דף הבית בית משפחה וזוגיות נישואין ייעוץ זוגי וחינוך הילד הראשון
ייעוץ זוגי וחינוך הילד הראשון
ד"ר כרמי אומרו 09/07/11 |  צפיות: 2733

המעבר מזוג שחי בעצמו לזוג הורים המגדלים את הילד הראשון מעביר את בני הזוג שינוי משמעותי בקשר ביניהם. אחד הדברים שעולים במהלך ייעוץ זוגי הם הבדלים בגישות החינוכיות והערכיות כלפי חינוך וגידול הילד. כל אחד מבני הזוג חווה ילדות שונה במהלכה דעותיו לגבי מיקום הילד במשפחה, היחס אליו, אופן יצירת הגבולות והמשמעת התעצבו וגובשו. עם הגעת הילד הראשון לעולם בני הזוג מוצאים את עצמם פועלים למען הטמעת הגישה שלהם לתוך חייושל הילד שנכנס לתוך חייהם. תוך כדי גידול הילד הם מוצאים את עצמם לעיתים נאבקים זה בזה. גישה פשרנית של אחד מהם נתקלת בכעס מצדו של האחר. רצון לשים גבולות ברורים מתנגש עם מוכנות לגמישות וסבלנות מרובה. הופעתו של הילד מעוררת את הפערים בין בני הזוג בתחום חינוך הילד. מחלוקות חדשות נוצרות ביניהם ומאתגרות את הקשר ביניהם ואת יכולת התקשרות שלהם.

ייעוץ זוגי בא לברר את הפערים התפיסתיים

לרוב נתקשה לראות אצל בני הזוג שיחה המבררת את הפערים ביניהם. הדברים נראים לכל צד כמובנים מאליו. כל כך ברורים לכל אחד מהם שהמחשבה על להסביר את העמדה האישית ומהיכן היא נובעת לעיתים אפילו לא עולה ביניהם. מנגד גישה הישרדותיתקיומית תאפיין את צורת התקשורת שלהם. יועץ זוגי יבקש במהלך ייעוץ זוגי שכל אחד מהצדדים יברר עם עצמו את הערכים שלו לגבי חינוך הילד, את מה שהוא ראה בבית ילדותו ומה הוא לוקח משם או נמנע מלקחת. ייעוץ זוגי למעשה מביא את בני הזוג להבנת הצרכים והעמדות האישיים. ייעוץ זוגי יוביל אותם לתקשורת ולהבנת העמדה של האחר. ניתן להגיע להסכמות משותפות המביאות את בני הזוג לפעול ביחד לטובת הילד.

יצירת מוטיבציה לשינוי באמצעותייעוץ זוגי

יועץ זוגי ידגיש את מחיר המאבק כתוצאה מהרצון לחנך את הילד ולעזור לו. בני הזוג למעשה נמצאים בתחושת מתח מול הילד. האישה עלולה למצוא את עצמה מרגיעה את הבית ואת הילד ועם הגעה של בן הזוג לבית עלול להיווצר מתח שיעכיר את האווירה, ויצור מתח וקושי בגידול הילד אשר חווה את המאבקים בין ההורים שלו. למעשה המאבק הזוגי פוגע בכל אחד מבני הזוג והן בילד שהם רוצים בטובתו. ייעוץ זוגי ידגיש את המחירים לחוסר ההסכמה ויוביל את בני הזוג לרצון ליצירת שינוי. גישה חינוכית המראה לבני הזוג כיצד ניתן ליצור הסכמות משותפות ביניהם, תוך כדי הבנה כי טובת הילד דורשת התנהלות משותפת. למעשה עדיף לילד לקבל "חינוך פחות טוב", בעיני בני הזוג ממקום רגוע ואוהב. מאשר "חינוך טוב" שיוצר מאבקים ומחלוקות.

ייעוץ זוגי בא להפריד ביןהעולם האישי לחוויה ההורית

ייעוץ זוגי יעזור לבני הזוג לזהות כי הם למעשה פועלים מתוך חוויה אישית היסטורית ולעיתים הסטרית הבאה למנוע מהילד מצוקות שהם חוו בעצמם, או לשחזר אצלו חוויות מוצלחות שהם חוו בעצמם בילדותם. העניין הוא שכל אחד מהם חווה ילדות שונה ומכאן גישתו לחינוך הילד נבדלת מזו של בן הזוג. חשוב שבני הזוג, כל אחד מהם, יצאו מתוך עולם האישי. שיתבוננו בילד בצורה ריאלית ויוכלו לזהות את צרכי הילד ומשם לתת לו את המענה שהוא צריך. ייעוץ זוגי יוביל את בני הזוג לפעול לטובת הילד, לפי הצורך האישי שלו ולא מתוך העולם האישי שלהם.

במהלך ייעוץ זוגי בבאר שבע, בני הזוג יוכלו ללמוד לשתף פעולה ולהביא את עצמם להיות הורים ובני זוג טובים יותר.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI