל Justice Initiative, אמר: "תלונה זו בפני בית דין בינלאומי בכיר לזכויות אדם חושפת את האסטרטגיה המכוונת של ממשלת רוסיה והכוחות המזוינים לפגוע בשירותי בריאות תוך הפרה ברורה של דיני המלחמה. עליה להזכיר לכולנו שהתקפות על מתקני בריאות מוגנים – בין אם בסוריה, סודאן, אוקראינה או רצועת עזה – הן תועבה שאסור לנרמל לעולם".

התלונה נתמכת על ידי ניתוחי מומחים שהוכנו על ידי הארכיון הסורי ורופאים לזכויות אדם. ארגון רופאים לזכויות אדם תיעד 604 התקפות על מתקנים רפואיים בסוריה מאז 2011, רובן המכריע בוצעו על ידי כוחות סוריים ורוסיים.

ד"ר חוסאם אל-נחאס, MD, חוקר המזרח התיכון וצפון אפריקה בארגון רופאים לזכויות אדם, אמר: "התקפות נרחבות ושיטתיות על שירותי הבריאות בסוריה הן חלק מאסטרטגיה המיושמת על ידי ממשלות סוריה ורוסיה, והורסות את מערכת הבריאות במדינה. למרות חומרתם של פשעים אלה, אף אחד מהעבריינים מעולם לא נדרש לתת את הדין. אנו מקווים שהמקרה ההיסטורי הזה יסייע לשים קץ לחסינות מעונש על התקפות על שירותי בריאות בסוריה וישמש אזהרה למבצעים בסכסוכים אחרים ברחבי העולם".

הוועדה לזכויות האדם, שמושבה בג'נבה, היא גוף של 18 מומחים עצמאיים המפקח על יישום האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ומדיניות, שעליה חתמו 173 מדינות. על-פי הפרוטוקול האופציונלי של ICCPR, שהפדרציה הרוסית חתמה עליו בשנת 1990, יחידים יכולים להגיש תלונות נגד המדינות החתומות על ההסכם בפני הוועדה בגין הפרת זכויות.

התלונה מאשימה את הפדרציה הרוסית בביצוע הפרה ברורה וחמורה של המשפט ההומניטארי הבינלאומי בכך שתקפה במכוון מתקן רפואי מוגן, תוך הפרה של הזכות לחיים על פי האמנה הבינלאומית בדבר זכויות אזרחיות ומדיניות. בהתקפה נהרגו שני אחים והיא סיכנה את חייהם של כל מי שעבד בבית החולים העמוס והשתמש בו. בית החולים פעל כרגיל בזמן התקיפה ולא רוסיה ולא סוריה סיפקו כל אזהרה לפני התקיפה. אין זו הפעם היחידה שהמתקן הותקף: בית החולים כפר נבל (Kafr Nabl ) הותקף 13 פעמים בין 2014 ל-2019.

מנקודת מבט משפטית, החלטה נגד רוסיה תספק פסיקה חדשה ומשמעותית בנוגע לחובות החוץ-טריטוריאליות של מדינות בסכסוך, ותסלול את הדרך להחלטות מתקדמות של גופי זכויות אדם ובתי משפט אחרים.

יוזמת הצדק של החברה הפתוחה - Open Society Justice Initiative היא חלק מקרנות החברה הפתוחה, והיא עוסקת בליטיגציה אסטרטגית במגוון נושאים, כולל קידום זכויות אדם וקידום שלטון החוק. עבודתה בנושא סוריה כללה תמיכה במאמצים להעמיד לדין בכירים ומנהיגים סורים בבתי משפט לאומיים באירופה בגין פשעים נגד האנושות שבוצעו בסוריה.

למידע נוסף/תקשורת

Open Society Foundations

(212) 548-0378

[email protected]

*** הידיעה מופצת בעולם על ידי חברת התקשורת הבינלאומית GlobeNewswire


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 חיים נוי

חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי של סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, לשעבר עורך ראשי של סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים



 


מאמרים נוספים מאת חיים נוי
 
תרו תפרסם את תוצאות השנה המלאה ב-20 במאי 2024
‎ Taro Pharmaceutical Industries Ltd. תרו תעשיות פרמצבטיות (NYSE:TARO) הודיעה היום שהיא מתכננת לפרסם את התוצאות הפיננסיות השנתיות שלה לשנה שהסתיימה ב-31 במרץ 2024, בתום סגירת השוק ביום שני, 20 במאי 2024.

אנדרסן גלובל משיקה פירמת חברים בבלגיה
אנדרסן גלובל Andersen Global משיקה את Andersen בבלגיה עם הפיכתה של Seeds of Law, חברה שמשתפת איתה פעולה משנת 2022, לחברה הראשונה במדינה שמאמצת את מותג Andersen.

ACT Abu Dhabi פתוח כעת לעסקים
Arabian Chemical Terminals LLC באבו דאבי (ACTAD) גאה להכריז על תחילת הפעילות בטרמינל אחסון מיכלי הכימיקליים החדש בנמל ח'ליפה, אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות. הטרמינל הוא חוות מיכלי כימיקלים מסחרית ראשונה מסוגה באמירויות.

Workvivo של Zoom נבחרה לשותפת ההגירה הנבחרת עבור Workplace from Meta
Workvivo של Zoom נבחרה לשותפת ההגירה המועדפת היחידה של Meta עבור לקוחותיה לאורך תהליך הפסקת השירות Workplace from Meta.

MidOcean Energy של EIG ממנה את ארמנד לומנס למנהל כספים ראשי
MidOcean Energy ("MidOcean"), חברה שממוקדת בגז טבעי נוזלי (LNG), שהוקמה ומנוהלת על ידי EIG, משקיעה מוסדית מובילה במגזרי האנרגיה והתשתיות העולמיים, הודיעה היום על מינוי של ארמנד לומנס למנהל כספים ראשי (CFO).

שפתונים ורודים ואגודלים ירוקים: .Mary Kay Inc חוגגת 60 שנה של יופי בר-קיימא באירוע מיוחד של נטיעת עץ בלואיסוויל
מרי קיי .Mary Kay Inc, חברה מובילה בתחום הקיימות הגלובלית, מחזקת את השורשים שלה בלואיסוויל. ב-10 במאי הצטרפה החברה ל-Arbor Day Foundation ול-Keep Lewisville Beautiful כמארחת של אירוע נטיעה ב-Railroad Park לציון יום "אימא טבע" ויום האם.

Irdeto מציגה את Irdeto Experience ב-CABSAT 2024
חבילת פתרונות זו, המתרחבת מעבר לאבטחה, מציעה יכולות צבירה על, תכונות מונטיזציה, חוויית משתמש עשירה ונתונים וניתוחים הניתנים לפעולה

Patron Capital מגייסת יותר מ-920 מיליון דולר בסבב הגיוס Fund VII, בעת שמשקיעים מן המזה"ת מגלים עניין בנדל"ן אירופי
Patron Capital, חברת השקעות מוסדיות הכלל-אירופית, שממוקדת בהשקעות שמגובות על ידי נכסים, השלימה את גיוס הקרן השביעית שלה, שבמהלכו גויסו יותר מ-920 מיליון דולר, כולל יותר מ-215 מיליון דולר שמיועדים להשקעה משותפת של Patron על פי שיקול דעתה בהזדמנויות גדולות.

XTCC משיקה אקו סיסטם השקעות ראשון עבור אשראי פחמני בשלמות גבוהה שתואמים את חוקי השריעה
XTCC, מערכת ההשקעות האקולוגית המתמחה באשראי פחמני בעל שלמות גבוהה, השיקה סיווג נכסים רב-מטבעי ראשון עבור אשראי פחמני בשלמות גבוהה שתואם לחוקי השריעה. עם מקורות בלעדיים בפרויקטים מאושרים (כולל אנרגיה מתחדשת, פתרונות שמבוססים על טבעיות ופחמן כחול), XTCC מעניקה למשקיעים המחפשים השקעות שתואמות לחוקי השריעה את היכולת להשתתף בשוק האשראי הפחמני הצומח במהירות.

P&G פרוקטר אנד גמבל חושפת תכניות לקידום נרחב של מותגים מובילים באולימפיאדת הנכים שתיערך בפריז ב-2024
*למעלה מ-30 מותגי P&G יושקו בקמפיינים שיקבלו השראה מאולימפיאדת הנכים כולל Pampers®, ‏Ariel®, ‏Fairy®, ‏Venus®, ‏Gillette®, ‏Always®, ‏Head & Shoulders®, ‏Oral-B® ו-ZzzQuil®
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI