דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה צבא וביטחון אבטחה
אבטחה
אורי 07/09/10 |  צפיות: 3318

חברת אבטחה

ישראל, למי שלא ידע, היא לא סתם מעצמה בתחומים, כגון חדשנות, מדע והיי-טק. ישראל היא גם מעצמה בתחום אבטחה. הסיבות לכך הן רבות, ולרוב לא כה שמחות. לצערנו, מימי ההתיישבות העברית בארץ, אף טרם קום המדינה, היה עלינו להגן על עצמנו. מיטב צעירנו משרתים בצבא עם הגיעם לגיל 18, ובסופו של דבר, גם במסגרת האזרחית, עלינו להתמודד עם צורכי אבטחה שאינם מאפיינים מדינות אחרות. בעקבות מצב זה, שירותי אבטחה הם אף מחויבים על פי החוק, עבור מוסדות, ארגונים ועסקים שונים, על מנת לקבל רישיון פעילות. גם באירועים כגון שמחות, או עצרות והפגנות נדרשת אבטחה. כאן נכנסת לתמונה חברת אבטחה.

מידת האבטחה הנדרשת לעסקים ולמוסדות נקבעת על פי גודל המתקן ולפי תחום עיסוק. מידת האבטחה הנדרשת לאירועים נקבעת על בסיס כמות המבקרים הצפויה. ישנם עסקים המסתפקים במינימום הכרחי זה, ואילו אחרים בוחרים לשדרג את מערך האבטחה שלהם, גם אם אינם מחויבים לכך על פי החוק. כדי להבין טוב יותר את התפקידים אותם מספקות כל חברת אבטחה, יש לעשות הפרדה בין השירותים השונים.

שירותי סדרנות

הדרגה הנמוכה ביותר של השירותים אותם מספקת כמעט כל חברת אבטחה, הם שירותי סדרנות. חברות אבטחה מספקות סדרנים לאירועים שונים, כגון חתונות, חגיגות בר מצווה, אירועי חברה וכיו"ב. הסדרנים אינם חמושים ואינם מבצעים בדיקות ביטחוניות, אך הם לבושים במדים ומכוונים את באי האירוע או המוסד לחנייה, מוודאים כי נכנסים רק מוזמנים וכן הלאה. בקיצור, כשמם כן הם – סדרנים שומרים על הסדר.

שירותי שמירה

שירותי שמירה הם דרגה גבוהה יותר של שירותי חברת אבטחה, כאשר כאן מה שמקבלים הוא שומרים (להבדיל ממאבטחים). שומרים חייבים להיות ללא עבר פלילי, ובמידה שהם חמושים, עליהם לשאת רישיון נשיאת נשק. עם זאת, שומרים יכולים להיות בכל גיל, מגיל שחרור ועד גיל פרישה, ובמקרה שהם אינם נושאים נשק, אף יותר מבוגרים. אולי נשמע הדבר פשטני, אך תפקידם של שומרים הינו לשמור בלבד. כלומר, הם יכולים לשמור מפני גניבות, או מפני חדירה של אנשים לא רצויים ומפני יציאה אסורה. עם זאת, אם אינם מאבטחים.

שירותי אבטחה

שירותי אבטחה, שוב הם דרגה גבוהה יותר של שירותים, ולמעשה, זהו החלק הארי של עבודתן של כל חברת אבטחה. גם בתוך שירותי אבטחה אותם מספקות חברות אבטחה יש מגוון גדול מאוד. כך, למשל, יש חברת אבטחה שמספקת גם שירותים של סיורי אבטחה, שירותי אבטחה של בלדרים, אבטחה של שגרירויות, בדיקות ביטחוניות, סריקות ביטחוניות ועוד. מידת אבטחה ואופייה נקבעים על סמך גודלו ואופיו של הגורם המאובטח. מאבטחים צריכים להיות ללא רקע פלילי, בוגרי יחידות צבאיות, ולעתים אף הסמכה לקצונה ו/או לפיקוד, עליהם לשאת רישיון נשק ולעבור הכשרות באופן סדיר, על מנת לשמר יכולות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI