דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר בניה מבודדת באמצעות בטכנולוגיה ICF
בניה מבודדת באמצעות בטכנולוגיה ICF
אלון צפרוני 17/02/11 |  צפיות: 2090

טכנולוגית ICF

לאור משבר האנרגיה ההולך ומתעצם בעולם, ולאור המודעות ההולכת ומתקדמת בעקבות התייקרות המשאבים הקיימים, מחפש לו האדם פתרונות שיתנו מענה פרקטי וזול בכל תחום שבו עד היום נוצלו משאבים באופן מבזבז.

אחד מהתחומים שמבקשים שיפור מתמיד הוא תחום המגורים. כל מבנה באשר הוא דורש חימום וקירור בהתאם עונות השנה, וככל שעלויות האנרגיה מתייקרות כך שימור האנרגיה אם בחימום או בקירור הבית מקבל חשיבות עליונה.

בידוד המבנה הוא אחת מהדרכים היעילות ביותר לשימור האנרגיה בבית, ובפרט בידוד מעטפת הבניין. לאורך השנים נקטו בגישות שונות בתחום זה אך אף אחת מהן לא הציעה פתרון אחד כולל ויסודי שמאפשר בידוד של קירות מעטפת הבית באופן שלם ללא נקודות "גשרי קור" שבהן הבידוד לא מתאפשר.

טכנולוגית ICF - הפיתרון האולטימטיבי לבידוד המעטפת

לעומת כל שיטות הבניה המקובלות, טכנולוגית תבניות הבטון המבודדות (ICF) מאפשרת את בידוד הבית באופן מקסימאלי כבר משלב בניית השלד. היתרונות של טכנולוגיתICF מתבטאים בפשטות היישום שלהם, במתן מענה לצורך בבנייה מהירה, בשימוש בבטון מזוין כחומר העיקרי לבניית השלד - מה שמאפשר חוזק ועמידות המבנה.

אין ספק שמדובר כאן במהפכה בתחום הבניה, וזאת בשל הצורך למציאת פתרון שמאפשר בניה מהירה וזולה תוך מתן מענה לצורך ההולך וגובר לבניה מבודדת.

ההיסטוריה של ICF

רעיונות מהפכניים באמת לא עזבו את היסטוריית הבנייה והלכו והתחזקו לאורך השנים. דוגמה לאחד מהם הוא רעיון ה-ICF שתופס תאוצה מתמדת בשנים האחרונות.

השיטה הומצאה בתחילת שנות השישים ע"י הממציא והיזם הקנדי וורנר גרגורי. הפטנט על הבלוק שעשוי מקצף פוליסטרני נרשם באופן רשמי בקנדה ב- 22/3/1966 ושנתיים לאחריו גם בארה"ב. הפטנט נקרא לראשונה בשם "Foam Form", ומאז המצאתו נעשו ניסיונות רבים לשחזר את הצלחתו במקומות שונים ברחבי העולם.

חזונו של גרגורי היא לעצב תבניות שיוכלו להחליף את תבניות המתכת שמשמשות את תהליכי יציקת הבטון. בסיס מחשבתו היה לפשט את תהליכי יציקת הבטון באמצעות החלפת תבניות המתכת והעץ בתבניות קלות משקל, זולות לייצור ופשוטות ליישום.

אך כמו מרבית הממציאים, הוא זכה ללעג כתגובה לרעיונו זה. גרגורי החליט לקחת את הרעיון שלו לאירופה בידעו כי חומרי הבניה שם יקרים יותר וזמינים פחות. שם, הוא שיער, תבניות ה - ICF שברשותו יקבלו הערכה ראויה יותר מזו שזכו לה בקנדה ובארה"ב.

הוא המשיך לשפר את המוצר וחיפש קבלני תשתיות ושלד על מנת לשכנעם להשתמש בתבניות שלו. יותר ויותר מרתפים נבנו עם התבנית המבודדת ובעלי בתים מיהרו להבין כי המרתף שלהם חם הרבה יותר מכל מרתף "רגיל" ואין בו את אותן בעיות ידועות שיש בד"כ במרתפים הנובעות מקור ולחות. תופעות אחרות כמו סדקים בקירות וחלחול מים נעלמו לחלוטין.

היום, תודות לממציא עקשן אחד, יותר מ-12 מליון מבנים פרטיים וציבוריים חוסכים אנרגיה באמצעות טכנולוגית ICF, עם מעל לעשרה מליון מ"ר שצפויים להיבנות מדי שנה.

בשנת 2006 איגוד ה ICF - חגג 40 שנים להצלחת השיטה. השימוש הנרחב בטכנולוגית ICF התאפשר בזכות החיסכון הניכר בעלויות לבונים וחיסכון מוכח בהוצאות האנרגיה גם בבניה הפרטית וגם בבניה המוסדית.

חברת "בית-תרמי" מזמינה אותך לבנות את ביתך ולהנות מבית בעל איכות בידוד תרמי הגבוהה בשוק באמצעות תבניות ICF.
בוא לבקר איתנו באתר הבית: www.baitermi.com

 


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלון צפרוני


 


מאמרים נוספים מאת אלון צפרוני
 
בניה מבודדת באמצעות בטכנולוגיה ICF
משבר האנרגיה העולמי והמודעות ההולכת ועולה לחסכון באנרגיה מובילה אנשים לבודד את מעטפת הבית. שיטה מקובלת בעולם מזה 40 שנה הינה בידוד באמצעות ICF - תבניות מבודדות ליציקה. שיה זו מסתברת כיעילה ביותר מבין שיטות הבידוד הקיימות והיא זולה מהשיטות הקיימות.
חברת "בית-תרמי" בונה בהצלחה עשרות מיבנים בשיטת בידוד זו ומאפשרת לצרכן הישראלי להנות מכל היתרונות של בית בעל בידוד תרמי גבוה.


טכנולגית בניה מבודדת
תבניות בית-תרמי הינן מערכת תבניות משוכללות עבור יציקת קירות בטון מזוין העשויות מלוחות בידוד תקניים בעלי צפיפות גבוהה.
ליציקת קירות בית בשיטת ביתרמי יתרונות רבים:
- מהירות הבניה
- עלות הבניה
- בידוד תרמי ואקוסטי של המבנה ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בשוק
- חוזק המבנה המתבטא בעמידות המבנה לרעידות אדמה והתקפות טילים
- פסולת מועטה בתהליך הבניה


בניה מתועשת - סקירת השוק
המחסור בכח אדם בענף הבניה ובפרט כח אדם מקצועי, הוביל לכך שהבניה בישראל נמשכת זמן רב, הרבה מהמקובל במדינות המערביות.
הפתרון לכך הוא במעבר לבניה מתועשת, שהיא מהירה יותר וחסכונית יותר.
חברת ביתרמי מביאה פתרון מושלם עבור בתים פרטיים, שהוא מהיר יותר, זול יותר וכמעט שמייתר לחלוטין את אנשי המקצוע.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI