דף הבית מתכונים ואוכל מתכונים - אחר וודקה, יינות ומשקאות חריפים
וודקה, יינות ומשקאות חריפים
אורי 01/06/11 |  צפיות: 3371

וודקה, יין – נשתה לחיים!

בשיחות המתנהלות בנושא משקאות אלכוהוליים, עולים תמיד שמותיהם של שני משקאות עיקריים – וודקה ויין, או יין ווודקה, הסדר פחות משנה. מה שחשוב הוא, ששני המשקאות האלה מהווים חלק בלתי נפרד מתרבות השתייה בעולם כולו וגם בישראל, ומעניין יהיה לנסות ולהבין מדוע.

וודקה – חריפות אלכוהולית

וודקה היא משקה חריף שצבעו שקוף, והיא מופקת מהתססה ומזיקוק של דגנים או של תפוחי אדמה. התוצרים של התססה זו נמהלים באלכוהול ובמים, וכך מתקבלת וודקה, איכותית יותר או פחות, בהתאם לחברה המייצרת ולטעמו של השותה. בגלל אחוז האלכוהול הגבוהה שמכילה וודקה (40%), יכולה להיות לה השפעה מהירה על השותים. מסיבה זו מומלץ שלא לצרוך וודקה על בטן ריקה או ללוות את השתייה במזון כלשהו. המזון מעכב את ספיגת האלכוהול ואת השפעתו על מוח האדם.

וודקה כיין – משקאות חברתיים וטקסיים

בחברות מסוימות ובהן החברה הרוסית, נחשבת וודקה למשקה שנהוג לשתות במפגשים חברתיים שונים. גם בארץ הפכה וודקה למשקה חברתי, והיום ניתן למצוא אותה בבתים רבים כאחד מאותם משקאות חריפים ששותים מעת לעת, ממש כמו יין.

ואם כבר ביין עסקינן, חשוב להגיד שיין נחשב גם הוא לאחד המשקאות החריפים הפופולאריים, אם לא הפופולארי ביותר בישראל. זאת משום ששתיית יין מקובלת בכל המגזרים בחברה היהודית, כולל בחברה החרדית, בזכות העובדה שאותו יין מהווה חלק חשוב מהטקסים ומהחגים היהודיים. אין ספק, כי יש משהו חגיגי וטקסי בשתיית יין: אחיזת הכוס, צליל השקת הכוסות כשעושים "לחיים", טעמו המיוחד וכמובן העובדה שהוא משמש את רובנו במהלך טקסים חשובים בחיינו ובהם ברית המילה והחתונה, הופכים את היין להיות משקה שיש לו, כפי שיכנו זאת רבים, טעם של קדושה.

וודקה ויין – בריאות במשקאות חריפים

למרות אחוז האלכוהול הגבוהה שיש בה, וודקה בהחלט יכולה לתרום לבריאות טובה. זאת מכיוון שהיא מכילה אתנול – תרכובת אורגנית ממשפחת הכוהלים, אשר צריכתו במינון נמוך יכולה למנוע מחלות מסוימות ולהעלות את רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) בדם.

גם יין בהחלט תורם לבריאות כאשר שותים אותו בכמות סבירה של כוסית עד שתי כוסיות ביום. זאת מכיוון שהוא מכיל נוגדי חמצון ממשפחת הפלבונואידים, המסייעים בהעלאת הכולסטרול ה"טוב" שידוע כמגן מפני מחלות לב וכלי דם ומסייעים לגוף להתמודד עם הנזקים שגורם הכולסטרול ה"רע" לכלי הדם.

לסיכום – אין ספק ששני המשקאות האלה, וודקה ויין, יין וודקה, ניצבים זה לצד זה בתשובה לשאלה מהם המשקאות החריפים המשמעותיים ביותר בישראל. אין ספק, כי אין כמו וודקה טובה ואין כמו יין טוב לשיפור מצב הרוח. ואם שתייתם (במידה) גם תורמת לבריאות – מה טוב. לחיים!


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אורי


 


מאמרים נוספים מאת אורי
 
ניתוחים פלסטיים – מה שרואים במראה
אלפי אנשים בישראל עוברים מדי שנה ניתוחים פלסטיים, שלעיתים מערבים היבט קוסמטי בלבד ופעמים אחרות גם פן רפואי

רופאים, מטופלים ומה שביניהם
כאשר אתם מגיעים לבדיקות אצל רופאים ישנם מספר כללים המחייבים את נותן השירות, שכן היחסים שבין רופאים למטופלים מעוגנים בחוקים, כללי אתיקה ופסיקות, אשר נועדו לשמור על מערכת יחסים תקינה ועל זכויותיהם של הפציינטים

לקחת אחריות על בריאות המשפחה
בריאות המשפחה הייתה מאז ומתמיד בראש מעיני האדם, ודבר זה יישאר תמיד נכון. יחד עם זאת, ישנם מספר וחידושים המאפיינים את העידן המודרני, שמכריחים אותנו לקחת יותר אחריות על מעשינו.

ייחודו של טיפול משפחתי
מטבע הדברים, בכל משפחה קיימות תקופות טובות יותר ופחות, אותן אנו עוברים ביחד ובכוחות משותפים. ואולם, לעיתים הבעיות נעשות קשות ותכופות יותר, מעוררות דאגה גדולה, ופוגעות באופן מהותי בתפקוד ובאיכות החיים. במקרים אלו, כדאי לשקול פנייה אל טיפול משפחתי המבוצע על ידי פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים ועובדים סוציאליים שעברו הכשרות מיוחדות בתחום.

מצלמות לרכב
19/05/14 | רכב
במאמר זה נסביר הכל על מצלמות לרכב!

כיצד תמצאו חנויות פרחים בנתניה?
אם בעבר, כאשר חיפשתם חנות פרחים בנתניה הייתם מגיעים פיזית אל החנות, על מנת לבחור את הפרחים, לקחת אותם ולשלם עליהם, הרי שהיום המצב הוא שונה לחלוטין לכל הדעות...

בקרת כניסה, שעון נוכחות ועוד...
בקרת כניסה, היא עניין שיש להשקיע בו מחשבה מרובה, במיוחד כאשר מדובר על מקומות עבודה או בנייני מגורים. תוכלו לשים לב, שלא רק מקומות סגורים רבים.....

ISO 9001 וכל מה שצריך לדעת על ISO 13485
17/04/12 | תעשייה
מאמר המסביר על התקנים הדרושים

מידע אודות רישום פטנטים
המאמר הבא מביא הכל על עריכת פטנטים ורישום פטנטים

שכפול מפתחות ע"י מנעולן
26/02/12 | בית חכם
המאמר הבא מביא הכל על שכפול מפתחות
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI