דף הבית בידור ופנאי בידור תחביבים ופנאי - אחר להיות קוסם אמיתי, באמת
להיות קוסם אמיתי, באמת
תום אבן 14/05/08 |  צפיות: 3916

אני יכול להחשיב את אחותי כאחת מהאנשים שהכי השפיעו עליי בעולם הקסמים. יש בה אמונה שכל מה שאני עושה הוא קסם אמיתי. אבל ככל שהיא מתבגרת האמונה מטשטשת ולכן היא מאתגרת אותי . אחותי מלמדת אותי מהו קהל אוהב ובו בזמן מהו קהל מאתגר. היא ראתה בחייה יותר מידי קסמים, ובלי לדעת איך הטריקים באמת עובדים היא יכולה כבר לחזות את מהלך הקסם. היא יודעת כשקלף מונח על השולחן, סביר להניח שהוא ישתנה. ולכן היא מאתגרת, "אם אתה קוסם אמיתי אז..." אחותי ממציאה קסמים בלתי אפשריים שאיכשהו אני מצליח לתמרן, לאלתר ולבצע אותם בהצלחה. אחותי לימדה אותי מהו אילתור, מהי מחשבה מהירה והחשוב מכל, מה היה עושה קוסם אמיתי? אחותי לימדה אותי כל כך הרבה והיא סך הכל בת 6.

אם מישהו ישאל אותי אם אני מאמין בכוחות אני אענה שלא, אבל את מה שאחותי הקטנה עושה אני לא יכול להסביר. היא מצליחה לנחש על איזה מספר אני חושב, איזה קלף לקחתי, איזה טוש בחרתי ועוד דברים מופלאים , וברוב הפעמים היא באמת מצליחה. אני לא יודע אם הילדה הקטנה הצליחה לפתח טריקים בכוחות עצמה או שבאמת, יש לה אינטואיציה ממש חזקה והמזל אוהב אותה. אני רק יודע שמזה אני לומד המון...

אם קראתם את כל ההתחלה המרגשת והגעתם עד לכאן אז איחולי, חוץ מזיבולי מוח אתם גם הולכים ללמוד כמה קסמים, אבל קסמים אמיתיים.
דברים שלא יעבדו תמיד אבל כשהם יעבדו, אלוהים מה שהם יעשו. הקסמים שאתם הולכים ללמוד נראים בדיוק כמו שהם אמורים להיראות אם הם היו באמת. הכלים שנשתמש בהם הם ניחוש, סוגסטיות, הבנת ופסיכולוגית האדם ובעיקר בכלי הנפלא ביותר שניחנו בו - המוח שלנו.


1. היפנוזת הטמטום

אפקט

הקוסם מוציא מהכיס מדליון של פאווריינג`רס ואומר: "ראיתם פעם בסרטים איך מהפנט מטלטל את המטוטלת מול העיניים של המתנדב וגורם לו להיכנס למצב של היפנוזה? אני רוצה לנסות את זה גם כאן. המדליון שלי קצת שונה, הוא של פאווריינג`רס, ואם הכל יעבוד כמו שצריך נכניס אותך למצב היפנוטי מעניין ... מצב הטמטום" (צחוק מהקהל הקוסם מתחיל לטלטל את המדליון) "בבקשה תעקוב אחרי התנועות של המדליון עם העיניים, אני אשאל אותך כמה שאלות קשות, בבקשה תנסה לענות כמה שיותר מהר וכמה שיותר נכון...." (המתח מתחיל(

קוסם: מהר! איך קוראים לך?
מתנדב: יבוכנצר
קוסם: איך קוראים לי?
מתנדב: תום!
קוסם: כמה זה 1+1?
מתנדב: 2!
קוסם: כמה זה 2+2?
מתנדב: 4!
קוסם: זרוק מספר בין 1-10
מתנדב: 7

הקוסם מפסיק לטלטל את המדליון , מסתכל על הקהל, מסתכל על המתנדב ואומר: "מאוד מעניין מה שקרה עכשיו, דבר ראשון כל הכבוד, עשית עבודה מצוינת והצלחת לענות נכון על השאלות הקשות שלי, כתבתי על המדליון לפני ההופעה מספר, לא הצלחת לראות אותו בגלל המהירות של הטלטול, וטוב שכך. אך התת מודע שלך הצליח לקלוט את המספר. אנחנו קולטים הרבה דברים אבל הם מגיעים לתת מודע בלי שנדע שקלטנו אותם, זה מעניין שהמדליון גרם לך לבחור את המספר 7"
הקוסם הופך את המדליון ומראה שהספרה 7 כתובה בגדול.

מאחורי הקלעים:

אז מה הסוד? אין בעצם סוד. תעשו ותאמרו בדיוק את מה שכתבתי והסיכוי להצלחה הוא ענק! השאלות חשובות, בעזרתן אני מצמצם הרבה תשובות אפשריות. 2 ו-4 כבר לא יאמרו. סביר להניח שכם לא 3 ו-5 כי הם קרובים. את 1-10 פסלנו כי אנחנו אומרים "בין" אז מה נשאר? 6,7,8,9, וגם ככה רוב האנשים אומרים 7.

מה קורה אם זה לא עובד אתם חושבים עכשיו? (קורא מחשבות אמיתי) אז שלא יעבוד! אמרנו למישהו שיש לנו נבואה? לא. נהפוך את הכל לבדיחה. אחרי השאלה האחרונה נשאל "על מה תולים כביסה?"... "מי הרג את קין?" סביר להניח שהמתנדב יאמר "הבל" נחייך ונאמר שזה הצליח, המתנדב נכנס למצב הטמטום. הרי קין הרג את הבל ולא להיפך. אפשר גם לשאול "כמה חיות מכל סוג הכניס משה לתיבה?" כן, זה היה נוח לא משה. כמובן שכדאי אחר"כ לומר שכולם טועים וזו בדיחה. אם הקסם עובד יש לכם קסם רוצח וחשוב מכל, אמיתי! אם לא? בדיחה נחמדה ומשם תעברו הלאה.

2. תיבת הצבעים של עינב

אפקט:

הקוסם מניח על השולחן כוס מלאה בעטים צבעונים ומוציא מתוכה 4 עטים בצבעים שונים ומסדר אותם בשורה על השולחן. "יש לנו כאן ארבעה עטים: תכלת, ורוד, אדום וכחול. בבקשה תושיט את יד שמאל ותרים את אחד העטים" (המתנדב לוקח) "אני יודע שזה נשמע בלתי אפשרי, אבל ידעתי שתבחר את הצבע הזה, לפני ההופעה ייבשתי עט אחד" הקוסם מצייר קו עם כל אחד מהעטים על נייר, רק העט שנבחר ע"י המתנדב לא כותב."בוא ננסה משהו יותר שאפתני, הסיכוי להצלחה שהיה לי קודם היה 1:4 אני רוצה לנסות משהו לגמריי בלתי אפשרי! אני אסתובב ואתה תיקח מתוך הכוס עט אחד ותשים אותו בכיס, תחשוב טוב לפני שאתה בוחר צבע" המתנדב לוקח והקוסם מצליח לגלות מהו הצבע הנבחר.

מאחורי הקלעים:

את הרעיון לקסם המציאה אחותי, עינב.
אחרי הרבה ניסיונות וניחושים מוצלחים גיליתי שאני באמת יכול לדעת אילו צבעים היא תבחר. הגעתי למצב שהיא בחרה מתוך מגוון של 10 צבעים 4 וידעתי בדיוק אילו היא בחרה! להסביר את העקרונות שמאחורי זה זו משימה בלתי אפשרית, אבל ברמה המופשטת אני פשוט מנסה לחשוב מה היא תיקח, אני חושב מה אני הייתי לוקח. אני גם יכול לזרוק ניחוש "בחרת אדום" אם היא אומרת כן אני חושב אילו צבעים ילכו טוב ביחד עם אדום. זה נשמע מגוחך, אבל להסתמך על מזל וניחושים זה לא רע בכלל. אבל בקסם שתיארתי יש דברים קצת יותר בטוחים.

ההתחלה מבוססת על בחירה שרוב האנשים עושים, הרוב בוחרים אדום. בשביל להגדיל את סיכוי ההצלחה אני מוסיף עוד כמה דברים: העט האדום נמצא במקום השלישי ואותו רוב האנשים בוחרים (ובעיקר אם הם ירימו עם יד שמאל) גם כן העטים במקומות הקיצוניים לא מזמינים לקחת אותם, וגברים לא יקחו את הצבע ורוד.

אני גם משתמש בסוגסטיה שמקפיצה את רמת ההצלחה.
המילה סוגסטיה נובעת מהמילה הלועזית suggestion שמשמעותה "הצעה" - וכך למעשה פועלת הסוגסטיה: היא מציעה לאדם דרך פעולה מסוימת. הסוגסטיה יכולה להיעשות בצורה מילולית, באמצעות שיחה, או בצורה פיזית, ובאמצעות סימני גוף. כשאני אומר את שמות הצבעים אני מדגיש בטון הדיבור את המילה אדום, "יש לנו כאן ארבעה עטים, תכלת, ורוד, אדום וכחול" בנוסף, אני גם מצביע עם האצבע כשאני אומר כל צבע אבל כשאני אומר "אדום" אני נוגע קלות בשולחן. תנסו את זה, אתם לא תאמינו עד כמה זה מדהים.

מה קורה אם זה לא עובד? אף אחד לא יודע שיש נבואה ולכן זה לא משנה. אני פשוט אומר "זה מעניין שבחרת כחול, כל אדם יבחר צבע שונה אבל על פי הבחירה הראשונית אפשר לדעת מה הוא יבחר הלאה" ומשם עוברים לחלק הבא... ההתחלה נראית לא כמו קסם אלא כבדיקה שתוביל לדבר המדהים הבא.

החלק השני של הקסם יותר טריקי ויותר מסובך, הוא דורש תרגול ועבודה אבל כשמשתלטים על זה יש לכם קסם בלתי אפשרי. תיצרו לעצמכם תמונה בראש, יש לכם כוס עם כמה עטים, בואו נגיד 2 אדומים, 3 כחולים, ירוק אחד, 4 צהובים, 2 כתומים, ורוד אחד וסגול אחד.
כן, הרבה....מה בעצם נעשה? נספור... אחרי שהמתנדב הוציא עט ושם אותו בכיס רק לכמה רגעים נסתובב ונאמר "סיימת?" כשנקבל תשובה לחיוב נסתובב עוד פעם. זהו, זה היה המהלך! בכמה השניות הספורות האלו נספור כמה עטים, אני הולך לפי דרך מסויימת: אני ישר אאתר אם יש ירוק, אם אין אני יודע שהעט הנבחר הוא ירוק. אותו סיפור גם במקרה של ורוד וסגול
מיד אספור כמה אדומים כחולים יש. בסה"כ אנו סופרים 8 עטים, לא יותר מידי מסובך.
נשארו לנו 2 אפשרויות צהוב וכתום, אני לא מצליח לספור ולזכור כל כך הרבה ולכן יש מילוט..."אני מרגיש צבע יחסית זוהר, משהו כמו כתום או צהוב" מקבלים תשובה "כן!" עכשיו רק ניחוש, זה 50:50 וסך הכל טועים, מספיק קרוב.

זה נראה בלתי אפשרי, בלי גימיקים, בלי שאלות מיותרות, זה באמת כמו בתיאור. שווה להתאמן, אל תילחצו בזמן שאתם מסתובבים אף אחד לא יחשוב שאתם סופרים, וגם אם כן, זה נשמע ממש קשה. אתם יכולים לשאול כמה שאלות את המתנדב ואז שוב להסתובב, זה נותן לכם ים של זמן וגם ככה התמונה שיזכרו היא שהייתם עם הגב אל המתנדב כל הזמן.
טיפ קטן: אפשר לשתול למתנדב בראש "זיכרון שגוי": "בחרת עט, היו לך המון אפשרויות, משהו כמו 20" כמות העטים גדולה אבל כמות הצבעים קטנה, 7 למעשה. המשפט הזה יגרום למתנדב לזכור שהיו לו המון אפשרויות.זוהי תיבת הצבעים של עינב.

בהצלחה עם קסמים אמיתיים, חפשו אפשרויות, צאו מהקופסא (אנחנו בכלל בתוכה?) ותגרמו לקהל שלכם לחייך.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 תום אבן

בברכה,

תום אבן




 


מאמרים נוספים מאת תום אבן
 
אני לא מאמין לימין של פינוקיו
כבר שיקרת היום?
כמעט בכל יום אנו משקרים, שקרים בכל מיני צבעים.
המאמר הבא יעזור לכם לעלות על השקרים שסובבים אתכם.


אל תחשוב על חתול שחור- בסיס בסוגסטיה
אז תכל`ס על מה אתם חושבים? חתול שחור כמובן.
מהי סוגסטיה? למה היא משמשת? ואיך מתפעלים אותה? אני (מציע) לכם להמשיך לקרוא ...


להיות קוסם אמיתי, באמת
מהו קסם אמיתי?
מאמר שמסביר את הפילוסופיה שעומדת מאחורי מחשבת הקסם ולימוד של שני אפקטים מדהימים.

     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI