דף הבית חינוך ולימודים לימודים אקדמאיים תוכן הלימודים של רואי חשבון
תוכן הלימודים של רואי חשבון
refael shalom 12/05/11 |  צפיות: 3559

בזמן האחרון, אנו עדים לתקופה של התפתחות טכנולוגית, דבר המביא לפתיחה של עסקים חדשים. יותר ויותר משרדים של רואי חשבון הפונים לתחומים שונים נפתחים ומחפשים סטודנטים שיבצעו התמחות עוד בשנות התואר. הביקוש לרואי חשבון המתעסקים בתחומים שלא היו קיימים בעבר מאפשר פתיחת משרדים המתעסקים במתן מגוון שירותים פיננסים המתאימים לעסקים ספציפיים.

לשירותם של רואי חשבון כמעט כל בעל עסק זקוק על מנת לתפקד כשורה. רואי חשבון מבינים לעומק את התחום הכלכלי, מנהלים ומייצרים את הדוחות, ומביאים לבעל העסק תמונה רחבה בנוגע למצב הכלכלי של העסק.ביכולתם של רואי חשבון להגיע למסקנות-כיצד להביא לרווחיות רבה יותר, היכן ניתן לצמצם עלויות וכיצד יש לשלם את המיסים והמשכורות בצורה מסודרת. כל הנתונים הכלכליים מאורגנים לבעל העסק, ואין לו צורך להתעסק בנושאים שאינו מבין בהם ברמה גבוהה.

הלימודים הינם מאתגרים ומעניינים, עם זאת אינם פשוטים או קלים כלל וכלל. על מנת לעסוק במקצוע, יש לעבור בסיום הלימודים, מבחנים  של מועצת רואי החשבון וכמו כן תקופת התמתחות האורכת כשנתיים.

הלימודים כוללים מגוון נושאים- דיני עבודה, דיני מיסים, יסודות חשבונאות, ניהול דוחות פיננסיים, תמחור, סטטיסטיקה, משפט מסחרי, שוק ההון, ניהול ושיווק, מדעי התנהגות, מערכות מחשוב ומתמטיקה, ניירות ערך ועוד ועוד.

מוסדות ללימוד ראיית חשבון הינם: אוניברסיטת ת"א, אוניברסיטה עברית בירושלים, מכללת רמת גן, המכללה למינהל רופין, המכללה האקדמית נתניה, המרכז הבין תחומי הרצלייה, הקריה האקדמית אונו והמרכז ללימודים אקדמיים.

בסיום הלימודים, מבחני המועצה ותקופת ההתמחות, ישנן אופציות שונות לרואי חשבון. עבודה במשרדים ממשלתיים, עבודה במשרדי ארגונים וחברות גדולים, משרדי עריכת דין, שוק ההון, בחירה בין עבודה במגזר פרטי או ציבורי, משרד גדול או קטן ועוד.

בתחילת דרכם של רואי חשבון ניצבת קשת רחבה של אפשרויות השתלבות בתפקידים ומקומות שונים. לאחר מספר שנים במשרד או ארגון מסוים ניתן להפוך לחשבים, מנהלי כספים, יועצי השקעות וכדומה. ישנן לא מעט משרות ניהול גבוהות, בכל מיני חברות הדורשות את כישוריהם של רואי חשבון. מקצוע ראיית החשבון הוא נדרש, ולאחר השקעה מרובה ניתן לקצור את הפירות ולהשתלב במשרה טובה ומעניינת.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 refael shalom


 


מאמרים נוספים מאת refael shalom
 
פליירים כשיטת פרסום יעילה לעסקים
מהם פליירים? כיצד נוכל לפרסם פליירים בצורה הטובה ביותר עבור העסק? ועוד מבחר טיפים בנושא פליירים במאמר זה.

מספר דרכים לשפר עיצוב גרפי
כיצד אוכל לשפר עיצוב גרפי? מה עליי לדעת לפני בניית עיצוב גרפי? ועוד מבחר טיפים בנושא גרפיקה.

מה עושה בעצם מעצב גרפי?
מה לומדים בכדי להפוך למעצב גרפי מקצועי?
מהם התחומים בהם יכול לעסוק מעצב גרפי?
כיצד מעצב גרפי מעביר את המסר ללקוח דרך העיצוב הגרפי?
ועוד מספר נקודות בתחום העיצוב הגרפי במאמר זה.


תוכן הלימודים של רואי חשבון
מה בעצם לומדים רואי חשבון? היכן ניתן ללמוד ראיית חשבון?
מהו כוללים הלימודים במוסדות האקדמאיים? ועוד מבחר טיפים בנושא.


חשיבותו של לוגו לעסק
מהו בעצם לוגו? מדוע עלינו להשקיע בלוגו מקצועי לעסק שלנו? מהי החשיבות הגדולה בעיצוב לוגו? כל זאת ועוד מבחר טיפים בנושא במאמר זה.

כיצד לבחור את רואי החשבון שלנו?
מה עלינו לדעת לפני בחירה של רואה חשבון לעסק החדש? ההבדלים בין רואה חשבון פסיבי ואקטיבי, המדדים לבחירת רואה החשבון ומבחר טיפים בנושא.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI