דף הבית רפואה ובריאות השמנת יתר הנטורופתיה ככלי לירידה במשקל
הנטורופתיה ככלי לירידה במשקל
ד"ר זיו מאיר 14/09/10 |  צפיות: 3740

 הנטורופתיה ככלי לירידה במשקל

                                                                         מאת ד"ר זיו מאיר   מה עושה את הנטורופתיה לירידה במשקל שונה מדיאטה אחרת? או האם יש בכלל "דיאטה נכונה"? במהלך השנים, בהן אני מטפל בהפרעות אכילה שונות, הכוללים גם אכילה אובסיסית (ראו הרחבה בספרי "גוף נפש והפרעות אכילה") ומהצד השני אני מטפל באנורקסיה ובולמיה. לא יכולתי להתעלם מהעובדה כי הפרעות אכילה כולל אכילה אובסיבית קשורה לבעיות ריגשיות. חלק מהאנשים הגיעו אליי גם עם בעיית בריאות כלשהי שאינה קשורה דווקא במשקל, אולם עם התקדמות הטיפול, המשלב טיפול ריגשי ותזונתי הם חזרו ודיווחו על ירידה במשקל, התרופפות הבגדים על גופם. בתחילה, התעלמתי מכך מפני שהסיבה לבואם לטיפול הייתה ריגשית, או סימפטומטית, אולם מאחר והירידה במשקל במהלך הטיפולים חזרה על עצמה, כאשר רמת הכולסטרול הרע ירדה, רמת הטריגליצרידים בדם ירדה מאוד, ובכלל בדיקות הדם השתפרו פלאים, הסימפטומים מהם סבלו נעלמו או פחתו, הויטליות שלהם השתפרה פלאים עימה גם מצב הרוח, הביטחון והמוטיבציה שלהם גדלו מאוד. כאמור התופעות הללו החיוביות חזרו על עצמם, לרבות התופעה של ירידה במשקל, לא יכולתי  להתעלם ממנה. השאלה שעלתה בי הייתה - במה הנטורופתיה שונה מדרכי טיפול  אחרות לירידה במשקל? במה היא שונה מאדם ההולך לטיפול ירידה במשקל אצל דיאטן קליני? במה היא שונה מהליכה לייעוץ בתזונה אצל תזונאי בקופת חולים, במה היא שונה מעוד סוג של דיאטה המצויה בספרים שונים, לפי סוג דם, לפי אישיות לפי... כאשר ברור כי כל המאבקים במשקל ודיאטות למיניהן מותירים אנשים רבים במצוקה נפשית וגופנית, פתרונות מהירים אכן קורצים, אך הופכים את הדיאטה הבאה לקשה יותר, הגוף עלול לחוות חסרים תזונתיים, הורדת המטבוליזם והתגוננות על ידי צבירת שומן.

העקרונות בתזונה הנטורופתית

על פי עקרונות התזונה הנטורופתית ישנם דברים שצריך להימנע מהם, אך אין הגבלה קלורית בשום צורה שהיא. הספירה, המדידה והשוואת קלוריות אינה עוזרת או ממתנת את רמת הרעב שלנו והצורך לאכול, הרעב שלנו הוא במרבית המקרים רעב ריגשי. כאשר לעומתו ההתעסקות בקלוריות  גורמת להתעסקות אובססיבית ובהעלאה של הבעיה כל הזמן, כמה קלוריות יש בכל דבר? מכניסה את האנשים ללחץ  של חישובים והתחשבנויות - על כן לא רבים מצליחים להתמיד. בנוסף לזה, שיטת ספירת הקלוריות עלולה בנקל להביא אדם למצב הישרדותי של הורדת רמת המטבוליזם בשל רעב של הגוף והתאים. כאשר המשוואה היא מאוד פשוטה: רעב = הורדת מטבוליזם = השמנה / אי יכולת לרדת המשקל.

                                                                           מדוע לא להישקל?

נושא השקילה הוא נושא שרצוי מאוד להימנע ממנו, מאחר והגוף שלנו מגיב באופן שונה בכל פעם לרמת הירידה שלנו במשקל, ומאחר והמטרה שלנו המוצהרת היא בריאות ולא ירידה במשקל דווקא, הרי שההישקלות בכל פעם מחדש יכולה לשנות ראשית את המטרה, כאמור המטרה בנטורופתיה היא בריאות ואיזון, ולא הורדה במשקל, על כן יש  להימנע מלהישקל. אם הפיתוי הוא גדול מידי ולא עומדים בו, אני ממליץ לאנשים להוציא את המשקל מהבית. בזמן התהליך. כמובן שבסוף התהליך, המטופל רשאי להישקל  ולבדוק כמה ירד.

הנטורופתיה מעוניינת להביא אדם להנות מהדרך, בלי לחץ, בלי זמנים, בלי להישקל, בלי לספור ולהשוות קלוריות, בלי כל ההתעסקות הזו סביב האוכל. הנטורופתיה מעוניינת לעזור להביא אדם להפוך את זה באמת לאורח חיים ולא רק לטפח את המונח - אין דרך אחרת. חשוב להנות מהשינוי באורח החיים, מהשינוי בהרגשה בבגדים, מאיך קמים בבוקר, איך התחושה הכללית והבריאותית, איך מצב הרוח, הביטחון והדימוי העצמי...

כשלא נשקלים, הופכים מדדים אחרים לחשובים יותר - אין היתפסות למשהו באופן אובססיבי ואפשר באופן הזה באמת להפוך את הדרך לאורח חיים נכון ולהביא את המשקל לאיזון.

 עתה המסקנה, למה נטורופתיה כן והייתר לא הייתה ברורה, אדם מאוזן-משקל מאוזן. כלומר כל הדיאטות והייעוצים בתזונה השונים, אינם יכולים להחזיק מעמד, הבעיה תמיד היא קודם כל ריגשית, התזונאי או הדיאטן במקומות השונים מומחה לקלוריות, לשילובי מזון וכו' אולם אינו מטפל בפאן הריגשי, דבר שהנטורופט משלב בטיפול על פי סוג ההפרעה, כך קורה שדווקא הטיפול הנטורופתי המשולב גורם לירידה במשקל ללא צורך לשמור עליו באופן קבוע, אלה מביא את המטופל לאיזון נפשי וגופני כך שכל העודפים נושרים ללא כל התייחסות או התעסקות מיוחדת בהם. אדם המגיע אליי במצוקה עקב בעיית בריאות, רמת המוטיבציה שלו להקפיד על הדרך והטיפול הנטורופתי היא גדולה. הטיפול הנטורופתי המשולב מביא את המטופל לאיזון.  אדם מאוזן=משקל מאוזן  פירוט אודות לימודים ב מכללת ברק, ראו במסלולי לימוד של מכללת ברק לפרטים נוספים, ורכישת ספרים בהוזלה ראה באתר המכללה     www.barakcollage.com  

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר זיו מאיר

ד"ר זיו מאיר פרפסיכולוג ונטורופט.



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר זיו מאיר
 
N.L.P לחיים טובים ומשופרים.
11/01/19 | NLP
לימודי ה-N.L.P. במכללת ברק מתקיימים באווירה משפחתית, קבוצות קטנות, יחס אישי. איך פועלת התפיסה וכיצד עובד המוח. מהו מבנה האישיות ע"פ ה-NLP, מה משפיע עלינו יותר – התורשה או הסביבה והכי חשוב: למה זה חשוב לנו כמובילי שינוי. איך יוצרים כימיה בין אישית ברמה גבוהה, ומרחב בטוח המאפשר טרנספורמציה והצלחה מרבית בתקשורת בינאישית/ בטיפול. כיצד להתגבר על פוביות... הנושאים הנלמדים בקורס מה זה NLP. מהי ההיסטוריה של הNLP ואת מה אנחנו "מתכנתים". מה ההבדל בין דמיון מודרך לדמיון מונחה? – כולנו משתמשים בדמיון על

תטא רייקי
תטא רייקי, אנרגיית העל של העידן החדש. באמצעות אנרגיית תטא רייקי שהיא אנרגיית העל של העידן החדש, ניתן לאזן ולחדש תאים מתים, ניתן לאזן השפעות מגלגולים קודמים המצויים ב-ד.נ.א. האנרגטי שבחלקו מושפע מה-ד.נ.א. של ההורים, ובחלקו הוא יצירת רסיסי נשמה החוזרים בגוף חדש. כיצד נוכל להשפיע על המיטוכונדריה של התאים בגופנו למניעת הזדקנות וליצור תאים צעירים במקום שכפול תאים התואמים את גילנו הכרונולוגי? על כך בקורס החדש במכללת ברק לרפואה משלימה שלוחות ירושלים אשקלון באר שבע.

חלומות וברביטורטים
27/09/10 | חלומות
חלומות וברביטורטים מאת ד"ר זיו מאיר מכללת ברק במחקרים שונים שנערכו בדבר שימוש בתרופות לשינה התבררו עובדות מעניינות. לדוגמא: במחקר שנערך על ידי פרופ'''' איאן אוסוולד מאוניברסיטת אדינבורו שחקר את השפעת הברביטורטים על השינה, התברר כי תרופות רבות מדכאות את שנת החלום.

כיצד מופיעות נשמות חדשות?
כיצד מופיעות נשמות חדשות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" "לדעתי, יש להבחין בין שתי מקרים מרכזיים שונים: הראשון הוא רצון מצד ההורים לילד במשפחה, כלומר שני בני הזוג רוצים לצרף אליהם נשמה נוספת. =מתוך בחירה. כאשר הרצון יוצר את סוג האנרגיה להיווצרותה. האופן השני הוא מצבים מאולצים, כגון אונס, או שמירה מפני הריון בלתי רצוי שנכשל, או מתוך פחד או אי רצון לבצע הפלה מאמונה זו או אחרת.=כלומר הריון שלא מבחירה, אזי סוג האנרגיה היא שונה.

כיצד נוצרות נשמות חדשות?
כיצד נוצרות נשמות חדשות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות". "לכאורה כפי שאמרת קודם לכן" המשיך ידידי המלומד, "מאותן ניצוצות שנוצרו מהתנפצות נשמתו של האדם הראשון, אשר חיכו לירידה. אולם מה יקרה בעוד חמישים שנה? בעוד מאה שנה? כאשר אוכלוסיית העולם תכפיל ותשלש את עצמה"? המשיך ושאל.

האם יש נשמות חדשות?
האם יש נשמות חדשות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" פרופ' קליין הגיע אליי ביום שישי בשעה שקבענו. הפעם הוא חייך אליי עם היכנסו, בניגוד לפגישתנו הקודמת. "אני יכול להגיד לך שהשבוע הזה היה לי השבוע הארוך בחיי" ציין והתיישב על הכיסא. "מדוע"? שאלתי, אף שידעתי את התשובה, הרי גם אני ציפיתי בכיליון עיניים לפגישה. "מפני שכל השבוע חיכיתי לפגישה איתך, כל יום הייתי סופר את הימים לפגישה איתך", ציין בהתלהבות. "תראה במהלך השבוע חשבתי רבות על השיחה שלנו, רציתי להבין האם לדעתך קיימות גם נשמות חדשות לחלוטין? למען האמת בדקתי גם במאמרים שלך באינטרנט אבל לא התייחסת לזה בשום מקום, רק דע לך שקראתי

האם אני ורעייתי המנוחה נשמות תאומות?
האם אני ורעייתי המנוחה נשמות תאומות? מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" "האם אני ורעייתי המנוחה אכן נשמות תאומות"? חזר פרופ' קליין לשאלתו הראשונה. "הסברת לי מה היא נשמה, או מה הן התפיסות בעניין זה, אך אני עדיין מאוד מוטרד מכך שרעייתי המנוחה נמצאת איתי. אני ממש מרגיש בה, אמר הפרופ' והמשיך, "אתה יודע מה יכול להיות כאשר אני בקשר עם אישה אחרת? בודאי זה ברור לך לחלוטין". המשיך תוך שהוא משכל רגליים

האם יש נשמות תאומות?
מתוך ספרו של ד"ר זיו מאיר "נשמות תאומות וזוגיות" האם יש נשמות תאומות שאל פרופ' קליין? "כן ולא" השבתי לו. "כן ולא" השבתי לו. הוא נעץ בי מבט משתאה, "מה הכוונה? או שיש או שאין" פסק חד משמעית. "לא יתכן תשובה והיפוכה" המשיך. "נכון" השבתי. "אכן התשובה לכך לא פשוטה כלל, אבהיר את דברי.

הקשר בין פסיכותרפיה לפסיכותרפיה גופנית
הקשר בין פסיכותרפיה לפסיכותרפיה גופנית
מאת ד"ר זיו מאיר

בסיס הפסיכותרפיה הגופנית הוא טיפול ריגשי /נפשי המשלב בין הצד הפיזי לצד הנפשי, כלומר הוצאת הרגש המודחק הטמון בזיכרון באמצעות תהליך הטיפול הפיזי.
הטיפול ב פסיכותרפיה גופנית גורם לשחרור הצורך להדחיק, שכן המטופל חווה את הסיבה לטראומה שהדחיק והזיכרון אינו גורם עוד לכאב ריגשי, לא יהיה למטופל קושי לזכור את האירוע, כך האנרגיה המושקעת בהדחקה תשמש לתפקידי חיים אחרים כגון: יציבה, בריאות גופנית, שמחת חיים ועוד.


מה הוא טיפול פסיכותרפיה התנהגותית
מה הוא טיפול פסיכותרפיה התנהגותית

מאת ד"ר זיו מאיר

בבסיס הטיפול ב פסיכותרפיה ההתנהגותית קיימת ההנחה, שכל ביטוי התנהגותי בלתי מסתגל, הוא הרגל שנרכש בעבר. באמצעות התאמה אישית של מערך התניות וחיזוקים, ניתן להביא לידי שינוי הרגליו הבלתי רצויים של המטופל ובאמצעות החיזוקים שיקבל ירכוש את ההרגלים הרצויים. בגישה זו הפסיכותרפיסט פעיל בטיפול, עליו לתכנן מערך של למידה,של חיזוקים והתניות, כדי להכחיד התנהגות בלתי רצויה,ולעודד הופעת התנהגות רצויה. עתה הוא אינו מאזין ומפרש בלבד את העבר או את סיבת ההפרעה...אלא עוסק בעיצוב ההתנהגות בהווה.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI