דף הבית עסקים עסקים - אחר פורקס
פורקס
נטלי בן סימון 17/02/11 |  צפיות: 2546

פורקס

פורקס הינו שוק הומה אנשים והינה השוק המסעיר ביותר והנזיל ביותר כיום. בשוק עצמו יש פונטיציאל גדול לתשואה רבה אבל מלא גם בסיכונים גדולים. הממוצע בשווקי שוק הפורקסכיום הוא 3 טריליון ליום , והוא נמצא בעלייה מתמדת . הגידול העצום בשוק הפורקס נובע בעצם מפיתוח המסחר בעולם שהביא לגידול עצום בהמרות המטח בין מדינה למדינה.

שוק הפורקס הוא השוק המסעיר והזניל ביותר בגלל העובדה שהשוק מושפע מהמון גורמים חיצוניים ומהעובדה שבשוק הפורקס נמצאים מספר שחקים עצום.

מהי בעצם עסקת פורקס?

לכל מטבע  ישנו 10 חליפין . בעסקאות בשוק הפורקס שערי החליפים מתייחסות לזוג מטבעות כמו למשל יש – יורו , סטרלינג – דולר וכדומה . שער החליפין נקבע לפי ביקוש של כל מטבע בכל העולם.

עסקה בשוק הפורקס היא עסקה שבה אתה קונה מטבע מוסיים ומוכר לפי יחס המרה או לפי EXCHANGE RATE  שבעצם המשמעות של זה אומרת שזה היחס בין שווי שני המטבעות המדובים או היחס בין הערך .

המטבע הבסיסי או מטבע החוץ הבסיסי הוא המטבע הראשון שרשום בזוג המטבעות. מטבע או מטבע החוץ הנגדי הוא המטבע הרשום שני בזוג המטבעות. לדוגמא אם יחס ההמרה או EXCHANGE RATE של דולר – יורו הוא 2.3 – זה אומר שכל דולר שווה 2.3 יורו – בכל דולר נוכל לקנות 2.3 יורו.

בעסקאות בשוק הפורקס מוכרים או רוכשים מספר חוזים על זוג מטבעות מסויים ביחס המרה מסויים וזאת מתוך ציפייה , חיזוי או הנחה ששער מטבע מסויים ירד ושאחר יעלה וכתוצאה מההפרשים של שער החליפין יהיה לנו רווח.

אם אני בתור משקיע חושב ששער של מטבע מסויים יעלה אני יעדיף לקנות מטבע זה בסכום הנמוך שהוא נמצא כרגע וכשיעלה שער המטבע שלו אני יעדיף למרות ולהישאר עם הרווח.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 נטלי בן סימון


 


מאמרים נוספים מאת נטלי בן סימון
 
פורקס
מה זה שוק הפורקס ? עצות חשובות למסחר בפורקס . מה הם היתרונות והחסרונות בשוק זה

מסחר במדדים
מה זה מסחר מסחר במדדים ? איזה אופציות מסחר יש לו ? איך נקבע ערך של מדד ?

מסחר בסחורות
מה זה אומר מסחר בסחורות ? איך ניתן לסחור בסחורות ?

שוק פורקס
שוק הפורקס - מה הוא ? יתרונות ? האם ניתן להשקיע בו ?

שוק ההון
מה הוא שוק ההון ?

מסחר בזהב
מה הוא בעצם מסחר בזהב ? כיצד ניתן לסחור בזה ? האם כל אחד יכול לסחור בו ?

פורקס ומסחר במטח
מה הוא שוק המסחר במטח ? כיצד ניתן להשקיע בו ?

פורקס
מהו שוק הפורקס ?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI