דף הבית עבודה וקריירה משאבי אנוש טיול חברה ותרבות ארגונית
טיול חברה ותרבות ארגונית
אבנר עומר 22/02/11 |  צפיות: 3872

הגדרת המושג- תרבות ארגונית

הגדרה ראשונה- פסיכולוגיה ארגונית תעשייתית- יישום או הרחבה של עקרונות וידע פסיכולוגי לבעיות המאפיינות בני אדם הפועלים בתוך עולם העבודה והתעשייה.

הגדרה שנייה- מחקר מדעי של הקשר שבין האדם ועולם העבודה כחלק מהתפרנסותו.

יש לנו את האדם ואת עולם העבודה בכל הגדרה. בעצם יש 2 דילמות עיקריות שעולות. אחת מדברת על האם אין פרדוקס בלדבר על נקודת המבט של הפרט בעולם העבודה. קיימת כאן פרספקטיבה של טובת הפרט מול טובת הארגון. האם זה אותו דבר? האם אין פה פרדוקס שאינו ניתן לגישור? הדילמה השנייה מדברת על רמת הניתוח. ההגדרות דברו על האדם בעבודה אך לא על הרמות השונות- פסיכולוגיה של הפרט, הקבוצה והארגון. האם זה אותו דבר? מהי רמת הניתוח של הפסיכולוגיה הארגונית- הפרט, הקבוצה או הארגון כשלם?

דילמה ראשונה- מתח בין הפרט לארגון:

מאיזו נק' מבט מסתכלים- האם טובת הפרט היא גם טובת הארגון? אם הארגון ישקיע בעובדים אז הדברים יילכו בכיוון של הורדת לחץ והעלאת מוטיבציה. זה יגרום לשביעות רצון. לכן חשוב להשקיע בעובדים ומדי פעם לצאת איתם לטיול חברה על מנת ליצור אוירת שחרור, כיף וגיבוש.

דילמה שנייה- הרמות השונות:

הדילמה הראשונה היא גם של יועצים. הדילמה השנייה היא של פסיכולוג נטו. הרבה פעמים המנגנונים הפסיכולוגים של קבוצות דומה לזה של הפרט. העוצמות שונות. היכולת להסתכל על ארגונים מנקודת מבט פסיכולוגית היא מכיוון שהמנגנונים הפסיכולוגים הם דומים, הדינאמיקה דומה. לפעמים הכיוון משתנה. ננצל את ההבנה של הפרט והדינאמיקה של הפרט כדי להסתכל על המערכת. לפעמים נראה תופעות מוקצנות אבל בבסיס התופעות יהיו אותן תופעות.

ניתן ואף מומלץ לבחון את הדינמיקה בין אנשי הארגון באיזורים נייטרלים בהן העובד מרגיש חופשי ופתוח יותר ואז יהיה מוכן גם לקבל ביקורת בונה במידה ויש צורך בכך. סדנאות odt מציגות לעובדים ובעצם לארגון "מראה" כיצד הדברים מתנהלים בחיי היום יום בחברה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבנר עומר


 


מאמרים נוספים מאת אבנר עומר
 
חתונה בטבע- חוויה תחת כיפת השמיים
16/10/11 | חתונות
חתונה בטבע היא אחד הטרנדים שתופסים יותר ויותר תאוצה בארץ. הנופים שארצנו מספקת מאפשרים הפקת חתונות עם "תפאורה" מהסרטים אך...יחד עם זאת כדאי לדעת שחתונה בטבע אינה עניין זול ואין לבחור בה מטעמי חסכון כי תשארו מאוכזבים- מאוד.

קידום אתרים בגוגל – המרוץ לראש הרשימה
לאחרונה נחשפים בעלי עסקים יותר ויותר למונח "קידום אתרים" או "קידום אתרים בגוגל". אין זה מפתיע. מדיום האינטרנט הפך לכלי שיווקי עבור כל עסק המבין שיווק ויודע ש"מי שלא שם לא קיים". אין ספק כי מדיום זה מספק פתרון שיווקי אידיאלי לבעלי עסקים קטנים מאחר והנו זול יחסית ומגיע לקהל יעד איכותי ורלוונטי. קידום אתרים הנה אחת הדרכים לפרסום במדיום האינטרנט. המאמר הבא מנסה להסביר מהו בעצם כלי השיווק- "קידום אתרים".

הדברת ג'וקים – להיפרד מהמזיקים לתמיד
מי מאיתנו לא נתקל בג'וקים רצים בבית? לא נעים. הוא תמיד מפתיע אותנו, אנחנו נבהלים, פולטים צווחה קלה ורצים להביא כפכף. למה לא להיפטר מהם ולהזמין מדביר?

מתנות לחגים
12/09/11 | צרכנות
ראש השנה מתקרב ואלו מאיתנו שלא עסוקים במחשבות על התפריט לארוחה טרודים בשאלה מה נקנה מתנה למארחים? המאמר שלפניכם מציג רעיון מקורי שאולי יעזור לכם...חג שמח

משרד אדריכלים- כיצד לבחור את המשרד הנכון
07/09/11 | אדריכלות
בניית בית פרטי דורשת זמן, משאבים ואנשי מקצוע. ככלל ככל שתשכילו לבחור אנשי מקצוע טובים יותר כך התהליך יהיה קל יותר ובטווח הארוך סביר שיהיה אף זול יותר. אחת מדמויות המפתח בתהליך הנה האדריכל או משרד האדריכלים. איך יודעים במי לבחור?...

עבודת שורשים- מהיכן מתחילים
מי מאיתנו לא הכין עבודת שורשים בבית ספר יסודי? היום, כש"דור השואה" ודור מקימי המדינה הולך ונעלם חשיבותה של עבודת שורשים עולה. להנציח את הסיפורים של האנשים היקרים לנו אשר בזכותם אנחנו כאן. אנחנו רואים יותר ויותר משפחות שמשקיעות זמן ומרץ בתעוד ההיסטוריה המשפחתית בכדי להעבירה לדורות הבאים ועבודת שורשים היא כבר לא "רק" עבודה מבית ספר אלא פרויקט משפחתי.

טיול חברה ותרבות ארגונית
כל בוס צריך להבין מהי תרבות ארגונית וכיצד לבחון אותה על מנת לתת לעובד תחושה טובה בסביבת העבודה שלו. ישנם דרכים רבות ליצירת סביבה תומכת בארגון- טיול חברה, סדנאות odt ועוד מגוון רחב של אפשרויות לשבירת השגרה ויציאה ליום כיף.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI