דף הבית בידור ופנאי ספרות עריכה לשונית
עריכה לשונית
לאה חובל 28/02/11 |  צפיות: 3484

עריכה לשונית

כאשר אנו מדברים על עריכת תוכן אנו מתכוונים לכך שהעורך לוקח טקסט קיים ועורך אותו מחדש. עריכת תוכן שונה משכתוב תוכן. המילה שכתוב מורכבת בעיקרון משתי מילים – שינוי+ כתוב. העורך משנה את מה שכתוב בטקסט מסוים, אך עדיין שומר על הרעיון המרכזי של הטקסט המקורי. כאשר עורכת לשונית עורכת טקסט קיים, היא בעצם לוקחת טקסט שבנוי מפסקאות בצורה מסוימת, עם רעיונות שמנוסחים בדרך כזו או אחרת, ושימוש של הכותב המקורי במילים שהוא ביקש בעזרתן להעביר חלק מן המסר שלו. עריכה לשונית חכמה לוקחת טקסט כזה והופכת אותו לקריא ונהיר מבחינה לשונית.

עריכת תוכן

עריכת תוכן לא יכולה להיות מנותקת מכל הקשר לטקסט המקורי.

עריכת תוכן היא פעולה הכרחית על מנת לשפר את הטקסט ולהפוך אותו לטוב וברור יותר. עורך תוכן, כמו גם יועץ לשוני, משפר את הטקסט הראשוני והופך אותו לנגיש יותר לקוראים רבים.

יש עורכי תוכן שמבקשים לשכתב טקסט מסוים, בכדי שהם יוכלו לשמור על העקרונות שליוו את הטקסט המקורי, אך בעקבות רוח הזמן הטקסט היה צריך לעבור עריכה כזאת או אחרת, שתתאים לקוראים החדשים. ישנם טקסטים רבים שנכתבו לפני שנים רבות, והתאימו לקראית השפה של אותם ימים, רק עורך תוכן מיומן ביחד עם עורך לשוני מחודד יכולים לעדכן את הטקסט יוכל ולהתאים אותו לקוראים של היום.

עורך תוכן בעידן האינטרנט

האינטרנט מלא בטקסטים. אתרים רבים ממלאים את הרשת הוירטואלית, ומכיוון שאנו תמיד מחפשים מידע חדש על כל נושא שהוא, מה שאנו צריכים זה טקסטים טובים שיסבירו לנו את מה שאנו צריכים.

אחת הדרכים הנפוצות כיום לפרסום טקסטים באינטרנט הוא באמצעות עריכת תוכן .

ההיפר טקסט נותן לנו את האפשרות למצוא טקסט שעבר עריכה עם נאמנות רבה למקור, אך עדיין, זהו טקסט שעומד בפני עצמו.

עריכת תוכן חייבת להיות מקורית מקורי בעיני מי שבודק זאת באינטרנט. עריכת תוכן של טקסטים באינטרנט צריכה להיות ערכית ומקורית על מנת שלא ניצור תחושה של העתקה. המקוריות היא הבסיס לכל.

עריכת תוכן ואידיאולוגיה

עורך תוכן לוקח טקסט קיים ומשפר אותו. כאשר עורך עושה זאת, הוא לא יכול להתעלם מן הטקסט המקורי. עריכת תוכן היא נושא מאוד רגיש ויש להתייחס אליו בכובד ראש, משום שעורך חייב לדעת כי הוא עושה מעשה שיש לעשותו בניתוח עדין. הרגישות שיש לעניין היא גדולה בחלק ניכר מן התכנים, וכל עריכה משמעותה ניסיון לתת לטקסט את המראה והתוכן העדכניים יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 לאה חובל


 


מאמרים נוספים מאת לאה חובל
 
עריכה לשונית במקביל לכתיבה
28/02/11 | ספרות
כאשר כותב מנסח את דבריו על הדף בצורה ייחודית ביותר שלו, הוא לא תמיד שם לב לעובדה שהוא כותב בצורה שיכולה להתפרש בדרך מסוימת, או השימוש במילים במקומות מסוימים יכול להיות בעייתי ועוד.

עריכה לשונית
28/02/11 | ספרות
כאשר אנו מדברים על עריכת תוכן אנו מתכוונים לכך שהעורך לוקח טקסט קיים ועורך אותו מחדש. עריכת תוכן שונה משכתוב תוכן. המילה שכתוב מורכבת בעיקרון משתי מילים – שינוי+ כתוב

עריכת מאמרים בעידן האינטרנט
כיום יש רבים שכותבים מאמרים לאינטרנט. הרשת מוצפת בטקסטים חדשים שעולים בכל רגע נתון ומחליפים טקסטים. במקביל לכתיבת מאמרים, חייבת גם להיות עריכה לשונית למאמרים.

עריכה לשונית ודוברי השפה העברית
28/02/11 | ספרות
כאשר אנו רוצים להופיע בפני אנשים, או כאשר אנו רוצים לכתוב משהו שאחרים יקראו, אנו צריכים ייעוץ לשוני. העניין הוא שאנו לא תמיד מבינים את החשיבות שיש ליועץ לשוני, משום שאנו הרי יודעים לדבר בעברית.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI