דף הבית עסקים תקשורת מרכזיות IP - הווה ועתיד
מרכזיות IP - הווה ועתיד
איניטל אפולו בע"מ 27/09/11 |  צפיות: 4253

שוק המרכזיות בישראל הינו תחרותי ביותר, ולקוח שמחפש לרכוש מרכזיה יכול לאבד את דרכו בין כל האפשרויות המוצעות בפניו. ישנן בשוק שלושה סוגים של מרכזיות: המרכזיה האנלוגית הפשוטה שבהדרגה נעלמת מהשוק, המרכזיה הדיגיטלית שהינה בשימוש עד היום ברוב העסקים בישראל ומרכזית ה- IP שניכנסה לשוק בחמש השנים האחרונות.
כמובן שישנם בישראל לא מעט עסקים שעדיין עובדים ללא מרכזיה כלל המשתמשים בקווים הפשוטים / האנלוגיים של בזק או הוט.

אולם בסופו של דבר כל עסק יודע שבמוקדם או במאוחר יצטרך מרכזיה.
בנוסף, ישנם בישראל לא מעט עסקים שברשותם מרכזיה ושאינם מרוצים מכיוון שהם מוגבלים בכמות הקווים והשלוחות, עלות גבוהה של טלפונים חכמים דיגיטליים ייעודיים למרכזיה שהם רכשו ועלות שירות של טכנאי לביצוע הפעולה הכי קטנה כרוכה בלא מעט כסף. מכל הסיבות האלו בעל עסק יעדיף להשאיר את המצב הנתון עד שלא תיהיה לו ברירה והוא יצטרך להחליף את המרכזייה.
חשוב לציין כי כל שינויי הגדרות במרכזיה אנלוגית או דיגיטלית דורש הזמנה של טכנאי לבית העסק והשירות עולה מאות שקלים. בסופו של דבר, מרכזיה הופכת לנטל על העסק במקום לשרת ולקדם אותו.

שוק חדש של מרכזיות IP מוביל כיום את תעשיית התקשורת בזכות האפשרויות הרבות שהוא מציע בשילוב עם הרשת המשרדית של הארגון או באמצעות רשת האינטרנט. המושג IP הינו ראשי תיבות של "פרוטוקול אינטרנט", פרוטוקול הרשת הבסיסי של האינטרנט.
כל מרכזית IP מביאה עימה את הפונקציות הבסיסיות של המרכזיה: ניתוב שיחות יוצאות ונכנסות, אפשרות למענה קולי או אנושי וכל פונקציה אחרת שקיימת בכל מרכזייה רגילה. מרכזיות טלפון IP מגיעות עם ערך מוסף של התממשקות עם רשת האינטרנט. באמצעות הממשק ניתן להעביר שיחות על גבי תשתית האינטרנט במקום על תשתית הטלפוניה הרגילה. היתרון המשמעותי ביותר הינו החיסכון בכסף: במקום לשלם לחברת הטלפון עבור שיחות ניתן לחסוך את העלות של אותן השיחות על ידי שימוש בתשתית האינטרנט. הדבר נכון כפליים כאשר ישנו צורך בביצוע שיחות טלפון רבות לחוץ לארץ. החיסכון הינו משמעותי ביותר.

יתרון נוסף הינו האפשרות לנהל רשת טלפונית דרך האינטרנט שמשחררת את הארגון מהתלות בחברות הטלפוניה, לפחות בצורה חלקית. באמצעות האינטרנט אפשר גם לתקשר עם עובדי הארגון שברשותם טלפונים סלולאריים תומכיי  VOIP.
ההתממשקות של מרכזיות טלפון IP איננה בלעדית רק אל האינטרנט אלא גם אל מערכת המחשוב של הארגון. כך ניתן לשלב במערכת הטלפון תוכנות שונות שמציעות פונקציות ויתרונות רבים לארגון, הן ברמת הפעילות והן ברמת הניהול. אותן תוכנות יודעות להתאים את עצמן למערכות CRM עבור קשרי לקוחות, מחלקות שירות, הפעלת מוקדים טלפוניים וכו'.

שוק ה- IP הינו גדול ביותר והוא מובל על ידי חברות התקשורת המובילות בעולם: סיסקו, מייקרוסופט, Digium, Panasonic, LG, Avaya ואפילו גוגל שהכריזה לפני כמה חודשים על טכנולוגיה לאיחוד מספרי טלפון.
Digium הינה בין החברות המובילות בתחום מרכזיות ה- IP ומדורגת שלישית אחרי Cisco ו- Avaya. החדשנות של חברת Digium מתבטא בהחלטתה להפיץ את תוכנת ההפעלה של מרכזית ה- IP שלה בקוד פתוח על מנת לאפשר למתכנתים בכל העולם לקדם ולפתח את הקוד. כמו כן, Digium משווקת ציוד תקשורת איכותי עבור מתקיני מרכזיות  Asterisk (שם הקוד הפתוח).

איניטל משווקת  מרכזיות Asterisk בשל היתרון בעבודה עם קוד פתוח המאפשר גמישות רבה לפיתוח והתאמה של המרכזיה לעסקים ולארגונים קטנים כגדולים בעלויות נמוכות יחסית. מרכזיית  Asterisk הפכה למובילה בתחומה בשל יתרונותיה הבולטים: אי הגבלה בכמות השלוחות, אי הגבלה ברישיונות softphone, תכונת הקלטות מובנית במערכת, שירות ותמיכה מרחוק, אפשרות לחיבור מספרי SIP בקלות וללא הגבלה, חיבור כרטיסי PRI או כרטיסים אנלוגיים. כמו כן, בית העסק אינו מוגבל בסוגי מכשירי הטלפון היכולים להתחבר אל המרכזיה, וניתן לבחור בין עשרות הדגמים המופיעים בחנות ה- IP של איניטל.

ולכן לפני כל שדרוג ו / או רכישה של מרכזיה חדשה, חשוב לעמוד לא רק על התקציב  אלא גם לשקול את התוכניות העתידיות של הארגון: מספר העובדים שיגדל, פתיחת סניפים נוספים, הגברת שיחות לחו"ל ואפשרות להתחבר לCRM  הקיים על מנת לייעל את סדר העבודה. אלו הם שיקולים בודדים בלבד מתוך רשימת תכונות שהמרכזייה יכולה להעניק לכל בית עסק שרוצה להתקדם.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איניטל אפולו בע"מ

איניטל אפולו בע"מ מתמחה בתכנון ויישום מערכות תקשורת מורכבות ומרובות אתרים ועוסקת בפיתוחים ייעודיים עבור לקוחותיה.
לחברה ניסיון רב בפתרונות VOIP, מרכזיות IP והקמת מוקדים טלפוניים.



 


מאמרים נוספים מאת איניטל אפולו בע"מ
 
מוקד טלפוני- קול סנטר - call center למה, למי ואיך?
18/10/11 | CRM
רוב בתי עסק מנהלים בדרך זו או אחרת תקשורת עם קהל לקוחותיהם, אם זה דרך מחלקת שירות, מחלקת תמיכה, מחלקת מכירות או מחלקת חשבונות. אולם לשים קבוצת אנשים בחדר ולהנחות אותם לענות לטלפון לא הופך אותם למוקד טלפוני – קול סנטר. אז מה בכל זאת מבדיל מוקד טלפוני?

מרכזיות IP - הווה ועתיד
27/09/11 | תקשורת
Digium הינה בין החברות המובילות בתחום מרכזיות ה- IP ומדורגת שלישית אחרי Cisco ו- Avaya. החדשנות של חברת Digium מתבטא בהחלטתה להפיץ את תוכנת ההפעלה של מרכזית ה- IP שלה בקוד פתוח על מנת לאפשר למתכנתים בכל העולם לקדם ולפתח את הקוד. כמו כן, Digium משווקת ציוד תקשורת איכותי

נהלי אבטחה במרכזית Asterisk
27/09/11 | תקשורת
שלוחות ה-SIP שלכם הינן מטרות עבור האקרים.
ישנם האקרים רבים המפתחים רובוטים המתקיפים רשתות מחשב בכל זמן נתון וברגע שהרובוט מקבל תשובה חיובית להתקפה מחשבון SIP, אלגוריתם מתוחכם מבצע בדיקות על אותו חשבון SIP ועובר על כל הצירופים האפשריים עבור הסיסמאות.


שילוב של תשתית אנלוגית עם מרכזית IP
27/09/11 | תקשורת
מרכזית ה- IP אינה בוחרת לעבוד רק עם הציוד והתשתית הייעודיים לה, כגון טלפוני IP ותשתית אינטרנט. למעשה, היכולות המתקדמות של מרכזית ה- IP מאפשרות לה לשתף פעולה עם התשתית והציוד האנלוגי של בית העסק. מרכזית ה- IP איננה מקור להפסדים אלא מקור לחיסכון אדיר מצד הלקוח.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI