דף הבית חוק ומשפט פלילי להתעסק עם משטרת ישראל זה פלילי
להתעסק עם משטרת ישראל זה פלילי
אלעד שניר 23/11/11 |  צפיות: 3430

מאת: רועי ברומר

עבודת משטרה אף פעם לא קלה. תמיד יהיו אנשים שירצו להתעלות על סמכותם, וירגישו כאילו הם הכוח החזק לא המשטרה. המאמר יציג מדוע כדאי לחשוב פעמיים לפני שעושים מעשה, שסופו יביא להתעסקות עם המשטרה בנושאים פליליים.

ההשלכות בחקירה

כאשר נחקר מגיע לתחנת משטרת ישראל פלילי הוא יכול להרגיש כאילו הוא בא לטיול או לביקור במקום נחמד ונעים. ההרגשה יכולה להיות שהמשטרה היא בעצם גוף חסר כל כוח.

חשוב לראות את ההוראות השונות כאשר מגיעים לחקירה כדי להבין שהמשטרה לא מגיעה לשחק, והתעסקות עמה יכולה להניב בשורות מאוד רעות.

אני אנסה לתת כמה הוראות איך להתנהל בחקירה משטרתית כדי להדגיש את המסוכנות בלהגיע לא מוכן לחקירה:

1. זכות היוועצות עם עו"ד פלילי - האם זכותך לדרוש זאת או שהנושא תלוי בטוב ליבם של החוקרים? ע"פ הפסיקה זכותך לדרוש התייעצות עם עו"ד פלילי -לכן במידה ולא התייעצת עם עו"ד פלילי בטרם החקירה זכותך לבקש מהחוקר להתקשר לעשות זאת בטרם החלה החקירה כדי שזה יכוון וידריך אתכם כיצד להתנהג בחקירה במשטרה.

2. החוקר הוא לא ידיד וגם לא חבר - לפעמים המשטרה פועלת בשיטת החוקר הטוב והחוקר הרע. החוקר הטוב ישאל אותך עם אתה רוצה קפה והחוקר הרע יגיד "אנחנו יודעים שאתה אשם". המטרה ברורה: החוקר הטוב ינסה להתחבב עליך ובכך לגרום לך להודות. המלצתי, לא ליפול לתחבולות גם להודות בתיק צריך לדעת איך ומתי.

3. כל מילה נרשמת ומתועדת - במסדרון של תחנת המשטרה, בחדר החקירה, בניידת משטרה וכול מקום אחר שאתה יכול להעלות בדמיונך. בנוסף, שיחה שלך עם החוקר בע"פ גם היא נרשמת בסיום החקירה על גבי מזכר פנימי של המשטרה. לכן, לא להגיד שום דבר שבסופו של יום תתחרטו.

4. הבטחה של חוקר - ישנם מקרים שהחוקר יגיד לך "תגיד לי את האמת אני מבטיח לעזור לך" או "תגיד שאתה גנבת ואני אעזור לך". המלצתי, לא לפעול ע"פ הבטחות בטרם קיבלת יעוץ מעו"ד פלילי.

5. לקרוא - תקרא מהן החשדות נגדך, באיזה עבירה אתה חשוד, ובאילו נסיבות. בסיום החקירה ובטרם אתה חותם, חשוב לבדוק שכול מה שאמרת נרשם.

התעסקות עם המשטרה בכביש

עוד נטייה מוטעית היא שאפשר לעשות מה שרוצים בכביש היות והמשטרה אף פעם לא תתפוס אותנו באמצע אקט פלילי. נטייה זו מוטעית מהיסוד.

אני אנסה לתת כמה דוגמאות כדי להדגיש זאת:

1. אדם ששותה ונוהג- המשטרה מציבה מצלמות במקומות אסטרטגיים או שפשוט ממתינה שם. אדם שנתפס ע"י המשטרה כאשר הוא שותה, ישלח מיד לבדיקת ינשוף ובמידה ותצא חיובית, רישיונו של אותו אדם יילקח ממנו, והוא יוזמן לתחנת משטרה ביום למחרת ולאחר מכן למשפט, שבסופו רישיונו עלול להילקח ממנו לכמה שנים במקרה הרע.

2. נהיגה במהירות מופרזת- נהגים נהנים בשעות לילה מאוחרות לנהוג בצורה מופרזת ומוגזמת במהירות לא הגיונית. כפי שציינו קודם, משטרות שמות מצלמות במקומות אסטרטגיים ומחכות באזורים שבהם יש נטייה לנסוע מהר מאוד בשעות לילה.

3. אי ציות להוראות תנועה בכביש- נהגים רבים מרשים לעצמם לעיתים לנהוג בכביש כאילו מדובר במגרש הביתי שלהם. פרסה במקום שאסור, אי ציות לתמרור עצור, אי מתן זכות קדימה ועוד.

משטרה נמצאת ורואה את הדברים האלה. נהגים נוהגים להתחכם עם המשטרה. למשטרה יש אפס סובלנות כלפי נהגים כאלה, והם מיד רשאים לתת דו"ח ואף לעכב נהג לשלוש שעות כאשר הוא ממשיך להתחכם עמם.

לקבלת ייעוץ מקיף מעו"ד פלילי כנסו לפורום פלילי >>

התעסקות עם המשטרה במועדונים

הרבה מאוד צעירים נוהגים להגיע למועדונים בהרגשה שהכל מותר להם. הם שותים לפני שמגיעים למקום או במהלך המקום, יוצרים התגרויות בסובבים ואף משתמשים בסכינים.

המשטרה מכירה את המקומות האלו ויודעת לזהות פעילות פלילית מיד. הנטייה היא לנהוג ביד קשה כנגד מפרי חוק ומתפרעים, והעונשים הם במקרה הטוב הרחקתם מהמקום ועד הגשת כתבי אישום בגין עבירות שונות כגון: תקיפה לדוגמא.

דוגמא נוספת ניתן לתת על התפרעות במשחקי כדורגל. גם פה המשטרה מרחיקה מהמגרשים עד כדי הגשות כתבי אישום.

סיכום: הנטייה לחשוב שהיד של המשטרה קלה מכיוון שאין להם מספיק סמכויות או שמזלזלים בהם היא מוטעית מהיסוד. רצוי לחשוב פעמיים לפני שמתעסקים עם המשטרה בפלילי.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 אלעד שניר


 


מאמרים נוספים מאת אלעד שניר
 
האם להתגרש בלי ללכת לייעוץ זוגי מתוך רצון לשקם
01/01/17 | משפחה
אחוזי הגירושין נמצאים בעלייה מתמדת, ובני זוג רבים בוחרים לפרק את החבילה ולהתגרש. אם בעבר גירושין היו בגדר אות קלון על המתגרשים, כיום גירושין הם... קרא עוד

על הוראות חוק הוצאה לפועל
בכל הנוגע להוצאה לפועל חשוב להכיר שני מושגים ראשיים: זוכים וחייבים. זוכה הוא אדם שבידו פסק דין כספי... קרא עוד

מתי תוכל לתבוע בגין הלנת שכר?
אחד הסעדים החשובים ביותר העומדים לרשותם של העובדים בישראל הוא קבלת מלוא שכרם בזמן. על פי החוק להגנת השכר, פגיעה בזכות זו של העובד עשויה להביא לתביעות חמורות... קרא עוד

האם רשלנות רפואית מובילה לרפואה מתגוננת?
התביעות הרבות בגין רשלנות רפואית מביאות את הרופאים למצב בו הם שולחים פציינטים לאינספור בדיקות לא רלוונטיות שלא משיגות שום תועלת, כשכל מטרתם היא להגן על עצמם מפני... קרא עוד

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

למה הפייסבוק לא מוזכר בחוק איסור לשון הרע, ואיך בכל זאת יש תביעות על פרסומים בו
13/03/16 | כללי
חוק איסור לשון הרע, התשכ"ה-1965 מגן על זכות יסוד כבוד האדם. תפקידו של החוק להגדיר מהי לשון הרע ולאסור על השימוש בה כלפי אזרחים, עובדי ציבור ואחרים.

הליכי גירושין בשיתוף פעולה – מציאות אפשרית?
10/03/16 | משפחה
לא אחת אנו שומעים על סכסוכי גירושין קשים. בני זוג שאהבו זה את זה מאד הופכים בגירושין לאויבים מרים. האם ניתן לעשות את זה אחרת? האם אפשר לפרק את החבילה בשיתוף פעולה ומתוך כבוד הדדי? על כך במאמר שלפניכם.

האם אפשר להכריח גבר או אישה להתגרש?
21/02/16 | משפחה
האם ניתן לכפות גירושין? מה קורה כשהצד השני מסרב להתגרש, מה הסנקציות אם בכלל? זוגיות במבחן. קרא עוד

מה השכר העדכני עבור שירותים נוטריוניים
07/10/15 | כללי
שכרו של הנוטריון הינו אחיד ונקבע על פי החוק. במאמר הנוכחי נסקור את התעריף העדכני לשנת 2015 עבור השירותים הנוטריוניים השונים.

רשלנות רפואית עקב היעדר הסכמה מדעת
הסכמה מדעת מייצגת את זכותו של המטופל לקבל החלטות באשר לטיפול רפואי שיקבל והיא מעוגנת בחוק זכויות החולה. כיצד מתאפיינת רשלנות רפואית עקב העדר הסכמה מדעת?
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI