דף הבית חוק ומשפט גישור ובוררות יתרונות קורס גישור
יתרונות קורס גישור
ד"ר כרמי אומרו 02/06/11 |  צפיות: 3148

קורס גישור הינו קורס ייחודי במהלכו לומדים כיצד לפייס בין שני צדדים (או יותר) השרויים במחלוקת. במהלך לימודי קורס הגישור תרכשו את הידע והכלים הנחוצים למגשר מקצועי, ותוכלו לסייע בפתרון סכסוכים שונים (הן סכסוכים הנובעים ממחלוקות עסקיות והן סכסוכים הנובעים ממחלוקות אישיות). את תהליך הגישור עצמו מדריך המגשר המקצועי שמשמש צד שלישי במחלוקת, ומהווה בורר בין שני הצדדים. מטרת התהליך היא לגרום לכך ששני הצדדים יקשיבו זה לזה ויגיעו להסכמה בניהם.

איך קורס גישור יכול לעזור לך?

כאמור קורס גישור מקנה לתלמידיו את הכלים ליישוב פולמוסים שונים במגוון תחומי החיים. עקב זאת ניתן להסיק כי קורס גישור יכול לסייע לאו דווקא למשפטנים או לאלו החפצים לעבוד כמגשרים מקצועיים, אלא גם לבעלי מקצוע אחרים ובייחוד לאלו שבמקצועם באים לצד אנשים, כגון מנהלי משאבי אנוש, אנשי עסקים, עובדי הוראה ובעלי המקצועות הטיפוליים למיניהם. זאת מאחר ובמהלך קורס גישור מלמדים כיצד ליישב סכסוכים בעזרת שיח תרבותי וניהול משא ומתן. במילים אחרות, לימודי גישור מסייעים ברכישת כלים לפתרון מחלוקות באמצעות כבוד הדדי ותקשורת בין אישית, ללא כל קשר למקצוע בו אתה עוסק, ובנוסף מרחיבים את ידיעותיך דבר שלבטח ישמש כיתרון במקצוע התעסוקה הנוכחי שלך. יתר על כן, לאחרונה קורס גישור הפך פופולארי מאוד והכלים שנלמדים במהלך קורס גישור נעשים מבוקשים יותר ויותר בקרב מקומות התעסוקה השונים, לכן התוצאה שתשיגו מלמידת קורס גישור תהיה עבורכם חיובית, תשמש לכם כיתרון ואף תגדיל את סיכויי הקבלה שלכם למוסדות השונים.

לימודי גישור – איפה לומדים?

כיום, ניתן ללמוד קורס גישור במגוון רחב של מכללות, במרכזים אקדמיים שונים וכמובן גם בחלק מהאוניברסיטאות המעבירות את הקורס. משך הקורס הוא כ-60 שעות בקירוב, תלוי במוסד בו תבחרו ללמוד את קורס הגישור. מאחר ומשך קורס גישור הוא כחודשיים, הלמידה במהלך הקורס עצמו די אינטנסיבית. ובכן, קורס גישור מלמד את כל נושאי הגישור מיסודם, עקב זאת אין צורך בידע קודם ולרוב תנאי הקבלה לקורס גישור יהיו 12 שנות לימוד בלבד. עם סיום הקורס, התלמידים יקבלו תעודת הסמכה מהמוסד האקדמי בו למדו שמאפשרות להם לעסוק כמגשר, ויהיו רשאים לעבוד כמגשרים במוסדות משפטיים, במכוני גישור, ביטוח לאומי ועוד. ובכן לאחר קבלת תעודת סיום קורס גישור, המגשרים יכולים לבחור באיזה נושא הם מעוניינים להתמחות, וכך לצבור ניסיון ולהתמקצע בנושא מסוים, באופן זה הם ירכשו מוניטין ויוכלו לעסוק גם כעצמאיים וגם כשכירים בארגונים ובמוסדות הגדולים.

קורס גישור - לסיכום

לאחר שהצגנו את היתרונות שבלימוד קורס גישור, הסברנו היכן ניתן ללמוד את הקורס, ציינו מספר דרכים מגוונות ומוצלחות להשתלבות במעגל התעסוקה, ואף הסברנו כיצד אפשר ורצוי לשלב את הידע הנרכש בקורס הגישור במקצוע הנוכחי שלך, ניתן להוסיף ולציין כי ישנו מגוון רחב של אפיקים במקצוע הגישור בהם ניתן להתמחות עם סיום קורס הגישור ולעסוק כמגשר מקצועי משום כך כל אחד יבחר בהתאם להעדפתו את התמחותו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI