דף הבית עסקים יזמות עסקית גיוס השקעה לאחר פיתוח אב טיפוס.
גיוס השקעה לאחר פיתוח אב טיפוס.
[email protected] 28/11/11 |  צפיות: 4080

שלום שמי אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית – B-focus.

במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא פיתוח ועיצוב המוצר, או לחילופין, נושא העיצוב התעשייתי של המוצר, וחשיבותו בתהליך גיוס הכסף בשלבים מאוחרים יותר.

לאחרונה פונים אלנו יותר ויותר יזמים שבצעו פיתוח מוצר בדרכים כאלו ואחרות ו'נתקעו' עם נושא גיוס הכספים למיזם. רק היום פנה אלי יזם שנמצא בפיתוח של אב וטיפוס שלישי למיזם/ לפטנט שלו ועכשיו הוא צריך עזרה בגיוס כספים כדי להביא את המוצר לשוק.

אז קודם כל אני חושב שחשוב להבין שאם נתייחס לתהליך של גיוס השקעה – לאחר שנמצא המשקיע שמעוניין להשקיע המוצר/ בפטנט כמובן – התהליך יכיל מספר רב של פגישות, חלקם רלוונטיות לעיצוב ופיתוח המוצר, חלקם רלוונטיות לאופי המוצר הסופי וקהל היעד וחלקם מתייחס לנושא המשא ומתן או לחילופין לפן המסחרי כפי שמכנים אותו.

אם ניקח את היחסים בין הזמן של הפגישות, לזמן שבו יושבים ומדברים על הפטנט/ המוצר עצמו, ביחס לזמן שמושקע בפגישות על שאר הנושאים ניתן יהיה לאבחן שכ 90% מהזמן יעסוק המשקיע בנושאים עסקיים/ שיווקיים ורק כ 10% מהזמן יושקע במוצר/ באב הטיפוס/ בפטנט שפותח.

נכון חשוב מאוד להראות למשקיע את אב הטיפוס וחשוב מאוד להוכיח את ההתכנות שלו – ולכן חשוב מאין כמוהו לפתח אב טיפוס ולהראות התכנות מכאנית/ פטנטביליות וכ"ו ולהראות למשקיע שהיזם יודע על מה הוא מדבר, הוא עשה שיעורי בית והשקיע כספים/ זמן כדי לעשות עבודה יסודית.

אבל אם נתייחס ליחסים של הזמן שמושקע בפגישות לעומת ההשקעה הדרושה בפרויקט – אז אם מקדישים 10% מהזמן על בדיקת אב הטיפוס וההתכנות של המוצר, אז מה צריך לעשות כדי למלא את שאר ה 90% מהזמן??

התשובה לשאלה זו (וזוהי אגב התשובה לשאלה מדוע רוב היזמים לא מצליחים לגייס השקעה!!) היא שעל היזם לבצע במקביל לפיתוח אב הטיפוס תהליכים רבים אחרים, כדי להכין אותו לפגישה עם המשקיע, כדי להגיע מוכן עם תשובות לשאלות שישאלו ע"י המשקיע. חלק מהשאלות הללו יהיו: כמה זמן ייקח לפתח מוצר סופי, כמה כסף צריך?, בשביל מה?, מה היעדים ואבני הדרך?, מה עלויות ייצור?, אחוזי חדירה?, חוות דעת קהל?, מחיר יעד?, שווקי יעד?, אסטרטגיה לחדירה?, וכו וכו וכו...

לסיכום – מה שאני רוצה להגיד לכל היזמים בינינו (גם אני יזם סדרתי J) זה שאת התהליך חשוב לבצע בצורה יסודית, סכמתית ותבניתית שתובל את הרעיון שיש לכם לידי ערך כספי אמתי שלפיו ניתן יהיה לנהל משא ומתן עניני שיוביל לאחוזי הצלחה גבוהים.

את התהליך הזה אנחנו מעבירים ב B-focus, נכון התהליכים הם ארוכים, מסובכים ומחויבים בניהול מקצועי – אבל בשביל זה אנחנו כאן...

אתם מוזמנים להעיף מבט באתר שלנו ולקרוא את המאמרים הרבים בנושא יזמות ופיתוח מוצרים ופטנטים וחשוב לא פחות לבדוק את התהליכים שאנחנו מעבירים ליזמים כדי לקדם את המיזם שלהם בדרך הנכונה.

תעיפו מבט בקישור המצורף – הסכמות מתארות איך בונים ערך כספי לרעיון ומשלבת בתוכה את תהליך חיפושי ורישומי הפטנטים, סקרי שוק והכנת אנפורמציה עסקית רלוונטית - כל התהליכים האלה באים, וחייבים לבוא, במקביל לפיתוח המוצר אותו היזם מעוניין לפתח.

http://www.b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

למשל - אין טעם לפתח מוצר לפני שהתבצעו חיפושי פטנטים + ניתוח דוח הפטנטים לגבי מה יש ומה ניתן לפתח יותר טוב ממה שיש.

קצת עלינו.

חברת B-focus בנוייה משתי מחלקות.

מחלקת עיצוב ופיתוח - מספקת מענה משלב הרעיון ועד מוצר מוגמר, כולל תכנון וייצור אבי טיפוס ודגמי התכנות, תכנון לתבניות ועד ייצור המוצר בסדרות ומשלוח לביית הלקוח

מחלקה עסקית - מספקת מענה בתחומי בניית אסטרטגיה עסקית ליזמים, חיפושי ורישומי פטנטים, סקרי שוק וכתיבה והכנה של אנפורמציה עסקית/ שיווקית רלוונטית - בהתאם לאסטרטגיה שנבחרה בתחילת התהליך.

אנו עובדים במקביל לסכמות בקישור שצרפתי ומלווים את היזם לאורך כל הדרך ע"י יועצים עסקיים מוכרים ע"י הלשכה ליועצים עסקיים של ישראל!!!

בנוסף, אנו מגובים בבית השקעות ולקוחותינו מקבלים הזדמנות לגיוס השקעה ע"י מספר קבוצות השקעה שאנו עובדים איתם (ההפניה והליווי לאותם משקיעים נעשת רק לאחר בניית הערך לאותו רעיון – כדי לאפשר סיום של התכנית העסקית שתשמש ככלי לניהול משא ומתן עם המשקיע הפוטנציאלי).

שיהיה בהצלחה לכולם. אשמח לשמוע תגובות/ הערות על הנקודות אותם העלתי במאמר.

בכבוד רב

אמיר לניאדו – יזם ומנהל מחלקה עסקית,  B-focus

[email protected]

www.b-focus.com

0525-449558

077-5508737

**.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 [email protected]


 


מאמרים נוספים מאת [email protected]
 
פיתוח מוצר כחלק מתהליכים רוחביים בחברות
פיתוח המוצר, הוא לרוב ובייחוד בחברות קטנות, חלק ניכר מהפעילות ובהתאם יש להתייחס אליו כתהליך מרכזי ומשמועתי, אך אם זאת – תהליך פיתוח המוצר מחויב בבחינה רוחבית של אופי החברה, אסטרטגיה, יעדים, אבני דרך, הגנה קניינית ואלמנטים נוספים (הן עסקיים/ אסטרטגיים/ תפעוליים וכו). גם אם החברה היא בן אדם אחד, וגם אם צוות קטן של אנשים – חשוב מאוד להתייחס לפיתוח המוצר כחלק מתהליכים נוספים שהחברה תעבור. במאמר זה אגע בקצרה בחשיבות התהליכים השונים בחברה, כהתייחסות כללית לאופי פיתוח המוצר.

פיתוח מוצר פטנט
26/01/23 | פטנטים
יזמים רבים פונים לחברות רבות בתעשיה על מנת לפתח פטנט או רעיון ייחודי שעלה בראשם. יוזמה זו היא מבורכת ובזכותה העולם ובהתאם אנחנו הממציאים הגענו לאיפה שאנחנו היום.

התהליכים הבסיסיים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

באיזה שלב בפיתוח המוצר או הסטרטאפ כדאי לרשום פטנט?
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר/ פטנט – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

חשיבותו של המבנה העסקי במיזם.
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

גיוס השקעה לאחר פיתוח אב טיפוס.
במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא פיתוח ועיצוב המוצר, או לחילופין, נושא העיצוב התעשייתי של המוצר, וחשיבותו בתהליך גיוס הכסף בשלבים מאוחרים יותר.

חיפוש משקיע - איך ומתי
16/02/11 | פטנטים
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן

עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבות התהליך ביעדים ומטרות החברה או היזם
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

חיפוש משקיע - איך ומתי
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI