דף הבית רפואה ובריאות רפואה משלימה עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
ניר חוכיימה 12/02/11 |  צפיות: 4202

מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן .

מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים  בחיים .

כמעט בכל משפחה בישראל יש לפחות רכב אחד ואף במקרים  מסוימים שניים או שלושה רכבים .

כאשר אתה נוסע ברכבך הדבר החשוב ביותר הוא  למלא "דלק" שמן ומים .

כאשר אין  את  הדברים  הללו  הרכב  לא יסע  .

כך גופנו אנחנו חייבים  למלא מצברים החיים מזמנים לנו מתח רב בו אנחנו זקוקים לפסק זמן למילוי מצברים,לשלווה,למגע ,לחום.

מגע ,תמיכה,שחרור רגשות,שלוות הנפש והגוף  הן לחלוטין דבר שהגוף והנפש צמאים לה .

המגע שלעצמו  הוא צורך קיומי של האדם מיומו הראשון ועד יומו  האחרון .

האדם זקוק למגע לבריאותו הפיזית הנפשית הרגשית  זקוק ללמידה זקוק לחברות שייכות ובטחון  עצמי.

רבים מהאוכלוסיה מבינים את חשיבות המגע והעיסוי במאמרי זה אפרט מדוע יש חשיבות רבה  למגע  לעיסוי לפסק  זמן ולהקניית שלווה ורוגע ועל הדרכים שיוכלות ליצור לנו איכות חיים  בריאה יותר.

הצורך במגע הוא צורך  הישרדותי וחשוב  להתפתחות תקינה של מערכת העצבים יצירת גבולות ביני לבין העולם  החיצוני,קירבה,תמיכה,התפתחות נכונה של דימוי גוף ודימוי עצמי,פיתוח קשר, ערנות,סקרנות,ויכולת הפגנה רגשית.

כאשר אני מדבר על מגע העור מהווה את הקשר האינטימי עם העולם החיצוני יש לו תפקיד מרכזי בחילוף חומרים,בויזות טמפרטורות בהגנה מפגיעות ונזקים ממלא פוקנציות חושיות כמו תחושות חום,קור,כאב ומגע.

המגע והעיסוי חשוב מאוד להתפחות רגשית,לבניית בטחון עצמי מגיל צעיר .

במרוצת השנים ככל  שאנחנו מתבגרים  אנחנו צמאים יותר למגע,לתמיכה,לקרבה והמגע פותח חסימות רגשיות ופיזיות .

העיסוי גורם להרפיה פיזית,מעודד הרפיה נפשית ההרפיה מביאה לתהליכים פיזיולוגיים שממשיכים את תהליך  הרגיעה הפיזית .

תפקידו של העיסוי הרפואי גורם לזירמת דם  טובה יותר,שמשפיעה על פעילות מנטאלית של המוח.

שיפור בתפקוד החושים,זיכרון,ריכוז,בטחון עצמי,דימוי עצמי,העלאת רגשות מודחקים הנאה ופינוק כללי.

מחקרים מראים קשר ישיר בין מתח לשרשרת ארועים הגורמים למחלה לחץ  דם, נדודי שינה,מגרנות,בעיות עיכול.

שרשרת האירועים הגורמים למחלה יופיעו בסדר הנ"ל(אם כי אני חייב לציין שמספיק  דבר אחד או שניים  בכדי  להגיע לחסימות רגשיות או  כאב)

מתח וטראומה – גישה שלילית – נדודי שינה- עייפות מצטברת – חוסר פעילות גופנית- הופעת חרדה ודיכאון(גורם  לשינויים בdna )-פגיעה במערכת החיסונית –תזונה לא מאוזנת- הזנת הגיינה אישית וסביבתית  תנאים  גנטים אלה האירועים  המביאים  אדם  למחלה  .

מספיק שהמתח והעייפות המצטברת גורמים לנדודי שינה בכדי להביא אדם לעייפות מנטאלית  .

העיסוי מפחית מתחים,משחרר מעצורים  רגשיים,משחרר כאב פיזי ורגשי וגורם  לתהליכי בריאות .

לאחר שהסברתי את חשיבות העיסוי והמגע אפרט על סוגי העיסויים המרכזיים והחשובים .

עיסוי שוודי הוליסטי-עיסוי שוודי הוליסטי הוא אחד העיסויים המפנקים ביותר הוא עיסוי מפנק ,מרגיע,ועונה על הצרכים האינטימים להם  זקוק האדם .

העיסוי מתבצע ביסודיות מכף רגל ועד ראש תוך כדי שמירה על צניעותיהם של המטופלים.

העיסוי שובר את מעגל הכאב משחרר מתחים,כאבים ,שרירים תפוסים,מגביר את זרימת הדם  ויצירת כדוריות לבנות שובר את המתח ,גורם  לצטופל להתחדש באנרגיה טובה יותר לשבוע חדש.

המתח מתבטא ברגלי המטופל,בגב התחתון,ובשחמות המטפל ישים דגש על אזורים אלה והמטופל שיסיים את העיסוי ירגיש הקלה,שחרור,וקלות בנשימתו ובגופו.

השמן שמשתמשים בעיסוי שוודי הוליסטי בד"כ  הוא שמן  שקדים טהור נחשב לשמן שמנוני ועבה במגע על העור,מכיל  77% חומצה אולאית (המצויה כמעט בכל השומנים והשמנים ממקורות צמחיים ומהחי. המקור בעל הכמות הגדולה ביותר שלה הוא שמן זית.)

20% חומצה לינולית (חומצת שומן חיונית מסוג אומגה-3. נוכחות חומצה זו במזון מפחיתה את הצורך של הגוף בחומצת השומן הלינולאית. חומצת שומן לינולנית אומגה-3 היא בעלת 18 פחמנים ומצויה בייחוד בעלים ירוקים ואילו חומצת שומן)

5.7% חומצות שומן רווית (שרשרת רוייה במקסימום שומנים )

(במידה וישנה רגישות לשמן שקדים אפשר להחליפו בשמן זרעי ענבים השמן דק יותךר משמן שקדים מתוק נספג יותר מהר ומומלץ לעיסוי ילדים)

עיסוי רקמות עמוק- עיסוי רקמות עמוק כשמו כן הוא עיסוי אל תוך הרקמה הרירית של השרירים מתמקד בשרירים ובאזורים  החשופים  יותר לדלקות,פציעות,חבלות. הוא  יותר מתאים לאנשים שהמתח גדול מנשוא ומצטבר בשחמות(כרוני) והם  זקוקים לטיפול עמוק .

העיסוי מאוד מתאים  לספורטאים ומתאמני חדשר כושר בו  הם מפעילים את שרירי הגב,חזה,ידיים.

העיסוי מתמקד בשכבות העמוקות רקמת השרירים.מתבצע  בעזרת מרפקים והמטפל מקשיב יותר

לתגובות הגוף של המטופל בד"כ יש צורך  במספר  טיפולים בכדי להגיע חמצב של איזון הגוף .

אנשים העובדים  בעבודות משרדיות המאלצות אותם בישיבה רבה על כסא  פונים  גם  הם  לעיסוי רקמות עמוק .

השמן המומלץ בעיסוי רקמות עמוק הוא שמן שומשום אשר מכיל 12% חומצת שומן רווית ,עשיר במגנזיום ,סידן ,ברזל,זרחן,ובלציטין(מעולה  לדיאטה ולזכרון,חומר  חיוני לחיים  מהעובדה שהוא מגן  על  הממברנות התאים ואף  מהווה חלק  מהם ).

שמן השומשום מעולה לעיסויים,מטהר,בשימוש פנימי הוא מעלה את ייצור הכדוריות האדומות .

שמן  שומשום  מעולה לסובלים מאנמיה ,הסכת שמן  על העין  השלישית מכניס את המטופל למצב היפנוטי מנקה מחשבות ממרכז בגלל רמת סידן  גבוה תורם  לחומציות גוף  תקינה ומתאים  מאוד למחלת הגאוט –שקיעת שתן ברגל (מחלת פרקים)

שמן  השומשום תורם להפחתת הרדיקלים ולאיזון חומציות בדם.

עוזר להבהרת עור ומחמם  פנימית וחיצונית,שמן מאוד אנרגטי מטהר את הגוף ומנקה מרעלים גם  לאחר שהיה של 20 ד'ק מוציא את כל הפסולת החוצה שמן השומשום הוא בהחלט הבחירה הטובה ביותר שאעשה בעיסוי רקמות עמוק.

עיסוי אבנים חמות –עיסוי אבנים  חמות הוא המלצה  החמה שלי העיסוי מהנה ומכייף  עד מאוד בשל תחושת החום של האבנים על  הצא'קרות(צ'קרה באה מהשפה ההודית ופירושה - 'מעגל'. הצ'קרות הינן מעגלים אנרגטיים שנמצאים בגופנו והם מפוזרים לאורך עמוד השדרה.כל מעגל אחד ממעגלי הצ'קרות אחראי על בלוטה הורמונאלית מסוימת בגוף ועל מקלעת העצבים סביבה. ישנם שבעה מרכזים אנרגטיים עיקריים מקצה הראש ועד בסיס עמוד השדרה . )
 ויחד עם  זאת משחרר שרירים תפוסים .

מטופלים  רבים  מעידים על תחושת האבנים והרוגע והשלווה אליהם הם מגיעים במסגרת הטיפול .

עיסוי אבנים חמות יכול להתבצע בשני אופנים:

כתוספת לעיסוי שוודי הוליסטי או רקמות עמוק –שימוש באבנים תוך כדי עיסוי

או כטקס אינדיאני מלא –הטקס המלא הוא הנחת אבנים על הצ'אקרות בגוף ונחשב לעיסוי ארוך מאוד .

מקורו  של העיסוי היה אצל האינדיאנים כאשר הנשים היו  מעסות את בעליהן כאשר אלו היו  חוזרים מן  העבודה המפרכת ומשחררות את שריריהם .

עיסוי אבנים חמות נמצא יעיל בשחרור רגשות,כאבי שרירים ,ראומטיזם,יחד עם זאת מפנק מאוד .

עיסוי תינוקות – עיסוי תינוקות הינו מס'ג שמטרתו  נועדה להרגיע ,ללטף,לתת תחושת מגע  לתינוק ,ליצור קשר בין  האם לתינוק ומטרתו הנאה .

השמן המומלץ בעיסוי תינוקות הוא שמן אפרסקים הוא מעולה לעור(אינו גורם  לגירוי עור)חסר ריח,נעים למגע ,ולא מפתחים אליו  אלרגיות .

עיסוי פנים- עיסוי פנים הינו  עיסוי שמסיים את העיסוי בכל  טכניקת עיסוי תחושת העיסוי הפנים מפנקת מאוד ונעימה עד מאוד.

בעיסוי פנים  אני מעדיף להשתמש בתרכובת קרם על בסיס צמחי מרפא ויחד עם ההנאה  לטפל במצבו  של העור (אני מעדיף  לשלב את שמן הלבנדר ,גרניום,והברגמות )

אפשרות נוספת הוא לשלב שמן גרעיני משמש אין  בו חומצת שומן ונחשב לשמן לוקסוס נעים מאוד סמיך  מאוד ומתאים  לכל סוגי העור .

עיסוי מקצועי ורפואי יתבצע  על פי קונדאינדיקציה לכל מטופל ולא כל עיסוי מתאים לכל אדם  לשם כך יש לפנות למעסה בכיר שיתאים  לך את  הטיפול לפי ציפיותיך.

ניר חוכיימה 

מעסה בכיר 

www.artist-massage.co.il

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש.
מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש.
כניסה  לאתר -htpp://www.artist-massage.co.il

;



 


מאמרים נוספים מאת ניר חוכיימה
 
מסאז'ים עד הבית
כאשר מזמינים עיסוי עד הבית יש לברר פרטים על הטיפול ועל המעסה משך זמן טיפול ?מחיר? מצד אחד חשוב להישאר שפויים מצד שני זול מדי יתבטא באופיו של הטיפול. בחירת מעסה צריכה להיעשות בקפידה שכן הנאתך,גופכם,ומיטב כספכם על הפרק. שנות נסיון המטפל ?אתר אינטרנט חשוב כדי להתרשם מהמעסה?הציוד איתו מגיע?אמצעי תשלום ?

שמנים אתריים שימושים וטרינרים
אם אינכם רוצים להרטיב את פרוותם. שמני הלבנדר ועץ התה טובים לטיפול בפצעים קלים : הוסיפו מספר טיפות שמן למים רותחים ומצוננים מעט ומרחו על עקיצות,שריטות ופצעים אחרים. פציעות כתוצאה מנשיכות או שריטות עלולים להזדהם ולהתמלא מוגלה משום שהעור נסגר לפני שהרקמות העמוקות יותר נרפאו . הנחת רטיות חמות עם שמן עץ התה בתדירות גבוהה תמשוך את המוגלה החוצה ותחטא את הפצע כך שהוא יתרפא כראוי .שמן ברוש טוב כנגד פצעים באוזניים נגבו את פנים האוזן פעמיים ביום עם טיפת שמן על צמר גפן .

עיסוי רפואי יותר מרק מהנה
המודעות לעיסוי רפואי נוגעת בד בבד עם מצבים של מתח,עומס בעבודה,קירבה,תשומת לב,שחרור מעצורים רגשיים,איזון גוף ונפש המטרה היא למנוע כאב ומחלות עתידיות אשר אם לא נלמד ונקשיב לגוף הוא לא יאחר להגיע. ישנו קשר ישיר בין מתח מתמשך להפתחות מחלות כגון:בעיות עיכול,לחץ דם גבוה,מגרנות,אסטמה.

שמן עץ התה מאוסטרליה באהבה
שמן עץ התה אינו מגרה את העור,הוא אחד מן השמנים שאפשר להשתמש בהם ישירות על העור כאשר הוא אינו מדולל.מתאים למצבים של עור אדום,נפוח או מודלק,אקזמה,פטריות בציפרניים,פסוראזיס,דרמטיטיס,פצעיקור,אבעבועות רוח,הרפסים,יבלות,פצעי בגרות(אקנה),פצעונים המופיעים לפני מחזור(ממליץ על משחה ארומתרפית )טיפה יחידה של שמן עץ התה על הפצעון תביא להיעלמותו המהירה.

עיסוי מקצועי-קחו פסק זמן ממרוץ החיים
מסע החיים מוביל אותנו לרגעים טובים יותר או פחות הדאגה לרווחת המשפחה,המצב הכלכלי, העבודה ,התקדמות בחיים,קשיים מנטאלים,מסע החיים מזמן לנו לחץ,מתח,התרוצציות במרוצת הזמן . מרבית האוכלוסיה בישראל חיה במרוץ אחרי הזמן ולא תמיד שמים לב לעצמם,לגופם,ולצרכים החשובים בחיים .

עיסוי ארומתרפי
אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה . אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .

השמנת יתר פתרון והתמודדות
31/01/11 | השמנת יתר
השמנת יתר ,ירידה במשקל, דיאטה , נשמע מוכר ? כולנו רוצים להיות רזים יותר,להיראות טוב יותר ואין ספק שזה דבר שנותן לאדם להרגיש טוב יותר מבחינה מוראלית ורגשית . אנשים רבים מנסים דיאטות בכל צורה שהיא,בכל סגנון אפשרי וכל זאת על מנת להשיג תוצאה אחת וברורה להיראות טוב יותר . דיאטות אלה מציבות אתגר במישורים הרגשיים והפיזיים, במאמרי אסקור את הפתרונות ואת דרכי התמודדות.

המדריך הארומתרפי למחלות עור
ניתן לטפל בעזרת שמנים אתריים בכל סוג של עור ובמגוון רחב של בעיות עור כמו פצעי בגרות,סדקים,סימני מתיחה,אקזמה , פסוריאזיס יבלות,פריחות (גם באיברים מוצנעים) שלבקת חוגרת פצעי חום,פצעי קור,פצעונים(עקב שינוי הורמונאלי),אדמומיות וגירויי עור.

המדריך ליולדת - הלידה
אין צורך להכביר במילים על כמה משמעותית, אדירה ועצומה היא חווית הלידה לאישה. כל מי שעומדת לעבור את החוויה או עברה אותה מתכוננת פיזית נפשית ורוחנית לרגעים הללו. הנה כמה טיפים לגבי צמחי מרפא, צמחים ושמנים אתריים שיכולים להעצים את החוויה, להקל במקרי כאב, לזרז ריפוי ולהנעים בכלל

הזדקנות העור
נשים רבות נלחמות בתופעת שמירת העור מפני הזדקנותו. האם באמת אפשר לשמר את העור שיראה מטופח עד מאוד? מאמר זה יענה על שאלותיכם הרבות, ייתן לכם טיפ לשמירה על העור מפני הזדקנותו. העור מזדקן בדרכים שונות עם הגיל ,ייתכן שינוי צבעו, יובש, חספוס ורפיון, לפעמים, גם מופיעים ורידים דקים בלחיים. טיפולי ארומתרפיה ומשחות המיוצרות ע"י צמחי מרפא יכולים להקטין בעיות אלה עד למינימום.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI