דף הבית בניין ואחזקה בניין ואחזקה - אחר הדברת ג'וקים – להיפרד מהמזיקים לתמיד
הדברת ג'וקים – להיפרד מהמזיקים לתמיד
אבנר עומר 12/09/11 |  צפיות: 3360

הג'וק (התיקן בעברית תקינה) הוא חרק שקיים על פני כדור הארץ מזה 250 מיליון שנים. במשך כל התקופה הזו לא עבר החרק הזה כל שינוי גנטי, אבל למרות זאת שרד תקופות קרח ותקופות שפע, ואבות אבותיו הקדמונים חיו במחיצתם של גדולי הדינוזאורים ושרדו הרבה אחריהם. זאת הסיבה להתפתחות מיתוסים רבים באשר אליהם, כמו למשל שהם בעלי יכולת עמידה גבוהה בתנאים קשים, כמו טמפרטורות נמוכות או קרינה רדיואקטיבית.

אחד הדברים שסייעו ועדיין מסייעים לג'וקים לשרוד הוא היכולת שלהם לשנות את מקום המגורים שלהם ולגוון את המזון אותו הם אוכלים. ג'וקים יכולים להתגורר בכל מקום מוצל וחשוך, כולל גם צינורות הביוב, שהם מקומות המסתור החביבים עליהם. הג'וקים אוכלים הכול – החל מהאוכל אותו אנו בני האדם אוכלים וכלה בדפי נייר, טפטים והפרשות שונות של בני האדם, של בעלי חיים או שלהם עצמם.

העובדות שצוינו לעיל הם הגורמים העיקריים לכך שיש להימנע ככל האפשר ממגע עם ג'וקים למיניהם ולבצע הדברת ג'וקים במקרה שנוכחותם נעשית בלתי נסבלת ועלולה להזיק. בגלל שהתיקנים חיים במחילות ובצנרת הביוב הם נושאים על גופם חיידקים מזיקים שונים כגון סלמונלה, דיזנטריה ומחלות קיבה שונות. כמו כן עלולה נוכחותם לעורר אלרגיה חמורה אצל אנשים הרגישים לכך.

הדברת ג'וקים ניתן לעשות בשתי דרכים עיקריות: הראשונה היא פיזור חומרים רעילים במקומות המסתור האפשריים שלהם ועל מסלול ההליכה המשוער שלהם.שיטת הדברה זו היא יעילה, ואף פוגעת ומשמידה את הביצים שהנקבה הטילה והשאירה כ"מתנה" בתוך מעין תיק, המצוי בקרבת מוצרי מזון. החיסרון בשיטה הזו היא שהחומרים הרעילים נספגים באדמה ונשארים שם לאורך זמן. כיום מפותחים חומרי הדברה מסוג אחר, רעילים הרבה פחות הן לאנשים והן לבעלי חיים. שיטת הדברה נוספת היא מלכודות ג'ל, שגם אותן יניח המדביר לאורך מסלולי ההליכה והריצה של המקקים. מלכודות אלה ילכדו אותם והן מכילות חומרים הממיתים את הג'וקים.

הדברה נגד ג'וקים מומלץ לעשות במקרה שמכת במקקים היא חמורה במיוחד ובמקרה שמזהים צואת ג'וקים במקומות רבים. אין צורך להילחץ בגלל ג'וק אחד שעף בלילה אל תוך הבית. דווקא הג'וקים שעפים הם זכרים, והם אינם מסוגלים להתרבות.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אבנר עומר


 


מאמרים נוספים מאת אבנר עומר
 
חתונה בטבע- חוויה תחת כיפת השמיים
16/10/11 | חתונות
חתונה בטבע היא אחד הטרנדים שתופסים יותר ויותר תאוצה בארץ. הנופים שארצנו מספקת מאפשרים הפקת חתונות עם "תפאורה" מהסרטים אך...יחד עם זאת כדאי לדעת שחתונה בטבע אינה עניין זול ואין לבחור בה מטעמי חסכון כי תשארו מאוכזבים- מאוד.

קידום אתרים בגוגל – המרוץ לראש הרשימה
לאחרונה נחשפים בעלי עסקים יותר ויותר למונח "קידום אתרים" או "קידום אתרים בגוגל". אין זה מפתיע. מדיום האינטרנט הפך לכלי שיווקי עבור כל עסק המבין שיווק ויודע ש"מי שלא שם לא קיים". אין ספק כי מדיום זה מספק פתרון שיווקי אידיאלי לבעלי עסקים קטנים מאחר והנו זול יחסית ומגיע לקהל יעד איכותי ורלוונטי. קידום אתרים הנה אחת הדרכים לפרסום במדיום האינטרנט. המאמר הבא מנסה להסביר מהו בעצם כלי השיווק- "קידום אתרים".

הדברת ג'וקים – להיפרד מהמזיקים לתמיד
מי מאיתנו לא נתקל בג'וקים רצים בבית? לא נעים. הוא תמיד מפתיע אותנו, אנחנו נבהלים, פולטים צווחה קלה ורצים להביא כפכף. למה לא להיפטר מהם ולהזמין מדביר?

מתנות לחגים
12/09/11 | צרכנות
ראש השנה מתקרב ואלו מאיתנו שלא עסוקים במחשבות על התפריט לארוחה טרודים בשאלה מה נקנה מתנה למארחים? המאמר שלפניכם מציג רעיון מקורי שאולי יעזור לכם...חג שמח

משרד אדריכלים- כיצד לבחור את המשרד הנכון
07/09/11 | אדריכלות
בניית בית פרטי דורשת זמן, משאבים ואנשי מקצוע. ככלל ככל שתשכילו לבחור אנשי מקצוע טובים יותר כך התהליך יהיה קל יותר ובטווח הארוך סביר שיהיה אף זול יותר. אחת מדמויות המפתח בתהליך הנה האדריכל או משרד האדריכלים. איך יודעים במי לבחור?...

עבודת שורשים- מהיכן מתחילים
מי מאיתנו לא הכין עבודת שורשים בבית ספר יסודי? היום, כש"דור השואה" ודור מקימי המדינה הולך ונעלם חשיבותה של עבודת שורשים עולה. להנציח את הסיפורים של האנשים היקרים לנו אשר בזכותם אנחנו כאן. אנחנו רואים יותר ויותר משפחות שמשקיעות זמן ומרץ בתעוד ההיסטוריה המשפחתית בכדי להעבירה לדורות הבאים ועבודת שורשים היא כבר לא "רק" עבודה מבית ספר אלא פרויקט משפחתי.

טיול חברה ותרבות ארגונית
כל בוס צריך להבין מהי תרבות ארגונית וכיצד לבחון אותה על מנת לתת לעובד תחושה טובה בסביבת העבודה שלו. ישנם דרכים רבות ליצירת סביבה תומכת בארגון- טיול חברה, סדנאות odt ועוד מגוון רחב של אפשרויות לשבירת השגרה ויציאה ליום כיף.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI