דף הבית עבודה וקריירה עבודה וקריירה - אחר גיוס עובדים והצלחת העסק שלך
גיוס עובדים והצלחת העסק שלך
פרסום משרות 26/07/11 |  צפיות: 3293

גיוס עובדים נתפס לעיתים כתהליך ארוך ומייגע שמצריך מהממונים עליו (בעל עסק, מנהל או עובדי מחלקת מאבי אנוש) זמן יקר, סבלנות וסובלנות. היות ותהליך גיוס עובדים דורש לרוב זמן רב ותשומת לב מלאה, מרבית מהמעסיקים מנסים להימנע ממנו ואף דוחקים אותו עד שהוא הופך להיות ממש הכרחי. במאמר זה נציג בפניכם בקצרה מהו גיוס עובדים, מהי חשיבותו וכיצד הוא יכול להשפיע על הצלחת העסק.

מהו תהליך גיוס עובדים?

ובכן, גיוס עובדים הוא התהליך אותו מבצעים בדרך כלל המנהלים, בעלי העסק או האחראים על מחלקות משאבי האנוש בעסקים השונים. תהליך גיוס עובדים עצמו, הינו תהליך שמתבצע כאשר ישנן משרות חדשות כלשהן שצריך לאייש (משרות הנוצרות בעקבות עומס על אחד העובדים, התפתחות ענף מסוים בעסק וכיוצא בזה) או כאשר ישנן משרות ישנות שצריך לאייש (עקב פיטורין וכדומה). תחילה, גיוס העובדים ילווה בהגדרה ותחימה של המשרה או המשרות שזקוקות לעובדים. לאחר מכן, תהליך גיוס עובדים יצריך את פרסומה של המשרה שמצריכה את גיוס העובדים., לאחר פרסום המשרה יתבצע סינון של קורות החיים ופניותיהם של המועמדים השונים שנענו להצעת העבודה. ואילו בהמשך תהליך גיוס העובדים, יבחרו העובדים האידיאליים לאחר ראיון עבודה שיערך בקפידה ולאחר בדיקת רקע המועמדים הפוטנציאליים.

כיצד תהליך גיוס עובדים יכול להשפיע על הצלחתו של העסק שלך?

תהליך גיוס עובדים, על אף היותו די ארוך הוא חשוב ביותר להצלחתו ולתפקודו הבריא של העסק שלך במסגרת תהליך גיוס עובדים, אתה, כבעל העסק מתוודע אל צורכי העסק שלך, מכיר את אופי המשרות אליהן אתה מעוניין לגייס עובדים כך שבעת גיוס העובדים עצמו, תוכל לדעת בדיוק מה אתה מחפש בעובד (תכונות, אופי, כישרונות וכדומה) ומה מתאים לעסק שלך. מאחר ותהליך גיוס עובדים שיבוצע כהלכה יהיה כזה שיתמקד בגיוסם של העובדים האידיאליים המתאימים ביותר למשרות המסוימות שבעסק שלך, הוא יאפשר לבעל העסק להתמקד בתכונות, הכישורים והיכולות של המועמדים השונים ולבחור מתוכם את העובדים המתאימים ביותר לביצוע התפקיד. תהליך גיוס עובדים כזה, לאחר תהליך פרסום משרות נכון, יביא לגיוסם של עובדים מוכשרים, אמינים ואיכותיים שיענו על הדרישות וימנפו את הצלחתו של העסק.

גיוס עובדים – סיכום

לסיכומו של דבר, תהליך גיוס עובדים הוא תהליך משמעותי וחשוב שאין להקל בו ראש. כדאי ורצוי להשקיע בו את מרב הכוחות ואת הסבלנות הנדרשת וכך גם להימנע "ממריחות של זמן" ומהעסקה של עובדים לא רציניים או לא מקצועיים. תהליך גיוס עובדים טוב, יהיה כזה שבסופו, בעל העסק יעסיק את העובד המתאים ביותר לביצוע המשרה המבוקשת, כזה שיטיב לעסק ויביא להצלחתו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פרסום משרות


 


מאמרים נוספים מאת פרסום משרות
 
דרושים בישראל
ישראל של 2012, כשם שכמות האוכלוסייה בישראל רק מתרחבת, כך גם כמות מחפשי העבודה וכמות המשרות הפנויות באתרי דרושים או במדורי דרושים בישראל.

פרסום משרות – השיטה הנכונה
פרסום משרות מהווה את השלב הראשון בתהליך חיפוש עובדים. במסגרת שלב זה, בעל המשרה המדוברת, מגדיר את אופי המשרה, היקף המשרה ודרישותיה, ומנסה מודעת דרושים לפיה

מודעות דרושים – מה מי ואיפה?
מודעות דרושים הפכו לשיטה הנפוצה ביותר כיום לפרסום משרות פנויות. כיום, כבר כל בעל עסק יודע כי השיטה המשתלמת ביותר לפרסום משרות היא באמצעות מודעות דרושים

גיוס עובדים – טיפים לביצוע נכון
תהליך גיוס עובדים מוכר למרבית בעלי העסקים ובעלי החברות ורובים אף נרתעים למשמע המילים "גיוס עובדים" והסיבות לכך מובנות לכל. ידוע כי תהליך גיוס עובדים יכול להימשך שבועות רבים ולעיתים אף חודשים רבים

פרסום דרושים חינם או פרסום דרושים בתשלום?
פונים בעלי העסקים לאופציה הנוחה, הנפוצה והמשתלמת ביותר של פרסום משרות דרושים. ישנה אפשרות של פרסום דרושים חינם וישנה אפשרות של פרסום דרושים באמצעות תשלום. אך במה לבחור?

חשיבות תהליך חיפוש עובדים לעסק
תהליך חיפוש עובדים יכול להתפרס לעיתים על פרק זמן רב ואף לפעמים יכול להביא את המחפשים למצב בו הם מתפשרים בעניין העובדים על מנת לחסוך זמן וכאבי ראש ולהימנע מהמשך תהליכי החיפוש

גיוס עובדים והצלחת העסק שלך
היות ותהליך גיוס עובדים דורש לרוב זמן רב ותשומת לב מלאה, מרבית מהמעסיקים מנסים להימנע ממנו ואף דוחקים אותו עד שהוא הופך להיות ממש הכרחי. במאמר זה נציג בפניכם בקצרה מהו גיוס עובדים, מהי חשיבותו וכיצד הוא יכול להשפיע על הצלחת העסק.

פרסום משרות
פרסום משרות מאפשר למעסיק לפנות ישירות לעובדים הפוטנציאליים ולהכריז על הצורך שלו בעובדים באמצעות הפצת מודעת דרושים.

פרסום מודעות דרושים
תהליכי חיפוש וגיוס עובדים עלולים להרתיע לא פעם, מנהלים ומעסיקים רבים, היות והם נתפסים כתהליכים ארוכים ומפרכים. אולם, באמצעות פרסום מודעות דרושים ניתן לבצע תהליכי חיפוש אלו בקלות רבה ואף ביעילות מרבית.

מודעות דרושים
כיום, בעלי עסקים, מנהלים ואף עובדי מחלקת משאבי אנוש כבר יודעים כי השלב הראשון והמשמעותי בתהליכי חיפוש עובדים הוא פרסום מודעות דרושים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI