דף הבית בית משפחה וזוגיות זוגיות ואהבה טיפול זוגי – שיטות שונות, תוצאה אחת
טיפול זוגי – שיטות שונות, תוצאה אחת
ד"ר כרמי אומרו 20/07/11 |  צפיות: 2692

טיפול זוגי הפך להיות פופולארי ביותר בעשר השנים האחרונות, עד כדי שהופקה סדרת טלוויזיה שלמה שעסקה בנושא ("בטיפול"). כתוצאה מכך בני זוג רבים מודעים ומבינים את הפוטנציאל הגלום בתהליך טיפול זוגי, ומעוניינים להסתייע בשיטת הטיפול על מנת להסדיר ולשפר את מערכות היחסים הזוגיות שלהם. ישנם שיטות שונות של טיפול זוגי המתאימות באופן אינדיבידואלי לבני זוג במצבים שונים, כאשר לכולן אותו עיקרון – לפתור בעיות בחיי הזוגיות ולשפר את הקשר הזוגי.

אז מהו בעצם טיפול זוגי?

טיפול זוגי הינו טיפול פסיכותרפי המשלב את שני בני הזוג יחד עם מטפל זוגי. מטרתו העיקרית של הטיפול הזוגי היא לסייע לבני הזוג לפתור קונפליקטים שונים הנובעים מסיבות שונות כגון: נושאים רגשיים, נושאים מיניים, נושאים חברתיים או נושאים כלכליים. דוגמאות לקונפליקטים נוסח אלו הן למשל: סכסוכים בעקבות מצבם הכלכלי של בני הזוג או מריבות בעקבות סגנון חיי החברה המוגזמים של אחד מבני הזוג. היות ונושאים אלה הם חלק בלתי נפרד משגרת חיי היומיום שלנו, לא פעם מתעוררים בין בני הזוג חיכוכים וסכסוכים בעקבותיהם. בדיוק במצבים אלו, ייעוץ זוגי יכול לסייע ולפתור את הבעיות על ידי הקניית כלים שונים המיטיבים את מערכת היחסים ומסייעים לבני הזוג לתקשר אחד עם השני כראוי ולהסדיר את הוויכוחים.

למי מתאים טיפול זוגי?

טיפול זוגי מתאים לזוגות שאחד מבני הזוג או יותר, אינו שבע רצון מהתנהלותה של מערכת היחסים והוא מעוניין לשנות את המצב ולשפר את הקשר הזוגי. דוגמאות לזוגות אלו יהיו בני זוג שסובלים מחוסר יכולת לתקשר אחד עם השני, מבעיות הנובעות מתפקוד לקוי של חיי המין או למצבים בהם בני הזוג הגיעו מסיבה זו או אחרת למשבר במערכת היחסים שלהם. טיפול זוגי יכול לסייע ולעזור במצבים אלו, כל זמן ששני בני הזוג מחויבים לתהליך הטיפול, חפצים בו ומשתפים פעולה איתו.

מהן שיטות הטיפול הזוגי השונות הקיימות כיום?

מאז שהטיפול הזוגי הפך לנפוץ בארצנו, התפתחו והצטרפו שיטות טיפול זוגי שונות לשיטה המקובלת המוכרת לכולנו, השיטה על פיה שני בני הזוג נוכחים יחדיו עם המטפל הזוגי. כיום, ניתן למצוא שיטות שונות של טיפול זוגי שמטפלות בבני הזוג בנפרד, ואף במקרים מסוימים באחד מבני הזוג בלבד. הסיבה שהובילה להתפתחותן של שיטות ייעוץ זוגי אלה, טמונה בעיקר בנכונותם של בני הזוג להיפתח לתהליך ולעבור את הטיפול הזוגי. יש בני זוג המעדיפים להיפתח בנפרד אל מול המטפל הזוגי, ואילו ישנם זוגות בהם אחד מבני הזוג אינו מעוניין בטיפול הזוגי ולא רוצה להשתתף בתהליך. בעקבות מקרים אלו, צצו והתפתחו להן שיטות המחליפות את הפרוצדורה הרגילה והמוכרת של טיפול זוגי ונותנות מענה לצרכים העכשוויים של זוגות בארץ ולמצבים שונים של בני זוג.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 ד"ר כרמי אומרו

מכון פתרונות מאגד פתרונות טיפול זוגי, ייעוץ זוגי וגישור ובנוסף הינו אחדהגופים המקצועיים בישראל שמספק הכשרה איכותית בתחומי לימודי ייעוץ זוגי,  קורס גישור וקורס אימון אישי



 


מאמרים נוספים מאת ד"ר כרמי אומרו
 
זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

זוגיות והפחד מלהיקשר
03/06/20 | נישואין
בתהליך טיפול זוגי, לעיתים נתקל אצל אחד מבני הזוג בפחד מלהיקשר. תהליך ייעוץ זוגי מזהה את הפחד הזה כמקום בו האדם משייך את המחויבות והקשר הזוגי למצב המאיים על הפרטיות והחופש האישי.

אני מעוניין להתחיל עם נשים אחרות
יואב התקשר אלי "יש לנו משבר בקשר. אשתי ראתה אותי יוצר קשר באתר הכרויות עם נשים אחרות. יש לי צורך להכיר נשים נוספות ואני רוצה לפתוח את הדברים ולשים אותם על השולחן. אנחנו התחתנו בגיל עשרים ולא התנסתי עם נשים נוספות. אני רוצה שהיא תבין את הצורך שלי". לאחר שיחה נוספת עם אשתו, שרצתה להכיר אותי בטלפון קבענו להיפגש למחרת.

המסת הקרח במהלך הייעוץ הזוגי
כיצד מתנהג זוג כשהוא מגיע ליועץ זוגי - מאמר מנקודה קצת אחרת

אימון אישי לכל מטרה
בעולם שלנו, בו פרושות בפנינו כל כך הרבה אפשרויות, לא פעם יוצא שאנחנו מתבלבלים\לא מוצאים את ייעודנו או פשוט נתקעים\נקלעים למשברים שונים. בין אם מדובר במקרים בהם אדם לא יודע לאיזו מסגרת תעסוקתית להיכנס, מצבים לפיהם מתקשים לבחור במסלול לימודים כלשהו ובין אם לא מצליחים לבחור בשיטת ההתנהלות הכלכלית הנכונה. מה עושים? זה פשוט – פונים לקבלת אימון אישי, שהיום מסייע לכל מטרה ומטרה.

תרגילי דמיון מודרך
אחד הענפים הטיפוליים שזוכים להכרה בימנו הוא לא אחר מאשר – דמיון מודרך. טיפול באמצעות דמיון מודרך, נחשב לשיטה נהדרת, פשוטה, ובעלת תוצאות חיוביות מאוד, מה שהופך את הפופולאריות הרבה שנצברת סביב ענף זה להגיונית ומובנת מאליה.

גישור כחלופה משפטית לפתרון סכסוכים
גישור לא מהווה חלופה אפקטיבית, והמקרה מועבר לניהולה של מערכת המשפט ולפסיקתה הסופית. במאמר שלפניכם, נבאר את מטרותיו של הגישור, יתרונותיו ותחומיו.

לימודי דמיון מודרך בדרך אל האושר
13/03/12 | NLP
במאמר קצר זה, נבאר את המושג דמיון מודרך ואף נפרוש בפניכם את התכנים הנלמדים בקורס.

יעילות טיפול זוגי
במאמר זה שלפניכם, נרחיב מעט ונסביר מתי טיפול זוגי מסייע לבני זוג לשקם את הקשר הזוגי שלהם, ואף באילו מקרים טיפול זוגי ייחשב כפחות יעיל.

ייעוץ זוגי ומשפחתי
ידוע לכל, כי כל מערכת יחסים חווה עליות וירידות, פנייה אל ייעוץ זוגי תסייע לבני הזוג ובכלל, למשפחה להתגבר על משבריהם ולשקם את הקשר הזוגי שלהם.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI