דף הבית עסקים ייעוץ עסקי אבחון עסקי מקדים
אבחון עסקי מקדים
איל פטרן 10/10/11 |  צפיות: 4162

אבחון עסקי מקדים

יזמים וסטארטפיסטים בדרך כלל מאוד מבינים בתחומם אבל לא תמיד מכירים את עולם העסקים לעומק. לפני שמבצעים רעיון מסוים צריך לרדת לפרטים ולהבין האם המודל העסקי שלו רווחי. יכולים להיות הרבה רעיונות שנשמעים טוב אבל ברגע שמנסים להכניס אותם למודל כלכלי הן נכשלות. בתוכנית העסקית אסור לוותר על שום מרכיב, לדוגמא אם יש לי רעיון לבנות וילה לצורך מסיבות רווקים. צריך להביא בחשבון מהו הרווח לערב השכרה אבל צריך גם לקחת בחשבון עלויות הקמה, בנייה, רישיונות וכמובן השיווק.

בתחום הזה השיווק נעשה בעיקר דרך האינטרנט והינו יקר. כדאי לבצע מחקר שוק ולראות בדיוק כמה עולה לפרסם באתר של מסיבות רווקים או לקדם את האתר שלי. נקודה נוספת היא המתחרים, כבר יצא לי לראות איש עסקים שהחליט שהוא מביא מוצר חדש לארץ. הוא נראה לו מוצר מנצח רק מה שהוא שכח לבדוק הוא שיש עוד מגוון פתרונות דומים לבעיה שהמוצר מנסה לפתור. בכלל יש לי כלל שלמדתי עוד באקדמיה, כאשר אני חושב על רעיון מסוים צריך לצאת מהנחה שבמקום מסוים בעולם חושבים על רעיונות דומים. זאת בגלל שהתנאים הטכנולוגיים והחברתיים בעולם זורעים את היוזמות החדשות של אנשים.

ישנו סיפור מפורסם שיכול להמחיש את זה, שעתיים אחרי שרשם בל אצל רשם הפטנטים את המצאת הטלפון נכנס גרי לרשם הפטנטים עם המצאה זהה. אחרי חקירה התברר שהם לא העתיקו אחד מהשני פשוט בגלל רוח התקופה ההמצאה עליה חשבו הייתה דומה.

אבחון עסקי לחברה קיימת

כאשר מדברים על אבחון עסקי לחברה קיימת הכוונה היא לניתוח של מצב החברה והמגמות שבפניהן היא עומדת. לדוגמא אם המכירות עולות באופן משמעותי אבל הרווח הנקי של החברה כמעט לא משתנה צריך לאבחן מהו המקור של ההבדל. לדוגמא יכול להיות שהייצור תלוי במחירים של חומרי גלם שנמצאים בעליה. במצב כזה יכול להיות שיהיה נכון לגדר את הסיכון של עליית מחירים על ידי חוזה עתידי.

הדוגמא מראה כמה חשוב להגיע למקור הבעיה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 איל פטרן


 


מאמרים נוספים מאת איל פטרן
 
תמ"א 38, חידושים בתחום
20/07/12 | נדל"ן
התיקון השלישי לתמ"א 38 מביא עמו רוח חדשה ואופטימית שמביאה לתקווה גדולה בנוגע להצלחת התכנית המבורכת שעד היום, למרות שיצאה לאוויר העולם לפני קרוב ל 8 שנים לא הצליחה להתרומם מן הקרקע ולהמריא. על מנת להבין לעומק את מהות התיקון השלישי לתכנית נסקר בקצרה את ההשתלשלות שלה עד לנקודת הזמן בה בוצע התיקון השלישי.

מי מבין בנדל"ן?
06/07/12 | אדריכלות
נקודת המפתח של כל מי שמחליט להיכנס לעסקי הדלוניידי היא שאנחנו חיים בעולם שאוכלוסייתו גדלה כדרך הטבע ולעומת זאת שטחיו – לא גדלים, גם כן – כדרך הטבע. כאשר נחבר לנתונים הבסיסיים האלה את הנתון שבני אדם תמיד יצטרכו למצוא מקום לגור בו, נוכל לראות שאחת הדרכים שתמיד היוותה אפשרות מוצלחת ליצירת כסף היא השקעות של נדל"ן.

איך לנהל השקעות
16/12/11 | שוק ההון
החלטתם שאתם רוצים להשקיע בבורסה? כדאי שתתייעצו עם מקצוענים. שוק המניות יכול להיות לעיתים אכזרי לאלו שלא מכירים אותו

אבחון עסקי מקדים
יזמים וסטארטפיסטים בדרך כלל מאוד מבינים בתחומם אבל לא תמיד מכירים את עולם העסקים לעומק. לפני שמבצעים רעיון מסוים צריך לרדת לפרטים ולהבין האם המודל העסקי שלו רווחי.

יחסי ציבור – איך לקבל פרסום בשווי של מיליוני שקלים באלפי שקלים
יח"צ לא תמיד זוכים להערכה רבה אצל מנהלים של חברות היות והם לא קשורים באופן ישיר למכירות. המנהל מעדיף להשקיע בפרסום שמטרתו להרחיב את המכירות בעזרת משיכה של לקוחות על ידי מסר מכירתי

ניהול אשראי עסקי
אחד המפתחות לעסק יציב הינו ניהול אשראי, צריך לשים לב האם היום אנחנו מנהלים את הפעילות על ידי הלוואות זמן קצר, ארוך, הנפקת אג"חים, הנפקת מניות או מינוס בעובר ושב. הריבית על אוברדראפט היא הגדולה ביותר ולכן אם אנחנו מרבים לחרוג ממסגרת העובר ושב עדיף לקחת הלוואה לזמן קצר או ארוך.

אנטי וירוס וטכנולוגיות משתנות
מה גורם לאנטי וירוס להיות טוב? כשאנחנו קונים תוכנת אנטי וירוס דבר ראשון נרצה לדעת שאנחנו מוגנים מפני האיומים השונים. השינויים בטכנולוגיה מהירים והפורצים והמזיקים מנצלים זאת לטובתם. זוהי גם הסיבה שבגללה חשוב שההגנה תתעדכן לעיתים תקופות.

איך כותבים תוכנית עסקית ?
01/08/11 | ניהול
יש לנו רעיון מצוין עכשיו נשאר לנו רק לכתוב תוכנית עסקית שתגרום למשקיעים להתעניין במה שפיתחנו ובסוף גם להשקיע. אלא שזה לא כל כך פשוט לביצוע, מדובר במסמך מורכב שאמור להעביר במהירות את הרעיון שלנו, וצריך להראות שאנחנו באמת מבינים בתחום שעליו אנו כותבים. החלקים של תוכנית עסקית בדרך כלל כוללים:

קידום אורגני
בואו דבר ראשון נסביר מה זה אומר? הכוונה היא לקידום של האתר במנועי החיפוש בתוך התוצאות הטבעיות שלהם. תוצאות שעליהם לא משלמים כסף לגוגל על מנת להופיע אלא מתאימים את האתר למגוון הקריטריונים של מנועי החיפוש. מדובר על תחום שפרץ אל התודעה בישראל בשנות ה 2000 לפני זה היו החלוצים של שנות ה 90.

אוטוקאד 2012
20/06/11 | אדריכלות
תוכנת שרטוט מבית אוטודסק מובילה כבר מספר שנים בתחום של אדריכלות וההנדסה. כול שנה מתעדכנות גרסאות חדשות שלה הכוללות מגוון אפשרויות בתחום ה CAD. התוכנה מתאימה לתקן הישראלי, והיא מאפשרת גמישות רבה. אוטוקאד 2010 אופיינה בעזרים שהופכים את התוכנה למהירה יותר ונוחה לשימוש. נוספה אפשרות להדפסה מהירה של גיליונות, עיבודם ממצב של תוכנית לגליון הדפסה תוך חיסכון בשלבים. טקסט בעברית אפשרות להוסיף טקסט בעברית לשרטוטים. חישוב שטחים – אפשרות לחשב שטחים באופן אוטומטי.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI