דף הבית חוק ומשפט חוק ומשפט - אחר בדיקת פוליגרף אצל חוקר פרטי
בדיקת פוליגרף אצל חוקר פרטי
קידום אתרים - SEO Israel 30/01/11 |  צפיות: 2747

חברות אשר שמות דגש על אמינות ואמירת אמת, מבקשות מעובדיהן לעבור בדיקת מהימנות. בדיקת מהימנות אשר מבוצעת על ידי מכשיר פוליגרף תצביע האם העובד דיבר אמת ודייק בקורות חייו ובמידע שהציג בפני מעסיקיו. בדיקת פוליגרף היא כלי חשוב לבחינת אמינותו של העובד ולכן לא פלא שכיום מדובר בבדיקה שגרתית בחלק ממקומות העבודה.

מהו פוליגרף?

כדי שנוכל לעמוד על טיבה של בדיקת מהימנות, חשוב שנבין קודם כל מהו הפוליגרף. הפוליגרף הוא מכשיר המסוגל לקלוט תנועות לא רצוניות אצל הנבדק כדי לבחון האם הוא משקר. כשאנחנו משקרים, מתרחשים בגופנו שינויים פיזיולוגיים שקשה לשים אליהם לב בעין בלתי מזוינת, כמו עלייה בלחץ הדם או שינוי במוליכות החשמלית של העור. על כן, הפוליגרף ידוע גם בתור מכונת אמת או גלאי שקר.

בדיקת גלאי שקר מתבצעת באמצעות בחינת פרמטרים שונים כמו אלו שהזכרנו וכן זרימת הדם באצבע, גלאי נשימות חזה, גלאי נשימות סרעפת ובאמצעות הצגת קבוצות שונות של שאלות, שמטרתן להשוות בין תגובת הנבדק במצבים שבהם הוא דובר אמת לבין מצבים שבהם הוא משקר.

פוליגרף בשוק העבודה

לפוליגרף יש חשיבות גדולה בשוק העבודה, בייחוד בכל הנוגע למשרות רגישות שדורשות מידת אמינות גבוהה מצד העובד אשר נחשף לחומרים מסווגים. הפוליגרף הוא האמצעי האמין ביותר כדי לברר האם ניתן לסמוך על עובד חדש.

החשש הוא שהעובדים יסרבו לעבור בדיקה כזו, אך במידה ובוחרים להגדיר את בדיקת הפוליגרף כתהליך שגרתי וכתנאי מקדים לקבלת העבודה - אין שום סיבה נראית לעין לפיה העובדים יתנגדו לעבור אותה.

מכונת אמת של חוקר פרטי יעילה גם במקרים שבהם קיים חשד לדליפת מידע או למסירת מידע העשויים לסכן את החברה. במקרים אלו, העובדים שעלה לגביהם חשד יועברו לבדיקת פוליגרף, שם יישאלו אודות אירוע ההדלפה. במידה והתברר כי הנבדק אשם במעשים שיוחסו לו, בדיקת פוליגרף עשויה לשמש כעילה לפיטורין וכראיה קבילה בבית משפט.

שאלות שנהוג לשאול בפוליגרף

הפוליגרף הוא מבחן פיזיולוגי, וכדי לבסס את תגובותיו של הנבדק חשוב לשאול כמה שיותר שאלות. במהלך בדיקת הפוליגרף מקובלכאמור לעבור על שלוש קבוצות עיקריות של שאלות:

  • שאלות השוואה
  • שאלות סרק
  • שאלות רלוונטיות

כל קבוצה מהווה אינדיקציה חשובה להתנהגות הנבדק במצבים בהם הוא דובר אמת ושקר.

שאלות סרק שנשאלות במהלך בדיקת פוליגרף הן שאלות שלנבדק אין אינטרס לשקר לגביהן. שאלות כלליות כמו גילו של הנבדק, האם הוא נשוי או האם הוא אב לילדים, יקבלו לרוב תשובה עניינית וכנה שתצביע על התנהגותו של הנבדק ועל המאפיינים הפיזיולוגיים שלו במצב שבו הוא דובר אמת.

שאלות השוואה נועדו לעורר את מצפונו של הנבדק ולבדוק את הסימנים הפיזיולוגיים שלו במצבים של אי נוחות. בדיקת הפוליגרף מתחקה אחר הסימנים הללו בעקבות שאלות שמסבות אי נוחות, כמו "האם אי פעם גנבת?", "האם אי פעם בגדת" וכו'.

שאלות רלוונטיות לצורך בדיקת פוליגרף

בתום תחקור הנבדק בשתי הקטגוריות הללו, נותר לגשת לשלב השאלות הרלוונטיות כדי לבדוק מהן תגובותיו הפיזיולוגית בעת מתן תשובה לשאלה המתייחסת ישירות לנושא הנבדק, וכיצד ניתן להשוותן עם התשובות שהעניק בשאלות האחרות.

במידה ורוצים לבדוק את אמינותו של העובד במהלך בדיקת פוליגרף אצל חוקרים פרטיים , יש לשאול שאלות כלליות אודות הרקע המקצועי שלו ואילו במקרים בהם עלה חשד למעשה פסול כמו מסירת מידע, חשוב לשאול שאלות שינסו לברר האם הנבדק מסר מידע חסוי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 קידום אתרים - SEO Israel

המאמרים פורסמו באידבות חברת אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי כתיבה שיווקית באינטרנט.



 


מאמרים נוספים מאת קידום אתרים - SEO Israel
 
תוכניות שותפים - המדריך המלא
תוכניות שותפים מאפשרות לכל אחד לעשות כסף באינטרנט. מכיוון שהתוכניות השיתופיות מבוססות על תוצאות,הרווחיות של השותפים תגדל ככל שלאתר/בלוג/רשימת תפוצה וכדומה, יהיה ערך מסחרי משמעותי יותר לחברה המפרסמת.

מוניטיזציה לאתר בעזרת תוכניות שותפים
עבור כל תנועת לקוחות מן האתר המשתף לאתר החברה המקדמת את מוצריה מקבל בעל האתר המשתף עמלות משתנות, על פי טיב אופן ההתקשרות. עמלות אלו יכולות להצטבר מדי חודש לסכום הכנסה משמעותי. העמלות מוענקות עבור:

בחירה נכונה של בית אבות
12/07/11 | גיל הזהב
כל אחד מאיתנו שהוריו מגיעים לגיל המתקדם מודאג לגבי אופן הטיפול בהם. בית אבות הינה מסגרת אידיאלית למבוגרים הזקוקים לטיפול שוטף ואין באפשרות בני המשפחה לעמוד לרשותם מסביב לשעון. בית אבות איכותי יעניק לקרובים שלנו את הטיפול המסור,האוהב והבטוח ביותר לו הם זקוקים וראויים.

בית מוגן בישראל
12/07/11 | גיל הזהב
כיום, ניתן למצוא מבחר הולך וגדל של אפשרויות לדיור מוגן בישראל. ההיצע הרב נמצא לאורכה של המדינה מצפון ועד דרום ומאפשר לכל אחד לבחור את המקום האידיאלי עבורו תוך כדי שמירה על קשר גיאוגרפי עם הקרובים אליו.

האם יש חשיבות למותג בעולם צילום הוידאו
22/06/11 | צרכנות
תחום מצלמות הוידאו לא זר לפנסוניק. בל נשכח שתחום ההתמקצעות של פנסוניק היה מאז ומעולם מצלמות וידאו בכלל, ומצלמות טלוויזיה בפרט. אם תבדקו ברוב חברות ההפקה בישראל, סביר להניח שהם מחזיקים מצלמות מקצועיות של פנסוניק.

סקודה סופרב מול פורד מונדיאו - השוואת רכבים
23/05/11 | רכב
כמו המונדאו, גם סקודה סופרב, אשר נוצרה על ידי חברת הרכבים הצ'כית, הינה רכב משפחתי רחב, שיכול לשמש גם כרכב מנהלים. הדגם החדיש ביותר נמכר כיום בשלוש גרסאות שונות, כולן מאופיינות בתא נוסעים מרווח.

מחירי הדלק במדינה שלנו
18/05/11 | רכב
בכדי לנסות לחסוך בדלק, הפתרון המהיר והמיידי הוא לנסוע פחות אולם לא תמיד הדבר מתאפשר מסיבות שונות. עם זאת, עם קצת מאמץ, אפשר להשיג חיסכון משמעותי בצריכת הדלק באמצעים שונים.

שברולט קרוז מול יונדאי i30 - השוואת רכבים קצרה
09/05/11 | רכב
עיצובה של הקרוז עשיר ומעוצב יותר, בעל תא מטען גדול יחסית ותא נוסעים מרווח ומזמין. היא הארוכה ביותר מבין כל המשפחתיות ונראית ממש כאחותה של המאליבו. השברולט קרוז מציגה סביבת נהג מפנקת עם גלגל הגה מרופד ונעים. הנהג יושב בנינוחות על כיסא מפנק בעל משענת צדית. יתרונה הגדול של השברולט קרוז הוא במראֵה, בגודל ובאבזור.

טיול מאורגן ליפן והיכרות עם תרבותה
מתי מומלץ לבחור בטיולים מאורגנים? כשרוצים לבקר במדינה זרה לחלוטין בפעם הראשונה, למשל. טיול מאורגן ליפן הוא אחת הדוגמאות המושלמת לכך

היתרונות המרכזיים של טיול מאורגן למרוקו
פתיח מרכזי: עומדים בפני יציאה לטיול למרוקו? טיול מאורגן יכול לספק לכם יתרונות רבים, במיוחד במדינה כמו מרוקו. רוצים ללמוד מדוע? קראו את המאמר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI