דף הבית עסקים יזמות עסקית חשיבותו של המבנה העסקי במיזם.
חשיבותו של המבנה העסקי במיזם.
[email protected] 11/12/11 |  צפיות: 3976

שלום. במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

אני כותב את מאמר זה מכיוון שהשבוע פנה אלי יזם שיש לו רעיון למיזם מעניין בתחום הסלולר והאפליקציות. לאחר שדברתי אתו על המיזם, ושאלתי שאלות לגבי איך הוא מעוניין ליישם אותו, מה היעדים והתהליכים שהוא מעוניין לעבור, מי הלקוחות הפוטנציאלים וכו הגענו למסקנה (שלאחר שהסברתי לו מה עומד מאחוריה הוא הסכים איתי) שיש לו בעיה במבנה העסקי/ שיווקי של המיזם. ואם הוא ימשיך לקדם את המיזם הוא עלול להיקלע לקשיים גדולים מאוד בשלב גיוס ההשקעה.

מכיוון שאינני יכול לפרט על המיזם אתן דוגמא כללית שלא קשורות למיזם הזה ספציפי:

דוגמא: מיזם של קומקום חשמלי שכדי לשפוך את המים לכוס אין צורך בלהרים את הקומקום. מה אותו יזם צריך לקחת בחשבון לגבי האסטרטגיה העסקית?, כתשובה אתן מספר נקודות לחשיבה (את התשובות אתן לכם להסיק בעצמכם..):

1.      למי הוא הולך למכור את הקומקום?.

2.      מי קהל היעד שלו (כטיפ – קהל היעד זה לא אותה תשובה כמו בשאלה מספר 1)?.

3.      מה הוא מתכוון להציג לאותו קונה כדי שהוא יקנה את המוצר/ המיזם?

4.      מה היתרונות היחסיים שלו לעומת מוצרים קיימים? והיכן אותו קונה יעשה את הרווח היחסי?

הנקודה שאני רוצה להבהיר כאן היא שהקונה של המיזם, או לחילופין מי שישקיע במיזם בשלבים הבאים, יחשוב בצורה הבאה: כמה כסף אני צריך להשקיע?, לאיזה תקופה?, מתי אראה את הכסף שלי חזרה?, איך אני יכול למנף את ההשקעה הזו הלאה?, מה הפוטנציאל העתידי של המיזם?, האם היעדים שאותם הציב היזם הם נכונים/ ריאליים?, וכו.

ובגדול – כדי לגייס השקעה צריך להציג בפני המשקיע/ הקונה את הרווח שלו מההשקעה במיזם. למשל (דוגמא נוספת) אם ניגש לסופר ונציע להם להקים מסעדה ליד הקופות שתמכור ארוחות צהריים.

העלויות שצריך לקחת בחשבון (בין היתר) הם: שכירות למקום/ לשטח/ שיפוץ/ עלות עובדים וכ"ו וכ"ו.

הפוטנציאל שהיזם צריך להציג בפני המשקיע/ הסופר צריך להיום (בין היתר ולא דברים סטנדרטים שגם אותם צריך לציין – כמו רווח פר מנה): שהלקוח יבלה יותר זמן בסופר, שניתן יהיה לקבל הנחות ומבצעים במסעדה של הסופר מעל גובה קנייה מסוים, ניתן להציע ללקוחות הנחות בקנייה הבאה אם אוכלים במסעדה, פרסומות בטלוויזיות שיהיו במסעדה, למכור אוכל מוכן הביתה, וכו וכו

כמובן שכל הנתונים צרכים בשלב הבא להיכנס לתכנית עסקית – כדי שניתן יהיה לדבר בצורה עניינית ולא במילים של: נראה לי, אני מעריך וכו.

לסיכום – המבנה העסקי בתחילת תהליך המיזם יגדיר ליזם עוד בתחילת הדרך מה פוטנציאל הרווחים של המשקיעים הפוטנציאלים ומה ניתן יהיה להציג להם כרווחים כדי למשוך את תשומת ליבם (מקווה שאני ברור..).

מספר מילים עלנו

B-focus, רקע כללי: חברת B-focus מתמחה בפיתוח ועיצוב מוצרים, פטנטים ורעיונות משלב הרעיון ועד מכירת המוצר ללקוח הסופי.

החברה בנויה משתי מחלקות מרכזיות:

מחלקת הפיתוח והעיצוב והמחלקה העסקית. לקוחות החברה נהנים מעבודה משותפת של שתי המחלקות שונות אך משלימות בכל הקשור לעיצוב ופיתוח מוצרים, לייצור ולשיווק מוצרים ולתהליכים שונים בשרשרת שבין הרעיון, פיתוח ועיצוב המוצר (הן בפן התכני והן בפן העסקי) וייצור ושיווק המוצר בשווקי היעד.

קישור למבנה ארגוני:

http://b-focus.com/WebForms/structure.aspx

קישור לתהליכים אותם אנו מעבירים ליזמים:

http://b-focus.com/WebForms/processForInnovators.aspx

המלצה אחרונה – תעיפו מבט באתר שלנו, יש שם כתבות רבות בנושא עיצוב ופיתוח מוצרים, גיוסי הון, תכניות עסקיות, פטנטים וכ"ו. בנוסף נשמח כמובן ל Like בפייסבוק שלנו..

והכי חשוב – בהצלחה לכולם J

כותב המאמר הוא אמיר לניאדו – מנהל מחלקה עסקית ב B-focus.

**.        אין להתייחס למאמר זה כייעוץ, הנחייה או מתן עצה.


דירוג המאמר:

תגיות של המאמר:

 [email protected]


 


מאמרים נוספים מאת [email protected]
 
פיתוח מוצר כחלק מתהליכים רוחביים בחברות
פיתוח המוצר, הוא לרוב ובייחוד בחברות קטנות, חלק ניכר מהפעילות ובהתאם יש להתייחס אליו כתהליך מרכזי ומשמועתי, אך אם זאת – תהליך פיתוח המוצר מחויב בבחינה רוחבית של אופי החברה, אסטרטגיה, יעדים, אבני דרך, הגנה קניינית ואלמנטים נוספים (הן עסקיים/ אסטרטגיים/ תפעוליים וכו). גם אם החברה היא בן אדם אחד, וגם אם צוות קטן של אנשים – חשוב מאוד להתייחס לפיתוח המוצר כחלק מתהליכים נוספים שהחברה תעבור. במאמר זה אגע בקצרה בחשיבות התהליכים השונים בחברה, כהתייחסות כללית לאופי פיתוח המוצר.

פיתוח מוצר פטנט
26/01/23 | פטנטים
יזמים רבים פונים לחברות רבות בתעשיה על מנת לפתח פטנט או רעיון ייחודי שעלה בראשם. יוזמה זו היא מבורכת ובזכותה העולם ובהתאם אנחנו הממציאים הגענו לאיפה שאנחנו היום.

התהליכים הבסיסיים בפיתוח מוצר ופיתוח פטנט
המאמר מתאר את התהליכים הרלוונטיים שיזם צריך לעבור משלב הרעיון ועד שלב שיש לו אב טיפוס ותכנית עסקית והוא מוכן לחפש השקעה כספית או למכור את המיזם לשותף אסטרטגי. המאמר מתאר איך תהליכי פיתוח מוצר משתלבים עם תהליכי הפטנטים ותהליך בניית תכנית עסקית להערכת השווי שלפיו ניתן לגייס כספים.

באיזה שלב בפיתוח המוצר או הסטרטאפ כדאי לרשום פטנט?
העלתי את השאלה בכותרת לדיון מכיוון שאני נתקל ביזמים רבים שמגיעים אלינו לאחר שבצעו רישומי פטנטים באלפי שקלים/ דולרים ורק לאחר מכאן הגיעו לשלב של פיתוח המוצר ובניית האנפורמציה העסקית הדרושה. מטרתי במאמר זה הוא להאיר את עיני היזמים שבכוונתם לפתח מוצר/ פטנט – תהליך שאני קורא לו 'בניית ערך כספי לרעיון'. אז איך בונים ערך כספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט?

עיצוב ופיתוח מוצר כחלק מפעילות החברה
עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבותו בניסויים כחלק מתהליך הפיתוח.

חשיבותו של המבנה העסקי במיזם.
במאמר זה ברצוני לציין ולהבהיר את חשיבות האסטרטגיה העסקית שנקבעת בתחילתו של המיזם וכיצד היא תשפיע על תהליך פיתוח ועיצוב המוצר, על תהליך הכנת האינפורמציה העסקית, נתחי השוק, קהל היעד הפוטנציאלי ובגדול הכיוון הכללי של המיזם.

גיוס השקעה לאחר פיתוח אב טיפוס.
במאמר זה אני מעוניין להציג בפני הקוראים את נושא פיתוח ועיצוב המוצר, או לחילופין, נושא העיצוב התעשייתי של המוצר, וחשיבותו בתהליך גיוס הכסף בשלבים מאוחרים יותר.

חיפוש משקיע - איך ומתי
16/02/11 | פטנטים
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן

עיצוב ופיתוח מוצר והשתלבות התהליך ביעדים ומטרות החברה או היזם
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן. חברת בי-פוקוס בונה יחד עם היזם את הצוות הדרוש לקידום המיזם. בצוות יהיה בנוי מהיזם כמנהל, מנהל פיתוח ומנהל עסקי. יחד ובסנכרון הצוות יבנה את הערך הכספי לרעיון/ למוצר/ לפטנט אותו היזם מעוניין לקדם.

חיפוש משקיע - איך ומתי
המאמר מתאר איך לפתח מוצר או פטנט בתהליך נכון ואיך להגיע לפגישה עם המשקיע מוכן
     
 
שיווק באינטרנט על ידי WSI