דף הבית חינוך ולימודים קורסים וסדנאות קורס גישור כמומחיות לריסון חסמים
קורס גישור כמומחיות לריסון חסמים
ד"ר כרמי אומרו 13/02/11 |  צפיות: 2419

קורס גישור זהו קורס אקסקלוסיבי, שמספק אפשרות לאדם שמתנסה בו להתמחות בתהליך פישור חילוקי דעות. מיוחדותו של הליך גישור הוא בתמיכת גורם שלישי שלא נוקט עמדה המזומן להיות לעזר לצדדים לגשר בין השוני שביניהם. קורס גישור במקורו מדריך את בוגרי קורס הגישור המגשרים לבחון את המקצועיות לקחת צדדים הקיימים בפולמוס בנושאים נפרדים כגון: מחלוקות כספיות, מזונות, זכויות הון, תביעה לא הוגנות, נזקים. לבדוק לעומק את התפתחות הפרשה אשר סייעה ליצירת הצרה. לפרקים מגשר יתקל ברעיונות מקצועיים אשר לא יהיו גלויים לו. במצב שכזה מגשר יאלץ לזהות את התחומים שיהיו ראשוניים לו ובמידת האפשר יסתמך בחוות דעת של מגשר מנוסה בכדי לעזור לצדדים להגיע דעה משותפת.

מיומנות פיצוח פתרונות בעזרת קורס גישור

תוך כדי קורס גישור בעיקר ילמדו הגישות לגשר בין הצדדים. הקטנת השוני יוצא אל הפועל בזמן אישור הצרכים והטענות שיועלו. מגשר, בזמן קשב במפגשים אישיים לכל אחד מהצדדים, מוצא את הצרכים הקריטיים שלא רוצים לוותר עליהם, ואת הצרכים שאיתם הצדדים מוכנים ללכת לקראתם. מגשר איכותי יוכל לתאר את אזורי המפגש בין הצדדים ולהרחיב את יכולתם להתפשר כדי להגיע לפשרה נכונה לכולם. כאשר מתגלים פערים אשר לא ניתנים לתהליך גישור, מגשר יחפש דרכים ותחומים שבהם אפשר לגשר בין השניים. במצבים כמו שתיארנו נאמדת יכולתו המקורית של מגשר ותבוא לידי הכרה, הן בהרהורים שיצופו מהמגשר וכלה באתגור הצדדים להרהר על פתרונות נוספים, שאליהם הם לא היו מגיעים אלמלי העזרה שלו. לפרקים הפתרונות כבר היו בידיים של הצדדים והיו תלויים את כשירות של מגשר להוריד ולסלק את משא הגאווה והפגיעה הבולמת את הצדדים מלהגיע לפשרה. לעיתים יש תנאים בהם התהליך יכול להראות כפעולה איטית וזוחלת לעבר מטרה, כשבדרך הצדדים עלולים למשוך כל אחד לכיוון שלו ולעכב את התהליך כולו.

קורס גישור - איך פגישת גישור נראית

ישנם סוגים של פגישות גישור שבפגישות אלו המגשר יבוא מול הצדדים אחד אחד. מינימום 2 פגישות עם כל אחד מהצדדים. בפעם הראשונה זה כדי להבין את המצב ופעם נוספת או יותר כדי לבחון את הרצון של כל אחד להתגמש כלפי השני. אחת הדרכים שעומדות בפני מגשר לקראת סוף תהליך הברור האישי שנעשה מבעוד מועד רשאי המגשר לזמן את הצדדים לפגישה ביחד ולהציג בפניהם הצעת פשרה משלו ובכך להוליך את הליך סגירת הפערים. למעשה כאן המגשר למעשה נוקט סוג של עמדה ומייצר מסמך עמדה המשמש כבסיס לפשרה. לעיתים גישה זאת גורמת לצדדים להתגמש ולהסכים לפשרה. בהיותה באה בעזרת גורם נייטרלי. מכאן יוצא שאף אחד מהצדדים לא ויתר לשני אלה הם קיבלו את דעתו והצעתו של המגשר. גישה זאת עלולה להיות מסוכנת לעיתים כאשר אחד הצדדים מרגיש כי המגשר מגלם בהצעתו נוקט עמדה לטובת אחד מהצדדים. כאן המגשר יבחר לסגת מהצעתו ולברר עם הצדדים כיצד הם מציעים שתראה הצעת הפשרה ביניהם.  הדבר יכול להיעשות בפגישות שבהם הצדדים הנוכחים נמצאים והמגשר מנהל את המגש תוך התדיינות לשם יצירת פשרה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI