דף הבית בית משפחה וזוגיות נישואין ההבדל בין ייעוץ זוגי לבין טיפול זוגי
ההבדל בין ייעוץ זוגי לבין טיפול זוגי
ד"ר כרמי אומרו 08/07/11 |  צפיות: 2951

במהלך יעוץ זוגי נברר עם בני הזוג ומי שנמצא מולנו, את הצרכים ואת הקשיים שניצבים בפניהם בדרך לזוגיות טובה. נראה לעיתים שייעוץ זוגי יקבל אופי חינוכי ואימוני בדרך ליצירת שותפות ותקשורת טובה ביניהם. תהליך ייעוץ זוגי ילווה את בני הזוג במהלך יישום המשימות שייקחועל עצמם. תהליך הברור עצמו יכול להתפרס על מספר מפגשים בהם מפגשים אישיים הנותנים במה אישית לבני הזוג מול יועץ זוגי. הייעוץ יתחיל לקבל אופי טיפולי כאשר אחד מבני הזוג או שניהם סובלים מקשיים רגשיים המלווים אותם. בעיות של חרדות, דכאון, פוביות ועוד נחשבות לבעיות הדורשות טיפול אישי. דחיפות ונחיצות הטיפול נקבעת מתוך המגבלות והקושי הנוצרים אצל אותו אדם. טיפול זוגי יתמקד בבעיה האישית, יאבחן אותה ויברר את ההשפעות שהיא יוצרת בעולם האישי. פעולה זאת דומה לעבודה טיפולית אותה עוברים אצל פסיכולוג או איש מקצוע אחר. טיפול זוגי ייתן מענה נוסף. מטפל זוגי יברר את השפעת הבעיה האישית על הקשר הזוגי.

ייעוץ זוגי יברר את השפעת הקושי האישי על הזוגיות

הקושי האישי יכול להשפיע על שני בני הזוג. עלול להיווצר דימוי שלילי נמוך אצל זה שסובל מהבעיה. כתוצאה תהליכים של התרחקות המלווים ברוגז והתפרצויות מופיעים עם הזמן. בן הזוג האחר יכול להיות סבלן לבעיה אך עם הזמן, כשהבעיה אינה עוברת, נוצרת חוסר סבלנות אצלו. מאותו הרגע נקבל אצל בני הזוג תחושת ריחוק המביאה אותם למאבקים מוגברים. תחושת חוסר ההבנה והריחוק עלולים להוביל אותם לניתוק ולמאבקים מתמשכים.

אצל זה שסובל מהבעיה האישית, נראה עם הזמן תחושת ייאוש המובילה אותו ובהמשך את בני הזוג למחשבה על פרידה אפשרית. הזוג הבריא עם הזמןעלול להפוך לגורם מטפל ותומך בעל כורחו. הוא נאלץ ליישר קו עם החולשות של בן הזוג. התסכול אצלו גדל והתחושה היא שהוא מוותר על אורח החיים הבריא שלו ומובל למקום מוגבל, פחות חי, בלית ברירה.

מענה טיפולי במהלך טיפול זוגי

בניגוד לעבודה פרטנית, טיפול זוגי ישים את הדגש על הזוגיות ולא על ההתמודדות והריפוי האישי. הדגש כאן יהיה על התמודדות אישית וזוגית. מטפל זוגי טוב ישים את המטרה של טיפול וריפוי של הזוגיות עצמה. תוך ידיעה שזוגיות טובה יכולה לתמוך ולרפא את כל אחד מבני הזוג ואת הזוגיות שלהם. טיפול זוגי יבקש את בן הזוג הסובל מהבעיהלעבד אותה ולהציג אותה בתהליך הטיפולי. טיפול זוגי יגרום לאדם להביע את הפחדים והקשיים הרגשיים שלו. מטפל זוגי יברר עם בן הזוג האחר שאכן הוא מבין את הקושי. זה שסובל מהקושי יוכל לבקש את העזרה המתאימה לו. במקביל יתאר את הפעולות הנעשות על ידי בן זוגו ומונעות מימנו לצאת מהקושי אתו הוא מתמודד. לרוב בן הזוג הבריא אינו מבין את הקושי מכיוון שאינו חווה אותו בעצמו, מעבר לכך חסרים לו הכלים כיצד להתמודד עם הקשיים אצל בן הזוג. מתן כלים מתאימים במהלך טיפול זוגי יביאו את בני הזוג להתנהלות מוצלחת יותר, אשר תוציא אותם מהמוגבלות והתקיעות אליה נכנסו ויעזרו להם להתמודד יחד ולנטרל את הבעיה האישית.

יתרונות טיפול זוגי על ייעוץ פרטני

טיפול משפחתי מביא יתרונות רבים שאינם קיימים בעבודהפרטנית.

ניתן לעזור לבן הזוג שסובל מהבעיה להוציא אותו מתחושת הבדידות אליה הוא נכנס. ללמד אותו לבקש עזרה מהסביבה ובעיקר מבן הזוג. לקבל אוזן קשבת על בסיס יומיומי מצד בן הזוג. בעיקר ניתן לאתר התנהגויות מהסביבה שמחלישות אותו ולנטרל אותן.

בן הזוג הבריאיכול להושיט יד תומכת ועוזרת, יכול לעזור לבן הזוג להתמודד עם הבעיה באמת, ימנע טיוחהחולשות, יוכל לדווח על שינוי לטובה או כישלונות שקרו במהלך השבוע., יקבל כלים מקצועיים שיאפשרו מתן עזרה טובה יותר. בגדול ניתן להפוך אותו לשותף מקצועי לתהליך.

במקרה שבני הזוג פתוחים למתן עזרה, בעלי מוכנות לשתף ולקבל זה את זו, מוכנים לקחת את הבעיה האישית במטרה להתמודדות זוגית. בני זוג שכאלה מומלץ להם להתמודד עם הבעיה האישית באמצעות טיפול זוגי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI