דף הבית עיצוב ואדריכלות עיצוב גינות אתגרי תכנון ועיצוב גינה
אתגרי תכנון ועיצוב גינה
eTraffic קידום אתרים 06/02/11 |  צפיות: 3978

רבים מספרי עיצוב הגינות מתעלמים מגינון בתוך חללים קטנים. לרובנו אין גינות רחבות מימדים, אלא גינות ביתיות שבעזרת תכנון נכון יכולות לשדרג את מראה הבית שלנו ולתת לנו מרחב נוסף לאירוח ולפנאי.
לא משנה מה גודל הגינה, תכנון נכון יכול לאפשר ניצול יעיל של השטח ולתת לכם תחביב מהנה במיוחד.

כמה אתגרים  שיש לקחת בחשבון בעת תכנון גינה:

1.      כאשר מרחב הגינה אינו גדול, ברוב המקרים ניתן לראות את הגן בשלמותו. יתכן וניתן ליצור בגן פינות חבויות סביב שבילים ולייצר חלוקה לחלקות אבל ככלל, יש להסתכל על הגן כמכלול ולעצבו בהתאם.  

2.      מרחב מוגבל מאלץ אותנו לקחת החלטות ולבצע בחירות. לא תוכלו לשתול כל צמח שאתם אוהבים ולא תוכלו להציב לגינה מטרות רבות (מקום לאירוח וגם פינת משחקים למשל). אבל, מרגע שהצבתם את המטרה הראשית לשימוש בגינה, גם מתחם קטן יוכל לענות לצורך והתוצאה תהיה מהנה ומרגשת.

3.      בחירת הצבעים צריכה גם היא להיות מוגבלת וזאת כדי ליצור לכידות ואחידות בגינה. ניתן לפצות על הצבעוניות המוגבלת באמצעות מרקמים שונים. ניגוד מרקמים יעזור למזג את הצמחים השונים עם ריהוט הגן וייתן תחושה של זרימה.

4.      כל רכיב בגן צריך לשרת את מטרתו. אין מקום לשטח מבוזבז. בעת בחירת הצמחייה עליכם לבחור צמחים רב עונתיים שיהיו מעניינים בכל ימות השנה (או לפחות ברובם). גם בחירת ריהוט הגן צריכה להיות מותאמת לממדים ולצרכים של הגינה.

עם האתגרים שבתכנון גינה במרחב מצומצם מגיעים גם יתרונות:

1.      עיצוב גינה פשוט יותר כאשר רואים את התמונה הכללית.  

2.      צריך פחות צמחים וריהוט בכדי ליצור אפקט דרמטי (כך גם ניתן לצמצם את עלויות ההקמה והתחזוקה השוטפת).

3.      אתם יכולים לטפל בגינה בעצמכם, אם פרח מסוים נובל או שיח לא משגשג, תוכלו להחליפו בקלות וללא השקעה ניכרת. 

4.      גם במרחב מצומצם ניתן ליצור אשליה של גן סודי באמצעות גידור ירוק בשימוש עם מיני מטפסים. מספר כדים ופרטי אומנות יוכלו להקנות לגינה אווירה רשמית, חומה נמוכה יכולה ליצור פינת משחקים מגודרת.

לגינון בחלל קטן יש גבולות, אבל גבולות אלו לא חייבים להיות מגבילים. בגינה קטנה הגנן יכול לשים לב לפרטים, התחזוקה אינה יקרה ותוך כדי עבודות הגינון אפשר עדיין לשבת וליהנות מפינת החמד שיצרתם. גם גינה קטנה יכולה וצריכה להיות מתוכננת היטב. בעת תכנון הגינה ניתן להיעזר באנשי מקצוע או בספרי עיצוב וכדאי ללכת ולראות גינות אחרות שיתנו לכם השראה.

עיצוב גינות נותן מקום לביטוי אישי. גינה היא הרחבת הבית ואמצעי להצגת סגנון והעדפות אישיות של בעלי הגינה.  טיפוח הגינה, ביצוע שינויים עם הזמן ועבודת הגננות עצמה היא הזדמנות לרגיעה.

עיצוב ותכנון גינה דורש דמיון. דמיון מגיע גם מעצתם של אנשי מקצוע וגם דרך התבוננות בסביבה והתנסות אישית.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 eTraffic קידום אתרים


 


מאמרים נוספים מאת eTraffic קידום אתרים
 
אתגרי תכנון ועיצוב גינה
עיצוב גינות נותן מקום לביטוי אישי. גינה היא הרחבת הבית ואמצעי להצגת סגנון והעדפות אישיות של בעלי הגינה. טיפוח הגינה, ביצוע שינויים עם הזמן ועבודת הגננות עצמה היא הזדמנות לרגיעה.
עיצוב ותכנון גינה דורש דמיון. דמיון מגיע גם מעצתם של אנשי מקצוע וגם דרך התבוננות בסביבה והתנסות אישית.


כורסאות טלויזיה – כדאי להכיר
21/07/10 | ריהוט
הבית הוא מבצרו של האדם והנוחות בו הופכת יותר ויותר חשובה לנו. מאמר זה יסקור סוגים שונים של כורסאות ומה כדאי לחפש בעת הקניה.

נופש בים המלח - צימרים
18/07/10 | צימרים
כולם יודעים שים המלח הוא אחד מפלאי הטבע שפשוט חייבים לראות ולהרגיש לפחות פעם אחת בחיים. כן, גם אתה צריך לבדוק סוף סוף איך זה למרוח את הגוף בבוץ לכל אורכו, או, לחלופין, לצוף על הגב שלך תוך כדי קריאת ספר או עיתון סוף השבוע.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI