דף הבית חוק ומשפט גישור ובוררות גישור – לכל מטבע יש שני צדדים
גישור – לכל מטבע יש שני צדדים
ד"ר כרמי אומרו 16/06/11 |  צפיות: 3330

"לכל מטבע יש שני צדדים" – זוהי אמרה ידועה ומוכרת לכל. גם בחיים האישיים, העסקיים או המשפחתיים אנו עדים לכך שבכל נושא, דיון ולעיתים אפילו ויכוח, תמיד יש שני צדדים או יותר. בין אם מדובר בבני זוג נשואים הנמצאים בחילוקי דעות וסכסוכים ומעוניינים להתגרש או בשתי חברות המסוכסכות בעקבות שיטות הפרסום שלהן. שאלות רבות עולות למשמע המונח גישור, ובמאמר קצר זה, נשתדל לענות על השאלות העיקריות והנפוצות שבניהן.

מהו גישור?

גישור היא שיטה מוכרת אשר באמצעותה ניתן ליישב סכסוכים בין שני צדדים שונים או יותר השרויים במחלוקת בנושא כלשהו. הליך הגישור פועל במטרה להשיג הסכם מסוים שיספק את רצונם של הצדדים המעורבים בו, כאשר כלל הצדדים נמצאים בתהליך מתוך רצונם האישי ואינם נמצאים בו מתוך תחושה של כורח או הכרח. גישור מוגדר כהליך וולונטרי בו צד שלישי ונטרלי מסייע לשני הצדדים השנויים במחלוקת בעקבות נושא מסוים, למצוא את דרך האמצע, דהיינו להגיע לפשרה שתתקבל על שני הצדדים ותפתור את הסכסוך או המחלוקת. התהליך של הגישור עצמו הוא תהליך מוגדר ורגולרי בעל מספר שלבים ברורים המסייעים ומובילים את הצדדים לשוחח בניהם בנינוחות וכך להגיע לפתרון של הסכסוכים. היות ותהליך הגישור נעשה בסביבה רגועה, ניטרלית ולא מעורבת הוא מקנה לצדדים המעורבים את הסביבה הרגועה שמאפשרת להם להגיע להבנה מעמיקה של רצונות ודעות הצד השני.

למי גישור מתאים?

כפי שהצגנו בתחילת המאמר, גישור הוא שמו של תהליך כללי המתבצע רק כאשר שני הצדדים מעוניינים בו ומאפשר לגורם שלישי לסייע לשני הצדדים או יותר, לפתור מחלוקת כלשהיא בניהם. על סמך הגדרתו של הגישור, אנו מבינים כי גישור יכול לסייע בכל נושא שהוא וכי הוא מתאים למגוון רחב של מחלוקות וצדדים.דוגמא ראשונה בה גישור יכול לסייע הוא כאשר מדובר בעניינים משפחתיים, למשל כאשר יש מחלוקת בענייני רכוש ושני הצדדים המעורבים במחלוקת מעוניינים להגיע לפשרה שתתקבל על שניהם באמצעות גורם ניטרלי שיסייע להם להחליט החלטה נכונה ומתאימה לשניהם. דוגמא נוספת בה גישור יכול להימצא כמסייע היא כאשר קיימים סכסוכים מתמשכים או ענייניים חברתיים כמו סכסוכים בעקבות מגורים כמו סכסוכי שכנים שונים, סכסוכים כאלה נגזרים בדרך כלל מנושאים כמו הרחבות שונות, חניות וכיוצא בזה. כמו כן, קורס גישור מתאים גם בענייני נדל"ן כאלו ואחרים כאשר שני הצדדים המעורבים מעוניינים להגיע להסכמה מתוך שיח ולקחת את השליטה בפסיקה לידיהם, בעודבמסגרת גישר הם יכולים להביע את דעתם בנושא ולא רק לקבל החלטה משפטית כלשהיא.

גישור- סיכום

לסיכומו של עניין, גישור הוא הליך רצוני, המאפשר לשני צדדים בעלי חילוקי דעות שונים, להביע את דעתם בנושא, לשמוע ולהשמיע את לבטיהם ואת הצרכים שלהם, וכאשר לשניהם ישנה המוכנות ליצור הסכם שווה המשביע את רצונם של שני הצדדים, מכיר בצורכיהם, מכבד אותם ומביא ליישוב המחלוקות בדרך נינוחה ונעימה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI