דף הבית רפואה ובריאות בריאות הנפש טיפול פסיכולוגי בפוביות, דיכאון, וחרדה
טיפול פסיכולוגי בפוביות, דיכאון, וחרדה
יובי 04/12/10 |  צפיות: 3329

בעקבות מחקרים חדשים, חוקרים מתחילים לראשונה להשתעשע באפשרות שטיפול כרוני-התנהגותי יכול לסייע לאנשים במקרים מגוונים, באמצעות השינויים בכימיה ובארכיטקטורה של מוח האדם אותם הוא גורם. במספר ניסויים הגיבו פציינטים עם הפרעת פאניקה כה טוב לטיפול ההכרני, עד שמספר מומחים החלו לסבול שטיפול הכרני לבדו הוא הטיפול הטוב ביותר להפרעה זו. טיפול הכרני יכול גם להיות יעיל לצורות רבות של חרדה כגון דאגנות כרונית, פוביות, דיכאון, אובססיה-קומפולסיה, ופוסט טראומה. היא גם נותנת תוצאות מסוימות עם הפרעות אישיות, כגון הפרעת אישיות גבולית.

הטיפול ההכרני הולך ונעשה פופולרי גם להפרעות רבות אחרות. בקונגרס לפסיכופרמקולוגיה (טיפול נפשי באמצעות תרופות) שנערך בסטנפורד (1988), הופתעתי לטובה מהרצאתו של ד"ר סטוארט ארגאס מאוניברסיטת סטנפורד, הידוע כמומחה להפרעות אכילה כגון התקפי זלילה, אנורקסיה ובולמיה. ד"ר ארגאס הציג את תוצאותיהם של מחקרים רבים שבוצעו לאחרונה אשר הישוו בין תרופות לפסיכותרפיה. המקרים הצביעו על כך שטיפול הכרני התנהגותי יעיל בהרבה להפרעות אכילה – יותר מאשר כל תרופה ידועה או כל שיטה אחרת של פסיכותרפיה.

במהלך השנים אנו מוסיפים ולומדים יותר על הדרך בה פועל הטיפול ההכרני. אחד הגילויים החשובים היה שסיוע עצמי הוא אחד ממפתחות ההחלמה בין אם האדם בטיפול ובין אם לאו. בסדרה של חמישה מחקרים קליניים ראויים לציון שפורסמו בעיתון רב המוניטין journal of consulting and Clinical Psychology בדקו ד"ר פורסט סקוגין ועמיתיו מאוניברסיטת אלבמה את היעילות הקלינית של קריאת ספר לעזרה עצמית ללא כל טיפול נוסף. לסגנון טיפול חדש זה הם קראו 'ביבליותרפיה' (טיפול בקריאה). המחקר העלה שביבליותרפיה עשויה להיות יעילה באותה המידה כמו טיפול פסיכותרפי מלא או טיפול תרופתי עם התרופות הטובות ביותר ניתן לטפל גם בלחצים בזכות מה שלומדים בקורס פרחי באך. עקב הלחצים האדירים לאחרונה להורדת העלויות של טיפולים רפואיים, מדובר בנתון רב משמעות: עותק של ספר לעזרה עצמית עולה פחות מאשר רכישת 'פרוזק' למחצית חודש, וסביר להניח שאין לו כל תופעות לוואי בלתי רצויות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 יובי


 


מאמרים נוספים מאת יובי
 
רהיטים במבצע
10/07/11 | צרכנות
הידעתם ? לשולחנות תפקיד משמעותי בעיצוב הבית וזאת למרות שאנשים נוטין ליחס את הכוח הגדול בהשפעה על העיצוב לרהיטים אחרים או לצבעי הקירות.

הדפסה על בלונים
24/06/11 | מיתוג
יש לכם אירוע מרגש ? חתונה, בר מצווה, בת מצווה, ימי הולדת ? ישנם אלמנטים רבים שניתן להיעזר בהם על מנת לשדרג את האווירה, על מנת לגרום לאירוע שלכם להיות מעניין ומיוחד.

טיפול פסיכולוגי בפוביות, דיכאון, וחרדה
בעקבות מחקרים חדשים, חוקרים מתחילים לראשונה להשתעשע באפשרות שטיפול כרוני-התנהגותי יכול לסייע לאנשים במקרים מגוונים, באמצעות השינויים בכימיה ובארכיטקטורה של מוח האדם אותם הוא גורם.

מדריך לקנייה של מטבחים למציאת מבצעים ודילים
27/11/10 | צרכנות
מדריך קנייה למטבח יכול להופיע במגזינים, אתרי אינטרנט וחוברות המחולקות מידי שנה ליד הדלת שלכם בבית כמו מדריך טלפונים המחולק מידי שנה בכניסה לבית. תוכלו לעיין באינטרנט- שזה תמיד יהיה המעודכן ביותר אם אפשרויות לבדוק חברות המייצרות בארץ וגם בחו"ל.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI