דף הבית עסקים יחסי ציבור מבחן שליט
מבחן שליט
עינת מירון 17/10/11 |  צפיות: 4350

אתה מתרגש? ספר לנו איך אתה מרגיש? אתה יודע, העם היה איתכם כל השנים ועכשיו הוא ממש רוצה לדעת איך אתם מרגישים!

יש לי מבזק חדשות קצרצר לכל כתבי השטח ועורכי מהדורות החדשות בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות המודפסת ובאינטרנט – אין אדם אחד, שתומך בעסקה וגם שלא, שלא מבין, מסוגל לנחש ואפילו יודע היטב שנועם, אביבה, יואל, הסבא, השכנים ושאר החברים, מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מתרגשים ומצפים וחרדים ותוהים. טבעת החנק של העיתונאים והצלמים, סביב נועם ואביבה היא אחד הדברים המיותרים והמביכים!

אחרי כל אירוע מתוקשר מתכנסים להם בכירי העורכים והכתבים בתיק תקשורת או באחד מעמודי הדעות ומגנים את עצמם לדעת. מאשימים את עצמם בעיוורון, בחוסר כבוד. מבטיחים להפיק לקחים ו... עד האירוע המתוקשר הבא, שבו הם מתנהגים בדיוק כמו שהתנהגו, ואולי אפילו מעלים מעט את הרף. תקשורת יקרה, זהו! עכשיו מתקיים מבחן הבגרות שלך. ולא, אל תגידי שטויות, יהיה מועד ב. תצליחי בו כבר עכשיו.

התקשורת שיחקה תפקיד מכריע בקמפיין הציבורי להשבת החייל החטוף גלעד שליט הביתה ועכשיו היא דורשת לפרוע את השטר. 'היינו בשבילכם בכל האירועים התקשורתיים, ביחסי ציבור, שיצרתם במיוחד למעננו ועכשיו אנחנו דורשים מקום בשורה הראשונה. בעצם לא בשורה הראשונה, אלא ממש בצמוד לאביבה ונועם'.

אז עורכים, כתבים ומגישים נכבדים ויקרים, זהו יום המבחן שלכם. יש לכם מס' ימים לחשוב טוב טוב אם מצור אלים ושאלות בנאליות הם באמת ה-דבר שצריך לבלוט ביום חזרתו של גלעד. אם ההתנפלות האלימה והבוטה בגיבוי גישת ה"מגיע לנו" היא הדבר שצריך להאפיל על היופי והשמחה שעם חזרתו הצפויה. יש לכם מספר ימים  לחשוב טוב טוב איך מסקרים את האירוע הכל כך חשוב הזה ואיך מעבירים את התחושות והרגשות מבלי להיות הסיפור עצמו.

זו הזדמנות פז עבור התקשורת הישראלית לתקן עוולות גדולות ובראשן את זו שנגרמה לרונה רמון. זו הזדמנות לתכנן ולהיערך כבר מעכשיו כיצד לספר ולתעד את חזרתו של גלעד במינימום רמיסה של כבוד האדם, הפרטיות והשקט שמגיע לו ולמשפחתו.

אחרי שדובר צה"ל ולשכת העיתונות הממשלתית יסיימו את תפקידם הרשמי, כשהמשפחה המאוחדת תחזור למצפה הילה, אז תידרשו להפגין בגרות של ממש. מבחינתי, אם אתם שואלים אותי - בואו נהיה כנים, אין באמת צורך בעשרות מיקרופונים שיוצמדו להורים ולגלעד. למען האמת זה הדבר האחרון שצריך הבחור הזה שלא ברור מה מצבו הנפשי והפיזי. אז מה דעתכם לאחד כוחות? אתם מסוגלים לוותר על האגו והכבוד והיוקרה? אולי תעשו פול? תבחרו כתב אחד ואחדו שידור בין כל התחנות וכל הרשתות וכל הערוצים. סקרו את החזרה הביתה אבל גלו קצת רגישות. אל תתחבאו מאחורי תירוצי "תפקידנו לספר את הסיפור". את הסיפור הזה אפשר לספר פעם אחת. סימולטנית. גם בלי ליצור טבעת חנק סביב המשפחה הזו.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 עינת מירון

מירון תקשורת משווקת - http://www.meyron-mc.com/



 


מאמרים נוספים מאת עינת מירון
 
בית מנומס ואידילי לא מביא 40 אחוזי רייטינג
לקשת עוצמה גדולה שאסור לזלזל בה, אבל הפעם נדמה שהציבור תופס את העוצמה הזו כזלזול בו ובשכל הישר שלו וקשת עלולה למצוא את עצמה במשבר מתגלגל

לראשונה קמפיין פרסום דיגיטלי המנוהל בהתאם להתנהגות הגולשים
Acuvue מותג עדשות המגע מבית ג'ונסון&ג'ונסון מגיש, קמפיין פרסומי באמצעות דאבלקליק, מבית גוגל הקמפיין כולל 23 סרטוני וידיאו שחשיפתם מבוקרת ומנוהלת בכלים טכנולוגיים מתקדמים

המרוץ לגולן
נהוג ומקובל להתחיל פעילות יחסי ציבור כחודשיים-שלושה לפני תאריך ההשקה הרשמי. אז למה גולן טלקום בוחרת בבליץ תקשורתי חצי שנה לפני תחילת הפעילות שלה?

ריאליטי או Apple?
יכולה להבין ולהודות לאפל על שפישטה את הטכנולוגיה, הנגישה אותה וגם פתחה שוק שלם של בעלי מקצועות חדשים, אבל אף פעם לא הבנתי את ההסכמה שבשתיקה לגישה השיווקית שלה. את הורדת הראש וקבלת כל התכתיבים שלא ניתנים לערעור, המחירים של כל כפתור וכבל, החפיפניקיות ב-QA.

מבחן שליט
הזדמנות פז עבור התקשורת לתקן עוולות גדולות ובראשן את זו שנגרמה לרונה רמון. הזדמנות לתכנן ולהיערך כבר מעכשיו כיצד לספר ולתעד את חזרתו של גלעד במינימום רמיסה של כבוד האדם, הפרטיות והשקט שמגיע לו

שיעור חינם בניהול משברים
ניהול משברים הוא דבר מאוד פשוט לביצוע. הוא כולל 2 מרכיבים בסיסיים שחייבים להתקיים כדי לנטרל את הביקורת – שקיפות ואחריות.

בקשת פירוק לחברת אושידה בעמ
17 כלות כנראה לא יקבלו את שמלות הכלה שלהן; החוב של החברה לעובדות מוערך בכחצי מיליון ש"ח

פורקס פלייס תובעת חצי מיליון ש"ח מסוחר מט"ח שהונה את בית המשפט והשיג במרמה צו עיקול כנגדה
בכתב התביעה שכנגד מתייחסת פורקס פלייס לפסיקתו של רשם בית המשפט חגי ברנר שהסיר את צו העיקול שנפסק לחובתה ולבחירת המילים בהן השתמש "מעוררת על פניה קשיים במישור המהימנות" ומבקשת מבית המשפט לפסוק לה פיצויים מוגדלים.

פורקס פלייס לבית המשפט: "מאג'ד שייך בודה סיפורים ומנסה להעביר על שכמה של החברה את הפסדיו הכשרים"
החברה מגיבה בכתב תביעה באורך 40 עמודים מנומקים ורווי הוכחות כי תביעתו וצו העיקול שהשיג התובע התבססו על שקרים, רמאויות ומניפולציה על בית המשפט

בית דין רבני שדן בתביעת השתתפות בהפסדים לאור קבלת שטר היתר עסקא פסק כי שטר שכזה אינו מחייב
בדיון, בהשתתפות הדיינים הרב יהודה סילמן, הרב ישראל רוזנברג והרב יעקב פרבשטיין נקבע כי יש ספק אם שטר היתר העסקא אכן מחייב ולכן אין אחד מהצדדים רשאי לתבוע כספים בגין רווחים או הפסדים. עוד קבע בית הדין הרבני כי גם אם השטר תקף ומחייב אין התובע יכול לתבוע בגינו הפסדים ולכן בית הדין בכלל לא אמור לפסוק בנושא. בהחלטה זו ביטל בית הדין הרבני את תביעתו של הרב מנחם סופר.
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI