דף הבית חוק ומשפט סדר דין אזרחי עורך דין אזרחי וכן עורך דין מגשר
עורך דין אזרחי וכן עורך דין מגשר
רן אברהם 08/02/11 |  צפיות: 14253

אדם הנפגע חס וחלילה בתאונת דרכים, כנהג ,נוסע או הולך רגל, זכאי על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה- 1975 לפיצוי, לשם קבלת הפיצוי הכספי אין כל חשיבות לאשם בתאונה ובעניין זה חל עיקרון האחריות המוחלטת. נהג הרכב- זכאי להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שביטחה את הרכב בביטוח חובה בו הוא נהג. הנוסע- זכאי להגיש תביעה לקבלת הפיצויים נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את בעל הרכב בביטוח חובה, או המחזיק ברכב, או הנוהג ברכב בו נסע הנפגע. הולך רגל- זכאי להגיש תביעה לקבלת הפיצויים עם עדיפות לגישור אצל עורך דין מגשר נגד חברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב הפוגע או את מחזיק הרכב, או הנהג. במקרה ונוצר מצב בו אין ביטוח חובה המכסה את השימוש ברכב שפגע, זכאי הנפגע להגיש תביעה לקבלת פיצויים מקרנית- (תאגיד שהוקם על פי חוק הפיצויים במטרה לפצות את הנפגעים שאינם יכולים לתבוע חברת ביטוח מסוימת כגון במקרה של פגע וברח. ביטוח חובה -החוק מטיל על בעל רכב, מחזיק, או נוהג לדאוג שלרכבם תהיה פוליסת ביטוח חובה כך שבמקרה של פגיעות יהיה ממי לגבות את הפיצויים. באם לנפגע ביטוחים נוספים כגון : ביטוח מנהלים, ביטוח חיים, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח תאונות אישיות רשאי הוא לקבל פיצוי נוסף. באם התאונה נגרמה במסגרת העבודה הוא זכאי לפנות למוסד לביטוח לאומי בתביעה תוך 12 חודשים ממועד התאונה. (מומלץ עורך דין אזרחי בטרם תחילת הטיפול מול המוסד לביטוח לאומי). הפיצוי הכספי שניתן בבית המשפט מבוסס על ראשי נזק עיקריים, כדלקמן: כאב וסבל, הפסדי שכר עבר/ עתיד, אובדן כושר השתכרות, הוצאות בעבור עזרת הזולת ו/או סיעוד, הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, הוצאות משפט. לנפגעים מומלץ לבצע את הפעולות הבאות: - רישום כל פרטי הרכב הפוגע, מספר רישוי, מספר רישיון רכב, שם חברת הביטוח, תעודת זהות וכתובת הדבר חשוב בעיקר כאשר נפגע הולך רגל. - רישום פרטי עדים. - פניה למשטרת ישראל וקבלת אישור על הגשת הודעה על התאונה. - קבלת טיפול רפואי בסמוך למועד התאונה ולאחריו כמובן שמירת המסמכים הרפואיים הרלוונטיים (פינוי למיון ו/או בית חולים ו/או קופת חולים ו/או בדיקות מעקב ו/או טיפולים אלטרנטיביים וכיוצ"ב). - איסוף מסמכים כגון קבלות על הוצאות שונות: כגון תרופות, נסיעות וכיוצ"ב.
- התייעצות עם עורך דין בטרם פניה לחברת הביטוח, על פי חוק שכר הטרחה של עורך הדין נקבע על פי תוצאות הפיצוי ומשולם בסוף ההליך באחוזים: א. 8% במקרה של פשרה לפני הגשת תביעה לבית המשפט; ב. 11% במקרה שהושגה פשרה לאחר הגשת תביעה לבית המשפט; ג. 13% במקרה בו התקבל פסק דין. לשכ"ט מתווסף מע"מ כחוק. - שאר ההוצאות (אגרה, צילומים, וכיוצ"ב) משולמים על ידי הלקוח כנגד קבלה. לידיעתכם וסעו בזהירות!!!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 רן אברהם


 


מאמרים נוספים מאת רן אברהם
 
שמלת כלה
22/02/12 | חתונות
כיצד מוצאים שמלת כלה המתאימה ביותר בין שפע השמלות? הנה מספר עצות יעילות שיעזרו לך בבחירתך בשמלה הנכונה.

מזרוני פולירון -כי מגיע לך הטוב ביותר
16/06/11 | ריהוט
חברת פולירון כחברה מובילה בשוק, מציעה לקהל לקוחותיה ולציבור הרחב מגוון מזרונים בעלי טכנולוגיות מתקדמות.

הסרת קעקועים -כי יש פתרון לעור חלק
לפעולה כמו הסרת קעקועים מספר שיטות. הסרת קעקועים בלייזר, הסרת קעקועים באמצעות שיוף איזור הקעקוע, הסרת קעקועים באמצעות התערבות כירורגית. תוצאות הטיפול תלויות במספר גורמים

מהי הדברה
שיטת ההדברה הנפוצה ביותר ברחבי העולם היא שיטת הדברה כימית. בהדברה כימית ישנם חומרים כימיים קטלניים ורעילים מאוד עבור מזיקים כאלו ואחרים, ומעטים המקרים בהם המזיקים נשארים בחיים. מכיוון שהדברה כימית היא מסוכנת, יש לפנות לחברה מקצועית שתבצע את העבודה הזו. החומרים המצויים בהדברה כימית יכולים לגרום לנזק עבור בעלי חיים כמו חיות מחמד, נזק לצמחייה ואף נזק לנו בני האדם.

קלנועיות -יתרונות וחסרונות
16/05/11 | רכב
השוק של קלנועיות מחולק לשלושה קטגוריות עיקריות: קלנועיות קטנות ומתפרקות, קלנועיות בינוניות, קלנועיות גדולות. לכל קטגוריה יתרונות וחסרונות משלה

הסרת קעקועים
הציבור שמתעניין בטיפול של הסרת קעקועים הם רחב ומגוון, ניתן לראות בציבור זה: אסירים משוחררים, חוזרים בשאלה, נשים לאחר לידה, נשים לפני חתונה, אנשים שציירו על גופם קעקועים כשהיו צעירים וכיום הדבר אינו מתאים והרשימה עוד ארוכה.

מרפאת שיניים בחיפה
01/05/11 | רפואה
צוות מרפאת שיניים בחיפה מורכב ממומחים ומרופאים ממספר דיסציפלינות בתחום רפואת השיניים, אשר הידע המשותף לכולם מיושם בצוותא על מנת לתכנן ולבצע תכניות טיפול המותאמות באופן אישי לפי הצרכים המיוחדים של כל מתרפאת ומתרפא.

על מזרוני קינג קויל
03/04/11 | ריהוט
מזרוני קינג קויל נועדו במיוחד לסובלים מאלרגיות ולפתרון כמעט כללי של הבעיה הלא נעימה זו שסובלים ממנה כמחצית מהאנשים הקונים מזרון איכותי.

אודות ריהוט גן
22/03/11 | גינון
ישנם שיטות רבות בעיצוב גינות בתחום ריהוט גן , שיעזרו לכם לעודד את המבקרים לנוע בצורה מסוימת ואף להכיר את הנוף המחמיא ביותר לגינה שלכם.

אופני הרים מול קלנועיות
22/03/11 | רכב
יש הרבה יצרנים והרבה סוגים של קלנועיות . כשבוחרים קלנועית צריך להתייחס לכמה פרמטרים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI