דף הבית עסקים תעשייה מכונות אריזה
מכונות אריזה
אורי 27/10/10 |  צפיות: 2617

אמנות האריזה

 

מכונות אריזה

כיום, אף אחד לא יכול להעלות על דעתו מצב שבו הוא מגיע לחנות ובה יש מוצרים הנמכרים ללא אריזות. הלקוחות נוהגים להחזיר מוצרים שהעטיפה שלהם קצת פגומה, שלא לדבר על מוצר שאינו עטוף כלל וכלל. במפעלי ייצור עצומים, לא ניתן להניח שמלאכת האריזה תתבצע ידנית, ולכן משאירים אותה למכונות האריזה.

מכונות אריזה מתמודדות עם משימתם בצורה מהירה, זריזה והכי חשוב, מדויקת. מכונות אלה מהוות חלק בלתי נפרד מפס הייצור בכל מפעל ומפעל, שכן שום מוצר לא יעזוב את המפעל ללא אריזה. מכאן, שמכונות אריזה מקולקלות עוצרות את כל תהליך הייצור. מסיבה זו חשוב ביותר להציב במפעל מכונות אריזה איכותיות ולדאוג לשירותי תחזוקה זמינים.

מכונות אריזה צריכות להתאים לסוג המוצר המיוצר במפעל שבו הן מוצבות. כל מוצר נארז בהתאם לצרכים שלו. מוצרי חשמל למשל נארזים באריזות עם קלקרים, על מנת להבטיח שלא יספגו מכות שיהרסו אותם. מוצרי אלקטרוניקה נארזים בצורה של תאים, כאשר כל חלק מגיע בתא נפרד משלו וכו'.

מכונות אריזה למזון זה תחום שיש להקדיש לו תשומת לב מיוחדת, שכן מכונות אלו צריכות להיות מעל לכל סטריליות. מוצר מזון שנחשף לחיידקים או ללכלוך יוביל בהכרח לבעיות חמורות של החברה המייצרת את המוצר מול הרשויות. יתרה מזאת, הלקוחות לא יסלחו לחברת מזון שמכרה להם מוצר שהזיק לבריאותם. כדי להימנע מכל התקלות ואי הנעימויות הללו, על חברת הייצור להקפיד על מידה גבוהה מאוד של היגיינה בכל המכונות, ומכונות אריזה אינן יוצאות דופן מהבחינה הזאת.

כמה מכונות אריזה יש להציב במפעל, זו שאלה חשובה ביותר שיש לחשוב עליה. מצד אחד, כל מכונה כזו זה עוד כסף ועוד תחזוקה, מצד שני, כמות בלתי מספקת של מכונות אריזה תעכב משמעותית את יכולת הייצור של המפעל.  בכל מקרה, עדיף להגיע למצב שבו מכונות אריזה אינן עובדות חלק מהיום, מאשר להגיע למצב שבו המכונות הללו עובדות ללא הפסקה ובכל רגע נתון ממתינות להן עוד ועוד סחורות שיש לארוז.

מוצרי אריזה

מוצרי אריזה הם תחום חשוב נוסף. בדרך כלל מוצרי אריזה הם קרטונים המותאמים בדיוק לגודל המוצר, ניילונים, השומרים על המוצר מפני רטיבות, ולעיתים גם קלקרים, המונעים תזוזה בתוך הקרטונים ובכך שומרים על המוצר מפני פגיעות פנימיות, כמו גם מפני מכות חיצוניות.

מוצרי אריזה צריכים להתאים למוצר בהתאם לגודל שלו, והשאיפה היא לצמצם את הגודל הזה למינימום האפשרי. מחיר הובלה נקבע לא רק לפי משקל אלא גם לפי נפח, ולכן חברות מנסות לצמצם את מידות האריזות עד כמה שניתן. הרבה פעמים אנחנו מנסים להכניס בחזרה לקופסה מוצר שזה עתה הוצאנו ממנה ולא מצליחים. הסיבה לכך היא שיטת אריזה מתוחכמת החוסכת במקום.

אריזת מוצרים זה חלק בלתי נפרד מתהליך הייצור של כל מוצר ומוצר, וכדי לעמוד בהצלחה במשימה יש להצטייד במכונות אריזה טובות ובמוצרי אריזה איכותיים.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI