דף הבית עסקים תעשייה החשיבות של מיחזור מתכות בזמנינו
החשיבות של מיחזור מתכות בזמנינו
togo 10/10/11 |  צפיות: 3794

כבר בשנות ה-80 של המאה ה-20, החלה להתפתח המודעות לנושא האשפה. כבר אז החלו להבין כי אם תימשך המגמה הנפוצה באותם ימים, של צריכה חסרת מחשבה ושל השלכה בלתי מבוקרת של פסולת לאתרי פסולת שונים ברחבי העולם, לא יעבור זמן רב בטרם נשקע בפסולת של עצמנו. העולם גדול, אך לא גדול מספיק כדי להכיל את הפסולת האנושית.

             פסולת מתכת 2

כדי לספק מענה לנושא הפסולת בעולם, החלו לפתח טכנולוגיות חדשות – טכנולוגיות מחזור, המספקות מענה, בעצם, לשתי בעיות: הראשונה, בעיית הפסולת המתרבה, והשנייה, היא בעיית המשאבים המתכלים. רבים מהחומרים עליהם מתבססת התרבות המערבית הם חומרים מתקלים. על כן, כדי שתוכל האנושות להוסיף ולהתקיים, ואף להוסיף ולהתפתח, החלו למחזר חומרים שונים, מהתחום של מחזור מתכות ועד מחזור פלסטיק וניירות. למותר לציין כי מחזור אינו פתרון מושלם, אבל הוא לפחות מפחית את העומס על העולם.

אולי בשל העובדה כי פסולת מתכות נוטה לצרוך יותר מקום מסוגי פסולת מחומרים אחרים, ואולי בגלל שכמשאב, כריית מתכות קשה יותר מייצור נייר ופלסטיק – הענף של מחזור מתכות הפך עד מהרה לעסק משמעותי ומרכזי בתחום הבנייה, הייצור והתעשייה. אם נייר ופלסטיק ניתן לדחוס ולאחסן במקום מצומצם יחסית, הרי שהריסות מוצרי ברזל ומתכות אחרות נוטות להיות הרבה יותר תובעניות ככל שהדבר נוגע למקום. שתי דוגמאות מצוינות לכך הם מתכות מרכבים ומתכות מפירוקי מפעלים.

בעוד שאנשים מחליפים רכבים מדי שנה ומפעלים רבים סוגרים את דלתותיהם או משתדרגים, המתכות מהם הם עשויים אינן הולכות לשום מקום. הן נשארות באתרים בהם השליכו אותן על מנת להתפרק במרוצת השנים. גם במידה בה המתכות אכן מתפרקות ולא נשארות כבית קברות כעור ומאיים, התפרקותן והתפרקות הצבעים המצפים אותן מובילה לחלחול זיהום אל תוך האדמה ואל מי התהום, ומשם הזיהום נפוץ בדרכים שרק כיום אנו מתחילים לגלות.

                             פסולתמתכת

לפיכך, שירותים כגון פירוק מפעלים ופירוק רכבים לשם מחזור מתכות, הינם לא פחות משירותים חיוניים. העובדה כי מחזור המתכות מאפשר ליצרנים ליהנות מאספקת מתכות במחירים זולים יותר, ובכך להוזיל את הוצאותיהם הינה רק בונוס – בונוס לא מבוטל, אומנם, אבל בונוס, שכן בכל מקרה לא ניתן היה להמשיך לנהוג במתכות בחוסר אחריות, כפי שנהוג היה מסוף המאה ה-19 ועד העשורים האחרונים של המאה ה-20.

כמו כן, יש משהו נכון בכך שמוצרי מתכת מממוחזרים והופכים להיות דברים אחרים. הדבר מזכיר לנו, כאשר אנו טורחים לחשוב על כך, כי כל העולם כולו, הוא יחידה סגורה, בה שום דבר לא נוסף ודבר אינו הולך לאיבוד. כולנו קשורים זה בזה והכול קשור בכול. אין לדעת, יכול להיות שאפילו המחשב עליו אני כותב מילים אלו היה פעם חלק ממפעל או ממכונית, ואין לדעת מה יהיה בגלגולו הבא.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 togo


 


מאמרים נוספים מאת togo
 
מטבחי חוץ בתוך הסוכה
10/10/11 | ריהוט
חג הסוכות כבר כמעט בפתח. למעשה, כבר במוצאי יום כיפור נתחיל להציב את היתד הראשונה במבנה אירעי זה. בחג עצמו נבלה בתוכו שבעה ימים – נישן, נארח אושפיזין, וגם נאכל ונשתה. סוכה זו תהיה הבית שלנו למשך תקופת החג. אלו מאיתנו שיש להם מטבחי חוץ בחצר ירוויחו: את הסוכה יוכלו לבנות מסביב או בסמוך, וכך ליהנות ממטבחי חוץ מאובזרים בדיוק כמו בפנים הבית.

החשיבות של מיחזור מתכות בזמנינו
10/10/11 | תעשייה
כבר בשנות ה-80 של המאה ה-20, החלה להתפתח המודעות לנושא האשפה. כבר אז החלו להבין כי אם תימשך המגמה הנפוצה באותם ימים, של צריכה חסרת מחשבה ושל השלכה בלתי מבוקרת של פסולת לאתרי פסולת שונים ברחבי העולם, לא יעבור זמן רב בטרם נשקע בפסולת של עצמנו. העולם גדול, אך לא גדול מספיק כדי להכיל את הפסולת האנושית.

הזמנות לאירועים - איך זה מתבצע
10/10/11 | צרכנות
איך תבחרו בית דפוס איכותי ויעיל, שיעשה לכם עבודה מקצועית? ראשית הדבר תלוי בסוג העבודה הדרושה לכם. האם אתם זקוקים להפקות מורכבות של קטלוגים מהודרים, או שמא מדובר בדברים פשוטים וצנועים יותר, כגון כרטיסי ביקור לעסק? מומחי דפוס מקצועיים ידעו בדיוק מה דרוש כדי לתת לכם הפקה איכותית – דפוס אופסט או דיגיטלי, העתקות אור ועוד.

כל המידע על מכון פוליגרף
09/10/11 | חקירות
ישנם בחיים מצבים שבהם אנחנו נדרשים לעבור בדיקת אמינות, שנקראת גם בדיקת פוליגרף. זה יכול להיות משום שאנחנו מעוניינים להתקבל לעבודה חדשה אשר המנהלים מטעמה רוצים להיות בטוחים שהם שוכרים לעבודה אנשים מהימנים,

שערים חשמליים - מה זה אומר??
09/10/11 | תעשייה
בעולם בו אנו חיים, עולם רווי, לצערנו, בפריצות ובמעשי פשיעה, אנשים רבים מעוניינים להגן על פרטיותם ועל ביטחונם ונוקטים לשם כך באמצעים שונים. אחד מאמצעים אלה הוא, כמובן, התקנת מערכת אזעקה בבית. אמצעים נוספים הם התקנה של סורגים ושל מערכת בקרת כניסה כמו אינטרקום, ולאחרונה נוסף אמצעי אחר שהפך מקובל מאוד – התקנת שערים חשמליים.

פרגולות עץ ומעבר לכך
רבים המתקינים פרגולות עץ חושבים שהפרגולות עץמשמשות רק כמקום יפה לשבת בו ורק לאחר ההתקנה והשימוש בפרגולות מגלים כמה הפרגולות חשובות ומשמשות אותנו לכל אורך היום. במאמר זה נרחיב על הפרגולות והערך המוסף שהן נותנות לנו, ברור שכל אחד שהתקין פרגולות יוכל להוסיף עוד נקודות שלא חשבנו עליהם.

פסיכיאטריה והפרעות נפשיות
כרבע מהאוכלוסייה סובלת מהפרעות נפשיות או ממצוקה נפשית כך עולה מתוך סקר שנערך על ידי המכון למחקר ברוקדייל מכון שהינו מרכז מוביל למחקר חברתי יישומי בישראל ובעולם היהודי. אך למרות האחוז הגבוה של האוכלוסיה הסובלים מהפרעה נפשית ברמה זו או אחרת רק כחצי מתוכם פנו לעזרה מקצועית של פסיכיאטר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI