דף הבית חברה, פוליטיקה ומדינה דמוקרטיה ושלטון אריק כרמון
אריק כרמון
דנה הראלי 13/08/08 |  צפיות: 14581

אריק כרמון הוא נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה מאז הקמתו בשנת 1991. כרמון ייסד את המכון, עם איש העסקים האמריקני ברנרד מרכוס (Bernard Marcus), והם יצרו מכון מחקר עצמאי אשר מטרתו קידום הדמוקרטיה והערכים הדמוקרטיים בישראל וחיזוקם.אריק כרמון הוא נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה מאז הקמתו בשנת 1991. כרמון ייסד את המכון, עם איש העסקים האמריקני ברנרד מרכוס (Bernard Marcus), והם יצרו מכון מחקר עצמאי אשר מטרתו קידום הדמוקרטיה והערכים הדמוקרטיים בישראל וחיזוקם.
כרמון סיים את לימודיו לתואר הראשון באוניברסיטה העברית בירושלים (היסטוריה ופילוסופיה), שם גם סיים (בהצטיינות יתרה) את לימודי התואר השני (היסטוריה). את לימודי הדוקטורט למד באוניברסיטת ויסקונסין (University of Wisconsin) בנושאי היסטוריה של אירופה (ראשי) ולימודי מדיניות החינוך (משני). עבודת הדוקטור שלו עסקה בנושא 'The University of Heidelberg and National Socialism, 1930-1935' (1974). במהלך השנים היה מרצה באוניברסיטות בארץ (אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת תל אביב ובית הספר למדיניות ציבורית באוניברסיטה העברית בירושלים) ובעולם (חוקר אורח במכון Max Planck Institut fur Bildungsforschung בגרמניה ומרצה אורח באוניברסיטת קליפורניה בארצות הברית, UCLA).

במהלך השנים היה ד"ר כרמון מעורב בנושא החינוך, והיה מחנך, מנהל ויועץ: הוא היה יועץ חינוכי בבית הספר בויאר בירושלים (1965-1967), סגן מנהל בתיכון אורט אליאנס בירושלים, ראש מחלקת תכניות הלימודים באגף הנוער של משרד החינוך (1974-1975), יועץ חינוכי ומנחה בתכנית 'במעגל פתוח' במסגרת הטלוויזיה החינוכית הישראלית (1975-1977) ויושב ראש הוועדה הלאומית לאימוץ חינוך דמוקרטי (1985-1986).
משנת 1979 ועד היום הוא חבר במועצה הבין-לאומית של יד ושם.

במסגרת היותו נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה יזם בין השאר את 'כנס קיסריה' (1992), פרויקט הפריימריז (1992), תכנית המתמחים בכנסת (1993), הענקת פרס הדמוקרטיה (אשר מוענק מאז שנת 1994), כתב העת העין השביעית (1996), פרויקט 'חוקה בהסכמה' (1998) ו'פורום צבא-חברה', שהוא יזמה משותפת עם עמיתי המכון (2000).

פרסומים נבחרים
אריק כרמון, 1999. 'מכוני חשיבה למדיניות: המכון הישראלי לדמוקרטיה כדגם', בתוך: דוד נחמיאס וגילה מנחם (עורכים), המדיניות הציבורית בישראל, ירושלים: המכון הישראלי לדמוקרטיה: 95-114.

אריה כרמון, 1994. ממלכתיות יהודית, תל אביב: המכון הישראלי לדמוקרטיה והקיבוץ המאוחד.

וולטר אקרמן, אריה כרמון, ודוד צוקר (עורכים), 1985. חינוך בחברה מתהווה: המערכת הישראלית, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

אריה כרמון, 1980. השואה: נושא לחטיבה העליונה בבית הספר הכללי, ירושלים: משרד החינוך והתרבות.

Arik Carmon, 2001. 'Policy Think-Tanks: The Experience of the Israel Democracy Institute', Israel Affairs 7(4): 65-78.

Arieh Carmon, 2000. 'Towards an Inclusive Definition of Jewishness', Israel Studies 5(1): 355-360.

Arye Carmon, 1993. 'Fostering Israel's Age of Reform', Journal of Democracy 4(3): 114-123.

Arye Carmon, 1993. 'Political Education during a Crisis of National Identity', in: Larry Diamond and Ehud Sprinzak (eds.), Israeli Democracy under Stress, Boulder, Colorado: Lynne Rienner Publishers: 293-308.

Arye Carmon, 1988. 'Teaching the Holocaust in Israel: The Dilemma as a Disturbing Reality and Pedagogical Concept', in: Alan L. Berger, Zev Garber, and Richard Libowitz (eds.), Methodology in the Academic Teaching of the Holocaust, Lanham: University Press of America.

Arye Carmon, 1980. 'Problems in Coping with the Holocaust: Experiences with Students in a Multinational Program?, Annals of the American Academy of Political and Social Sciences 450(1): 218-226.

Arye Carmon, 1979. 'Teaching the Holocaust as a Means of Fostering Values', Curriculum Inquiry 9(3): 209-228.

Arye Carmon, 1979. 'Die Erziehung zu Werten in der Schule: Ein Unterrichts projekt Holocaust', Neue Sammlung, 2: 172-189.

Arye Carmon, 1978. ?The Diverse and Changing Fortunes of the University of Heidelberg under National Socialism?, Minerva 16(4): 516-545.

Arye Carmon, 1977. 'Die Einfuehrerprinzips in die deutsche Universitat', Neue Sammlung, 6: 553-574.

Arye Carmon, 1976. 'The Impact of the Nazi Racial Decrees on the University of Heidelberg', Yad Vashem Studies 11: 131-


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 דנה הראלי


 


מאמרים נוספים מאת דנה הראלי
 
ערן שלזינגר- הדפסת חולצות לאירועים מיוחדים
באירועים כמו חתונה ובת או בר מצווה, חלק חשוב בארגון האירוע הוא בחירת מתנות לאורחי המסיבה. יש שבוחרים מחזיקי מפתחות, פרחים או תמונות מגנטיות אך חולצות עם הקדשה או הדפסה הומוריסטית גם מהוות מתנה חביבה וגם יוצרות שיח משעשע בין האורחים.

אורי עצמון- הדפסת חולצות בית ספר
עיצוב חולצה לילדים לבית הספר – זו חולצה שמלווה את הילד לכל אורך היום – בשיעורי החינוך הגופני ובהפסקות, מתחת לבגדים או כמלבוש העיקרי לבית הספר.

דנה תדמור מציגה: מצלמות סמויות - לתעד כל רגע במעקב
עוד חידוש כללי בעולם הבילוש, ובייחוד המצלמות למעקב וגם המצלמות הנסתרות הוא שדרוגן לאיכות צילום בHD. הדבר מבטיח תיעוד של המתרחש בצורה חלקה יותר שניתן מיידית להבין את המתרחש בה.

אקסיום אופנת בגדים לילדות
כשהולכים לאירועים לילדים או למבוגרים ויש צורך להיראות יפה ומגונדר, ישנן שמלות מיוחדות לאירועים כמו גם שמלות ערב. פריטי לבוש אלו עולים לרוב סכומי כסף גבוהים יותר, ומי שאינו מעוניין מטעמיו – שלו להזין את פרטיו באתר יכול ליצור קשר טלפוני עם החנות ולהמשיך את הטיפול בתשלום באופן שנוח לו.

פאונדרס הלבשה - חולצות לחתונה - קלאסיות או מפתיעות ?
09/04/13 | חתונות
אחד מן השלבים המשעשעים והכיפיים ביותר בחתונה, הוא שלב הריקודים עם החברים. בשלב זה של החתונה הזוג סוף משחרר לחץ, נהנה ומבלה. בשנים האחרונות, נכנסה מודה חדשה לעולם החתונות והיא חולצות החתונה.

פאונדרס- הפקות ארועים לכל כיס
הפקת ארועים בשנים האחרונות הפכו להיות אחת מההוצאות הגדולות ביותר עבור כל משפחה. בחירת הצלם, אולם ארועים, מעצב וכדומה הם רק חלק מההוצאות הנכנסות תחת קטגוריה זו של הפקת ארוע.

ערן שלזינגר- גן ארועים מה לבדוק?
הדבר החשוב ביותר בעת תכנון ארוע הוא בחירת המקום בו הוא ייתקיים. כיום אין ספק שארוע במקום פתוח מספק חוויה מדהימה לעומת ארוע במקום סגור. שלל הריחות, הצבעים והאוויר הטבעי

עו"ד דנה תדמור- מכרזים-חוקים והגבלות
מכרז היא שיטה להצעת עבודה תמורת מחיר מסוים על פי בקשה. בשיטת המכרז נלקח הספק אשר מציע את איכות העבודה הטובה ביותר תמורת המחיר הנמוך ביותר. מכרז הוא הליך משפטי

אריאל אורי עצמון- משחקים לתינוקות בני שנתיים
20/03/13 | הורות
אם אתם מצפים לתינוק חדש במשפחה, וודאי אתם מתארגנים כבר מבחינת כל הציוד הדרוש. אך מה לגבי משחקים? משחקים לתינוקות הפכו לדבר יקר במיוחד, ובמציאות בה יוקר המחיה גבוה

אקסיום- התפתחות וצעצועים לתינוקות
20/03/13 | הורות
ההתייחסות לילדים ובמיוחד לתינוקות עברה שינוי מהפכני בעשרות השנים האחרונות ואם בעבר ילדים יצרו שעשוע עבור עצמם, כיום תעשיית המשחקים מציעה שפע של אפשרויות לצעצועים
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI