דף הבית רפואה ובריאות נשירת שיער נשירת שיער, הקרחה, תזונה נכונה, בריאות, השתלת שיער,
נשירת שיער, הקרחה, תזונה נכונה, בריאות, השתלת שיער,
קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית 14/07/08 |  צפיות: 4310

מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומדריך כושר מוסמך. מומחה לתזונה טיפולית, עיצוב וחיטוב הגוף. פרטים: 052-8567140.

כיום, הודות למחקרים רפואיים שנעשו בנושא ונוסיף לכך גם את צירוף המקרים, תרופות שנתגלו במקרה (תרופה ששר במקורה נועדה לטפל בהפרעות יתר לחץ דם, נמצאה ודווחה כמועילות כנגד נשירת השיער על ידי המטופלים שנטלו אותה.
קיימת תיאוריה נוספת לסיבת ההתקרחות הגברית וקיימות מספר תרופות שהוכיחו את יעילותן על פי בדיקות מחמירות של הסמכות המאשרת בארצות הברית למזון ולתרופות ה- fda.

שיער הוא רקמת תאים מתה בעלת מספר תפקידים שהעיקרי בהם הוא שמירת חום הגוף.
השיער עשוי ממספר מינרלים ובעיקר אבץ, צורן, ברזל וכלור, וכמה חלבונים ובעיקר קרטין. ליצירת שיער בריא יש צורך גם בוויטמינים רבים כמו למשל ויטמין a וכמה ויטמינים מקבוצת b. במבנהו דומה השיער גם לציפורניים אצל טורפים, לקרניים ולפרסות אצל בהמות ולמקור ונוצות אצל עופות.


על ראשו של אדם בריא יש כמאה אלף שערות. נשירה של בין שישים לשלוש מאות שערות ביום היא תהליך טבעי הנוצר כחלק משלב יצירה, התפתחות ונשירת השיער. נשירת שערות רבה יותר היא תהליך שאינו נורמלי ויש לו כמה סיבות:


* גורמים גנטיים (תורשה)
* אנורקסיה
* תת תזונה
* תרופות
* מחלות מסוימות
* תת פעילות של בלוטת התריס
* הקרנות
* הפרעות הורמונאליות

ישנם סוגים רבים של שיער, וכל סוג שיער מזוהה לרוב עם קבוצה אתנית, עם, או אזור על כדור הארץ.
צבעי שיער ישנם צבעי שיער רבים ומגוונים, אך לרוב מחלקים אותם בחלוקה שרירותית לארבעה צבעים מרכזיים:
השיער החום מתאפיין ברמות גבוהות מאוד של הפיגמנט השחור מלנין ורמות נמוכות של הפיגמנט הלבן פאומלנין. הסיבים שלו עבים משיער בהיר אבל לא באותה מידה כמו של שיער אדום. שחור, כתום (אנשים בעלי שיער כתום-אדום זה, מכונים לרוב "ג'ינג'ים") צהוב (אשר בדרך כלל מכונה "בלונד", ובהתאמה, האנשים בעלי שיער זה, מכונים "בלונדיניים")
הסבר על הבעיה?
התקרחות גברית טיפוסית (androgenetic alopecia) היא סיבת ההתקרחות השכיחה ביותר בקרב גברים. זוהי תופעה של איבוד השיער והידללותו בחלקה העליון של הקרקפת. תופעה זאת גורמת ל - 95% מכלל מקרי ההתקרחות.
התקרחות מסוג זה מתבטאת בנשירת שיער ובאיבוד מנפחו. הביטוי מתגלה באזורים שבהן ההתקרחות לרוב האזור האחורי העליון של הקרקפת וליד "מפרצים".
קצב איבוד השיער הנורמלי הוא בין 100 - 150 שערות ליום, נשירה מעבר לתחום זה או לחילופין אי צמיחה גורמות למראה דליל של השיער או אפילו התקרחות.
כדי לסווג את מידת ההתקרחות של אנשים רופאים המציאו סולמות מיוחדים. סולמות אלו מועילים ביותר כדי לאבחן את מידת ההתקרחות שלך או כדי לתאר את מידת ההתקרחות בפני מישהו ללא שיראה אותך. סולמות אלו הם שימושיים מפני שקצב ההתקרחות הוא צפוי למדי במקרים של התקרחות גברית טיפוסית או התקרחות נשית.
הסולם הנפוץ ביותר לאבחון התקרחות גברית הוא סולם נורוודהמילטון.


מחזור השיערות הנורמלי:

 

90% משיערות הראש צומחות ברציפות (במשך שנתיים עד שש שנים), בממוצע של 1 ס"מ בחודש, ו-10% משיערות הראש נמצאות בשלב של "מנוחה" (חודשיים עד שלושה חודשים) בסוף הצמיחה. לאחר תקופת "המנוחה" נושרות אותן שיערות שהיו בשלב זה ובמקומן מתחילות לצמוח שיערות חדשות ובריאות. אדם ממוצע מאבד בין 50 ל- 100 שיערות ביום.

לבעלי שיער בלונדיני יש יותר שיער (140,000) לעומת בעלי שיער "אדום" (90,000( עם הגיל, נושר השיער יותר וצומח פחות, (זאת משום שהשיער מורכב מחלבונים בדומה לציפורנים שבידיים וברגליים.


כיצד יודעים שקיימת בעיית נשירה?

 

אובדן שיער יכול להיחשב כבעיה רק כאשר הוא מתחיל ליצור אזורים דלילים בראש.
בדרך-כלל, אדם שם לב לנשירת שיערותיו בזמן המקלחת או בזמן הסתרקות, שכן פעולות אלו גורמות "לחץ" על השיער וגורמות לו לנשור, אולם אין זו אינדיקציה לנשירה פתולוגית.
אחת הבדיקות שניתן לבצע בכדי לבדוק נשירה משמעותית של שיער הינה "בדיקת משיכת השיער": מושכים באמצעות שלוש אצבעות קבוצה של שיערות, במידה ובין האצבעות ימצאו מעל 4 - 5 שיערות, מדובר בנשירה רצינית.
בדיקה נוספת ניתן לבצע על-ידי צפייה על כרית המיטה בבוקר עם ההשכמה, במידה וקיימות מעל 8 שיערות על הכרית לאחר השינה, מדובר גם כן בנשירה רצינית.


למה נוצרת הקרחה?


על מנת להבין מדוע נוצרת הקרחה? יש לבדוק תאוריות שונות, אחת התאוריות. אך תחילה, יש להבין את מבנה השערה ומחזור החיים שלה. השערה למעשה הינה עשויה מקרטין, השערה עצמה איננה מכילה תאים חיים, את השערה וצבעה מייצרים תאים בעומק הקרקפת.
לכל שערה יש את מכלול התאים אשר דואגים לייצר את חומר השערה וצבעה.

ניתן לאפיין מספר שלבים במחזור חיי כל שערה :
• שלב הצמיחה - זהו השלב ההתחלתי, בו השערה נמצאת כ - 90% מהזמן, במהלך שלב זה הנמשך 3-5 שנים השערה ממשיכה לגדול.
• שלב מעבר - שלב זמני בן שבועיים בערך שבו בסיס הייצור של השערה מצטמצם.
• שלב התרדמה - שלב בו אין המשך ייצור של השערה, נמשך 3-5 חודשים ובסופו השערה נופלת. תהליך זה נמשך וחוזר שוב ושוב במהלך חייו של אדם, אך חשוב לציין שלא נוצרות שיערות חדשות, אלו הן אותן שיערות בשלבי חייהן השונים.

• התיאוריה הנפוצה כיום טוענת כי אצל אנשים הסובלים מ - התקרחות גברית קיים ייצור רב יותר של אנזים הנקרא " five alpha reductase"אנזים אשר גורם להורמון הגברי העובר במחזור הדם להפוך להורמון הנקרא dihydrotestosteron או בקיצור dht, - כלומר טסטוסטרון המסיס בפרקציה המימית. הורמון זה גורם נזק לשורשי השערות, הנזק מתבטא בשני אופנים:
• שורשי השערה מצטמצמים והשערות המיוצרות נעשות יותר דקיקות.
• השערה הפגועה נמצאת יותר זמן בשלב המנוחה ופחות זמן בשלב הצמיחה. כתוצאה מכך השיער מקבל מראה דליל או אפילו קרחת מלאה.


מתי או באיזה גיל מתחילה ההתקרחות?

התקרחות מתחילה אצל גברים הם בטווח הגיליים 18 - 40.
נשים הסובלות מתופעה זאת מבחינות בה בשנות הארבעים לחייהן משום שאז חלים שינויים הורמונליים בגופן הכוללים ירידה בייצור ההורמונים הנשיים - אסטרוגנים ועליה ברמות ההורמונים הגברים – טסטוסטרון ודיהידרו-טסטוסטרון.


הטיפול בנשירת שיער

ביוטין:
הביוטין הינו ויטמין המשתייך למשפחת ויטמיני b המסיסים במים.
בעת מחסור בויטמין זה עשוי להיווצר נשירת שיער מוגברת. אם כי חשוב לציין שמצב זה איננו שכיח כל כך.
במקרה ונשירת השיער אכן נגרמת עקב מחסור בביוטין, ניתן לפתור זאת בקלות על ידי אספקת הביוטין לגוף דרך מאכלים מסוימים או בצורה מלאכותית.
מזונות המכילים ביוטין, הם: ביצים, כבד ואיברים פנימיים, שמרים המצויים בלחמים ודיברי מאפה שונים, דגנים ועוד.
הביוטין הקים בגוף מסייע בתהליך חילוף החומרים הנוגע לחומצות שומניות בעור הקרקפת ולכן חיוני מאוד לשיער בריא.
גופנו מקבל הספקה של ביוטין, באופן טבעי דרך המזון, וכמו גם ע"י ייצור עצמי של בקטריות מסוימות במעיים. במצבים נדירים, עקב דיאטה או בעיות עיכול קשות (כגון: במחלות הצליאק, חמלת קרון וקוליטיס אולצרוזה) ייתכן וייוצר מחסור בביוטין בגוף אשר יגרום, בין השאר לנשירת שיער.
קשר נוסף הקיים בין מחסור בביוטין לנשירת שיער הוא שמחסור בביוטין עלול לגרום לסבוראה, מחלת עור הגורמת להופעת קשקשים, שומנים בקרקפת ונשירת שיער.

מינרלים:

• אבץ:
אבץ הוא חשוב בגוף לחידוש תאים ולצמיחה של רקמות. מחסור באבץ עלול להתבטא בנשירת שיער. צריכה נורמלית של אבץ לאדם בוגר היא 15 מ"ג ליום.
הרעלה: יכולה לגרום לדיכוי פעילות מערכת החיסון, איבוד מינרלים אחרים (כמו סידן, ברזל ועוד).

אבץ - מגביר את יצור הקרטין (החומר המרכיב את השיער והציפורניים ומקטין נשירת שיער) ומעכב את האנזים 5 אלפא - רדוקטאז, האנזים המקשה על אספקת חומרי מזון דרך נימי הדם לשורש השערה ויטמין b6 - קו - אנזים חיוני לסינתזת הקרטין. משחרר את הניגזרת של ההורמון הגברי דהידרוטוסטסטרון dht הנקשר לשורשי השערה ומקטין את פעילותה.
ציסטאין ומתיונין - חומצות אמינו המכילות גופרית אשר מהן בנוי הקרטין שמעורר גדילה של שיער וציפורניים.
ויטמין b5 וביוטין - שילוב בעל אפקט מווסת לסבוריאה כמו גם אפקט חיובי על עיכוב נשירת השיער.
ויטמין b12 - חיוני כקו-אנזים בתגובה למעבר של חומצת האמינו הומוציסטאין למתיונין.

• ברזל:
תפקידו העיקרי של הברזל בגוף הוא להעביר חמצן במחזור הדם לכל התאים בגוף. מחסור בברזל עלול לגרום לנשירת שיער. מינון נורמלי לאדם בוגר הוא 18 מיליגרם ביום. ניתן לצריכה ללא מרשם רופא.
תופעות לוואי ממינון יתר הם: פגיעה בכבד ובלב, במצב אקוטי לרוב מופיע השילשול המלווה בכאבי בטן קשים.

תרופות שונות:
ישנם המון מוצרים לטיפול בתופעת ההתקרחות, בין המוצרים ישנם תרופות לבליעה, תכשירי שמפו ותמיסות לשימוש חיצוני (ספריים משחות), אך עד היום רק שני מוצרים זכו לקבל אישור רפואי מוכר לפעולתם ואלו הם:המינוקסידיל והפרופציה. הסמכות שאישרה אותם היא ה - food & drug administration) fda), הארגון המכובד ביותר לאישור תרופות ומזון בארצות הברית. התרופות נבדקו לאורך מספר שנים על ידי מאות ואף אלפי מטופלים, במהלך הבדיקות נבדקו גם יעילותם וגם תופעות הלוואי הנגרמות על ידם.
ממצאי הבדיקות הביאו לאישור השימוש בהם בידי הציבור הרחב. מוצרים נוספים עשויים להועיל אך לא זכו לאישור ה - fda .


התרופה מינוקסידיל (המסייעת להורדת יתר לחץ דם):
תמיסה לשימוש חיצוני, מכילה 2% עד 5% חומר פעיל מינוקסידיל (minoxidil) החומר מיועד להצמחת שיער באזורים מקריחים בראש וגורם להאצה בצמיחת השיער.
אופן השימוש המומלץ הינו: לשימוש חיצוני על הקרקפת כפעמיים ביום. התכשיר מיועד לגברים ולנשים כאשר ריכוז של 5% מינוקסידיל מיועד רק לגברים ואילו ריכוז של 2% מינוקסידיל טוב גם לנשים.
צפי השפעת התרופה: כשלושה עד ארבעה מכל עשרה מהמשתמשים צפויים להגדיל את כמות השיער על ראשם ולחלק נוסף מן המשתמשים צפויה האטה בקצב ההתקרחות. התוצאות אינן מיידיות וניתן להעריך אותן חלקית רק לאחר כארבעה חודשי שימוש, את מלוא התוצאות ניתן להעריך רק לאחר שנה של שימוש בחומר. תופעות הלוואי של התרופה הן: אדמומיות הקרקפת וגירוי העור, אך הן יחולו לעיתים רחוקות כאשר נעשה שימוש נכון בתכשיר והן יפסיקו מיד עם ההפסקה בשימוש בתכשיר.
ראוי לציין ששימוש בתכשיר זה מהווה כעין התמכרות, כי ברגע שיופסק השימוש בו ייאבדו התוצאות שהושגו על ידי השימוש בו.

פרופסיה (propecia)
תרופה זו הנמכרת במרשם רופא בבית המרקחת, עיקר פעולתם היא הפסקת והאטת תהליך הנשירה. החומר הפעיל בתרופה נקרא פינסטרייד (finasteride) .
התרופה נמכרת בצורת כדורים של 1 מיליגרם - כמות אשר הוכחה כאידיאלית מפני שהחל מכמות של 0.3 מיליגרם ומעלה התוצאות הן זהות אך ככל שעול מינון התרופה הסיכוי לתופעות לוואי גדל. החומר מיועד לגברים בלבד, היות והו פועל על המנגנון ההורמונלי - הגברי.
התרופה נועדה במקור לסובלים מבלות ערמונית מוגדלת (היפרטרופיה של בלוטת פרוסטטה) אך לאחר שהמטופלים בה דיווחו על שיפור ניכר במראה שיערם, החליטה החברה המייצרת אותם לנצל את מלוא הפוטנציאל הרווחי הטמון בתרופה וכיום אותה תרופה נמכרת לטיפול בהתקרחות רק במינון שונה (1 מיליגרם לכדור לעומת 5 מיליגרם לכדור המיועד לטפל בחולי פרוסטטה.
ה"פרופסיה" פועלת על ידי מניעת פעילותו של ההורמון האשם דיהיקרוטסטוסטרון שהוא תוצר של ההורמון הגברי טסטוסטרון, וגורם עיקרי להתקרחות הגברית הנפוצה. בבדיקות מעבדה דיווחו כ- 83% מהמטופלים על שימור השיער הקיים ומתוכם כ- 64% דיווחו על עליה בכמות השיער.
תופעת הלוואי העיקרית של התרופה היא: ירידה בחשק המיני ואין אונות, אך תופעה זאת דווחה רק אצל כ 2% מהמטופלים, ניתן תמיד להפסיק להשתמש בתרופה כדי להפסיק תופעת לוואי זאת.

תרופות נוספות:
התרופות הבאות משמשות לטיפול בנשירת שיער וחלקן מומלצות על ידי רופאי עור אך אין להן אישור fda לטיפול בנשירת שיער:

טרטינואין (ratin a)
טרטינוין היא תרופה הניתנת במרשם רופא בלבד. החומר הפעיל בתרופה, טרטינואין, הוא נגזרת של ויטמין a סינטטי. הריכוז מומלץ הוא 0.025% . גורם לחידוש של תאי העור ומשמש בדרך כלל לבעיות אקנה ולטיפול בקמטים (קיבל אישור fda לפעילותו בפתרון בעיות קמטים) השימוש בחומר הוא במריחה על העור. החומר נמכר בבתי המרקחת בישראל לטיפול באקנה בלבד. (
יעילות החומר היא כאשר השימוש בו נעשה ביחד עם מינוקסידיל על מנת להגביר את חדירתו של החומר הפעיל - מינוקסידיל (minoxidil), לשורשי השיער.
תופעות הלוואי של החומר הם גירוי מוגבר של הקרקפת, בעת השימוש בחומר יש להימנע מחשיפה לשמש, ולכן הטיפול המומלץ הוא להשתמש בו בלילה בלבד בתחום זה, כמו ברבים אחרים קיימות המון שמועות על צמחים וחומרים טבעיים שביכולתם לעזור להפסיק את נשירת השיער וחלקם אף מתיימרים להצמיח שיער. אבל, כיום נמצאות הוכחות לגבי מספר די מצומצם של צמחים וחומרים שכאלה.


צמחים:


• סו פלמטו - saw palmetto

סוג של דקל ננסי אשר גדל לחופי אמריקה. הוכחה יעילותו בטיפול בפרוסטטה - בדיוק כמו במקרה של תרופת הפרופסיה. הוא מכיל חומרים פעילים אשר מונעים את המרתו של ההורמון הגברי ל - dht, אותו חומר אשר גורם לשורשי השערה, הרגישים לנשירה, להצטמצם ואף ליפול. ישנם כמה מחקרים שנעשו כדי להוכיח את יעילותה של תמצית הצמח בטיפול בנשירת שיער גברית ואפילו נמצאו מספר תוצאות מעודדות, אך עדיין שום סמכות מהימנה לא נתנה את אישורה ליעילותו של הצמח במניעת נשירה.

שיכפול גנטי של השיער:
אחת השיטות בנושא הטיפול בהתקרחות שמהווה תקווה גדולה היא שכפול גנטי של שיער. מדע הגנטיקה ביצע מספר פריצות דרך לאחרונה , כמו בפרויקט ה"גנום האנושי" ויצר פתח להרבה הזדמנויות לפתרונות די מעשיים לבעיית ההתקרחות, ישנן מספר קבוצות מחקר בעולם שעושות מאמצים רבים בתחום זה.
הרעיון מאחורי "שכפול גנטי של שיער" הוא לקחת שערות בריאות של אדם אשר אינן נוטות לנשירה, כמו השערות שבעורף הראש, לשכפל אותן ולגדל אותן בתנאי מעבדה וכך אולי לשכפל מספר פעמים עד אשר תיווצר כמות מספקת לכיסוי מלא של הראש בשיער, כמובן שיש לשתול את השיער המשוכפל בקרקפת וזאת ניתן לבצע בשיטות המקובלות היום. מבחינה תאורטית שערה יחידה מספיקה כדי לייצר אינסוף שערות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית

קובי עזרא Ph.D מומחה לרפואה נטורופטית, ומאמן כושר. מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוד...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
אתר: פיתוח גוף, אתר: דיאטה מהירה

דיאטה מהירה1, סוכרת הריון, אנטי אייג'ינג

פיתוח גוף

דיאטה מהירה | דיאטה אישית



 


מאמרים נוספים מאת קובי עזרא Ph.D יעקב מומחה לרפואה נטורופטית
 
קובי עזרא ויוסי אדרי תחרות מר ישראל, פיתוח גוף, פיתוח שרירים
קובי עזרא, יוסי אדרי, פיתוח גוף, פיתוח שרירים, תחרות מר ישראל, תחרות מר ישראל יוסי אדרי מנתניה הוא אלוף האלופים בתחרות מר ישראל: "עשור אני מחכה לגביע", היה שווה לחכות 40 שנה כדי להגיע ליום הזה", הוא אומר וחושף את הדיאטה המיוחדת שלו

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת
21/11/21 | השמנת יתר
דיאטה מנצחת תרופות לאנטי-אייגינג ובריאות מטבולית, קובי עזרא חוות דעת. המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא
איך להיות גבוה יותר? קובי עזרא. ישנו הורמון בגוף האדם הידוע כהורמון גדילה אנושי (HGH, Human Growth Hormone) המווסת את הגובה. הורמון הגדילה מיוצר ע"י בלוטת יותרת המוח וחיוני ביותר לצמיחה של עצמות ארוכות וסחוס.

צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD
צמיחה וגדילה בגובה - קובי עזרא PhD, צמיחה וגדילה בגובה נוצרת ע"י התארכות עצמות הארוכות, כתוצאה מכונדרוגנזה בצלחות האפיפיזאליות, המכונות גם צלחות הגדילה. תהליך זה נובע מהתרבות כונדרוציטים, היפרטרופיה והפרשת מטריקס חוץ תאית. המאורגן על ידי רשתות מורכבות של גורמים תזונתיים, תאיים, פרצרין ואנדוקריניים. ניתן להגדיר את גיל ההתבגרות כתקופת המעבר מילדות דרך התפתחות מאפיינים מיניים משניים ועד השגת הגובה הסופי בבגרות. מהירות הצמיחה מוגברת בתחילת המוקדמות או באמצע החיים, ידועה כגידול הפוברטלי.

קריאטין - קובי עזרא
קריאטין - קובי עזרא היא חומצה אורגנית חנקנית הנוצרת באופן טבעי. תפקידו העיקרי של הקריאטין הוא להקל על מיחזור של אדנוזין טריפוספט (ATP), מטבע האנרגיה של התא, בעיקר ברקמת השריר והמוח.

דיאטה מהירה מאוד
05/04/15 | דיאטה
דיאטה מהירה. דיאטות לירידה במשקל. ישנן סיבות שונות לאיזון המשקל ודיאטות שונות: החל ממראה חיצוני, עיסוק בספורט ובריאות, לרבות בריאות הלב וכלי הדם ומניעת סרטן....

חיטוב הגוף - קובי עזרא
21/06/14 | דיאטה
בדיאטת דיאט2אול אוכלים כמעט הכל! אך לרוב הדיאטה נקבעת בהתאם למה שהמטופל אוכל באורח ה"נורמאלי" שיגרתי. וכמובן בשילוב המזונות הייחודי! מניב את התוצאות האופטימאליות לחיטוב הגוף באופן מקסימאלי ומהיר ביותר.

מניעת סוכרת מסוג 2
יש חוקרים הטוענים שניתן למנוע סוכרת מסוג 2, זאת ע"י שינוי בהרגלי החיים. היות ותוכנית תזונה ודיאטה נכונה המותאמים לפרט בשילוב תוכנית אימונים אכן עשויים למנוע את התפתחות הסוכרת מסוג 2. סוכרת מסוג 2 או סוכרת מבוגרים בלשון העם, בעלת מרכיב גנטי חזק יותר, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסיכוי שהמחלה תתרחש בגיל צעיר יותר-40 או מבוגר יותר 60 ומעלה או אולי לעולם לא?!. הסיכון לסוג להופעת סוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול להיות ירידה ע"י בשמירה על משקל תקין – כלומר השמנה יתרה ותזונה לא בריאה.

ויטמין d אוסטאופורוזיס
ויטמין d אוסטאופורוזיס ויטמין D או (Cholecalciferol) הוא ויטמין מסיס בשומן העוזר לגוף לספוג סידן. ויטמינים מסיסים בשומן מאוחסן ברקמות השומן של הגוף. בנוסף לסיוע לגוף לספוג סידן, ויטמין D גם מסייעת לגוף לשמור על כמות של סידן וזרחן בדם הנכונה. תוספת סידן וויטמין D מהווה טיפול הכרחי באוסטיאופורוזיס. מחלת האוסטאופורוזיס נמצאה מלווה באבחון שכיחות גבוהה של חסר בויטמין D. מקורות מזון ויטמין D מצויה במזונות הבאים: מוצרי חלב גבינה חמאה חלב מועשר (כל חלב בארה"ב הוא מועשר בויטמין D) דגים צדפות דגני בוקר
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI