דף הבית חוק ומשפט דיני אינטרנט נועם קוריס כותב על חוק דואר זבל
נועם קוריס כותב על חוק דואר זבל
נועם קוריס 13/12/10 |  צפיות: 16136

עורך דין נועם קוריס משרד נ. קוריס ושות' כותב על חוק דואר זבל

מאמרי משפט חוק הספאם חוק דואר זבל : מה לא נאמר על הטרדה ואי הנוחות שגורמים לנו מפיצי דואר הזבל והמציפים את תיבות הדואר האלקטרוני שלנו בדואר שיווי ופירסומי לא רצוי. חוק הספאם החדש נותן לך ולכל אחד מאיתנו את הכוח להלחם בתופעה באמצעים פשוטים וחוקיים, ואף במקרים מסוימיים לקבל על כך תגמול נאה למדי, שיכול להגיע למאות אלפי שקלים.

לאחר חבלי לידה ארוכים ומתמשכים נכנס השבוע לתוקפו חוק הספאם המסדיר את איסור משלוח דואר הזבל ואשר מקנה לכל נמען את הזכות לפנות אל בית המשפט ולזכות בפיצוי ללא הוכחת נזק של עד 1,000 ₪, לכל אי מייל.

החוק החדש מאפשר גם לנמען אחד לתבוע בשם נמענים מרובים בהליך תובענה ייצוגית ואז בהליך אחד בלבד, אותו יכול להגיש נמען אחד בעצמו, יכול הנמען לתבוע את הפיצויים ללא הוכחת הנזק, עבור כל נמעני הדואר השיווקי הבלתי קרוא.

לאור שבחוק החדש הוסדרה הפרוצדורה להגשת תביעה בגין משלוח דואר הזבל כתביעה ייצוגית, יכול הנמען לפנות לבית המשפט ולדרוש מהספאמר פיצוי בסך של 1,000 ₪ במכפלת כלל הנמענים שקיבלו את אותה הודעת דואר הזבל.

הסכומים אליהם יכולות להגיע תביעות לפי החוק החדש יכולים להגיע למיליוני ומיליארדי שקלים, לאור טבעו של דואר הזבל, כדואר שנשלח למאות אלפי תיבות דואר אלקטרוני, של נמענים שונים.

על אף הסכומים הגבוהים בהם ניתן לתבוע על פי החוק החדש, זוכה התובע להקלה משמעותית בתשלום אגרות בית המשפט בבואו להגיש תובענה ייצוגית על פי החוק החדש, שכן לאור הפרוצדורה שנקבעה בחוק להגשת התביעות בעניינים אלו, צפויה האגרה לעמוד אך ורק על סכום של מאות שקלים בודדים.

האמור אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, פרטים נוספים וייעוץ משפטי בנושא רצוי וניתן לקבל באמצעות עורך דין העוסק בתחום האינטרנט והשיווק בדואר האלקטרוני.  לנוסח החוק: חוק הספאם


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נועם קוריס

עורך דין נועם קוריס מייסד משרד עורכי דין נ. קוריס ושות'

המשרד מלווה דרך קבע יוזמות עסקיות

www.kurislaw.com



 


מאמרים נוספים מאת נועם קוריס
 
נועם קוריס כותב על תקנון לאתר אינטרנט
עו"ד נועם קוריס כותב על תקנון לאתר אינטרנט

נועם קוריס כותב על חוק דואר זבל
עורך דין נועם קוריס כותב על חוק דואר זבל

נועם קוריס מסביר על פרסום מותר בפייסבוק
עורך דין נועם קוריס כותב על חוק התקשורת החדש ותקנון הפייסבוק

עו"ד נועם קוריס כותב על חופש הביטוי
13/12/10 | פלילי
עו"ד נועם קוריס כותב על חופש הביטוי

נועם קוריס כותב על נטל ההוכחה בתביעות על פי שיקים
נועם קוריס כותב על נטל ההוכחה בתביעות על פי שיקים

עו"ד נועם קוריס כותב על חופש הביטוי באתרי אינטרנט
עורך דין נועם קוריס ממשרד נ. קוריס ושות' כותב על חופש הביטוי באתרי אינטרנט
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI