דף הבית עבודה וקריירה משאבי אנוש דרושים בישראל
דרושים בישראל
פרסום משרות 20/02/12 |  צפיות: 4996
דרושים בישראל

ישראל של 2012, כשם שכמות האוכלוסייה בישראל רק מתרחבת, כך גם כמות מחפשי העבודה וכמות המשרות הפנויות באתרי דרושים או במדורי דרושים בישראל.

סקר עדכני מראה שרובם של העובדים השכירים בישראל, "מבלים" בממוצע פעם אחת ביום באתרי דרושים בחיפוש אחר משרה אטרקטיבית יותר מהמשרה בה הם מחזיקים כיום, אלה שאתרי הדרושים לא זרועים בשושנים עבור אותם מחפשי עבודה.

סקר נוסף בתחום מראה כי מהרגע שאדם משקיע עצמו בחיפוש עבודה, יעברו בממוצע כ-3 חודשים עד אשר ימצא את מבוקשו (וזאת לאחר ראיונות עבודה, סינון מתקדם, דינמיקות קבוצתיות וכדומה...).

אם ניקח את הכתוב לעיל בחשבון, הסיבה שלשמה רוב הגולשים מבלים לפחות פעם ביום באתר דרושים זה או אחר, היא הזמינות של אותם אתרים, הנגישות שלנו לאינטרנט בכל מקום וכמובן הרצון שלנו להתפתח. אם הגעתם עד לכאן בקריאת מאמר זה, סביר להניח שתמצאו את המשך המאמר אפילו מעניין יותר...

אתרי דרושים

אתרי דרושים נפתחים בישראל כמו פטריות אחרי הגשם, ישנם מספר מצומצם יחסית של אתרי דרושים ותיקים שמספקים את מה ששני הצדדים רוצים (מפרסם המשרה, שמחפש עובדים ודורש העבודה, שמחפש משרה). רוב אתרי הדרושים שאתם תמצאו באינטרנט, לא שורדים למשך תקופה ארוכה בשל מספר גורמים:

  1. החברות הוותיקות בתחום הדרושים רוכשות את אותם נכסים וירטואליים במטרה להשיג יותר שליטה באינטרנט ולהפחית את התחרות.
  2. הצע העבודות אשר אותם אתרים מציעים לגולש הוא מצומצם ולכן יש נטישה גדולה מהאתר, בהתאמה האתר הופך להיות לא רווחי ולכן הוא נסגר.
  3. חלק מאתרי חיפוש עבודה שתמצאו ברשת נועדו ונבנו לצורך קידום אתרים או רישות שיווקי, ולכן מלכתחילה הם לא מספקים את המידע הטוב ביותר.

בשל סיבות אלו ועוד, רצוי לח]ש עבודה באתרים הגדולים, בהם בד"כ מפורסמים 99% מהמשרות, המשרות שלא מפורסמות באתרים האלו, הן אותן המשרות שמפורסמות רקבחברות כח אדם.

חברות כח אדם

חברות כח אדם, קיימות עוד מטרם ימי האינטרנט, עוד מהימים בהם נעזרנו בעיתונים כדי לחפש עבודה ואם באמת היינו רוצים למצוא עבודה מהר, היינו חייבים ללכת לחברת כח אדם שתעזור לנו למצוא את משרת החלומות שלנו.

לחברות כח אדם יש יתרונות וחסרונות, אמנה את החסרונות (נכון לאלף הנוכחי):

  1. צריך לגשת פיזית אליהם, כדי שמראיינת תוכל להתרשם מכם באופן אישי.
  2. הם עובדים עם קבוצה מצומצמת יחסית של חברות ובכך מאגר המשרות הזמינות אצלהם לא מספק לעיתים.
  3. משרה שמתקבלת דרך (רוב) חברות כח אדם, לרוב המשכורת תהיה מופחתת בחודשים הראשונים שכן חברות כח אדם גובות עמלה מהמעסיק, עמלה שהרבה פעמים נגזרת ממחפש העבודה ולא להיפך.

לעומת זאת, היתרונות שיש לחברות כח אדם, לא נופלים בשווים לחסרונות שמנינו:

  1. היחס הוא אישי, אתה מדבר עם בנאדם ולא עובד מול מכונה.
  2. לרוב, חברות כח אדם פונות שמשרות נישה בתחומים מאוד ספציפיים, ובכך מקנים למחפש העבודה את ההזדמנות למצוא את המשרה הטובה ביותר עבורו, מהתחום שלו.
  3. הם דואגים לשלוח עבורך קורות חיים, דואגים לשאול אם יש דברים שצריך לעדכן לאחר תקופה קצרה ובכלליות, דואגים לאינטרסים שלך שכן אלו הם גם האינטרסים שלהם.

דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 פרסום משרות


 


מאמרים נוספים מאת פרסום משרות
 
דרושים בישראל
ישראל של 2012, כשם שכמות האוכלוסייה בישראל רק מתרחבת, כך גם כמות מחפשי העבודה וכמות המשרות הפנויות באתרי דרושים או במדורי דרושים בישראל.

פרסום משרות – השיטה הנכונה
פרסום משרות מהווה את השלב הראשון בתהליך חיפוש עובדים. במסגרת שלב זה, בעל המשרה המדוברת, מגדיר את אופי המשרה, היקף המשרה ודרישותיה, ומנסה מודעת דרושים לפיה

מודעות דרושים – מה מי ואיפה?
מודעות דרושים הפכו לשיטה הנפוצה ביותר כיום לפרסום משרות פנויות. כיום, כבר כל בעל עסק יודע כי השיטה המשתלמת ביותר לפרסום משרות היא באמצעות מודעות דרושים

גיוס עובדים – טיפים לביצוע נכון
תהליך גיוס עובדים מוכר למרבית בעלי העסקים ובעלי החברות ורובים אף נרתעים למשמע המילים "גיוס עובדים" והסיבות לכך מובנות לכל. ידוע כי תהליך גיוס עובדים יכול להימשך שבועות רבים ולעיתים אף חודשים רבים

פרסום דרושים חינם או פרסום דרושים בתשלום?
פונים בעלי העסקים לאופציה הנוחה, הנפוצה והמשתלמת ביותר של פרסום משרות דרושים. ישנה אפשרות של פרסום דרושים חינם וישנה אפשרות של פרסום דרושים באמצעות תשלום. אך במה לבחור?

חשיבות תהליך חיפוש עובדים לעסק
תהליך חיפוש עובדים יכול להתפרס לעיתים על פרק זמן רב ואף לפעמים יכול להביא את המחפשים למצב בו הם מתפשרים בעניין העובדים על מנת לחסוך זמן וכאבי ראש ולהימנע מהמשך תהליכי החיפוש

גיוס עובדים והצלחת העסק שלך
היות ותהליך גיוס עובדים דורש לרוב זמן רב ותשומת לב מלאה, מרבית מהמעסיקים מנסים להימנע ממנו ואף דוחקים אותו עד שהוא הופך להיות ממש הכרחי. במאמר זה נציג בפניכם בקצרה מהו גיוס עובדים, מהי חשיבותו וכיצד הוא יכול להשפיע על הצלחת העסק.

פרסום משרות
פרסום משרות מאפשר למעסיק לפנות ישירות לעובדים הפוטנציאליים ולהכריז על הצורך שלו בעובדים באמצעות הפצת מודעת דרושים.

פרסום מודעות דרושים
תהליכי חיפוש וגיוס עובדים עלולים להרתיע לא פעם, מנהלים ומעסיקים רבים, היות והם נתפסים כתהליכים ארוכים ומפרכים. אולם, באמצעות פרסום מודעות דרושים ניתן לבצע תהליכי חיפוש אלו בקלות רבה ואף ביעילות מרבית.

מודעות דרושים
כיום, בעלי עסקים, מנהלים ואף עובדי מחלקת משאבי אנוש כבר יודעים כי השלב הראשון והמשמעותי בתהליכי חיפוש עובדים הוא פרסום מודעות דרושים.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI